Fórum >> Egyebek >> Minden ami kamion

imi1562012-05-12 21:22:13 // 775
Ilyen pót alól kijárós,le nem talpalós pilótával már én is találkoztam:-S.
Ráadásul fel volt pakolva a pótra 24 tonna 6 méteres acélrúd közvetlenül a homlokfal mögé.......
Nem is értem,hogyan gondolta:P.
Csak "egész kicsit" lehetett tengelysúlyos a húzó tengely:-((.
Cacho2012-05-10 22:37:21 // 774
Ez is igaz, persze.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2012-05-10 20:45:03 // 773
Hát a C+E jogsit sem fél disznóért adják.

(Bár mondjuk volt nálunk is olyan pilóta, aki még fel-le akasztani se tudott rendesen, meg elfelejtett letalpalni, aztán rászakadt a pót a traktorra, meg hasonlók. Mondjuk nem is sokat koptatta az R420-as ülését ezek után....)
imi1562012-05-10 15:23:24 // 772
Emlékeim szerint -azért-egy pótos szerelvénnyel nem olyan egyszerű tolatni:-).
Pontosabban:kell hozzá némi gyakorlat,hogy oda forduljon a pót,ahova a sofőr szerené.
Az extra hossz pedig még rátesz egy lapáttal.......
Hardy2012-05-09 23:07:19 // 771
De nem tudnak. Kéne nekik előfutó autó, az van az engedélybe. Múltkor nálunk vendégeskedett egy kicsit, és nem ingyen...
Cacho2012-05-09 22:29:58 // 770
Biztos xarabb a nyerges+tandemmel tolatni. Euroliner? Tulképp egy bogis fixes autó kell hozzá. Nyilván jóval kevesebb ilyen van, mint nyerges szerelvény. Jó, ha 1 %-a sztem.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2012-05-09 21:34:27 // 769
Az Euroliner az tényleg nem annyira vészes, mert gyakorlatilag olyan, mintha egy hagyományos vonóháromszöges pótot vinnél, csak némileg hosszabb. Én inkább a másik elképzelést (nyerges + félpót + tandem) tartom szokatlannak, azzal szerintem nehezebb lehet manőverezni. A fuvarozók számára viszont az utóbbi az olcsóbbik megoldás, mert a meglevő nyerges gépparkot így meg tudják tartani, az Eurolinerhez meg hosszú alvázas, fix felépítményes teherautók kellenének...
Cacho2012-05-08 22:04:20 // 768
Túlméretre hosszra kaptak engedélyt, de asszem ugyanúgy 40 tonnában kell lenniük. Csak eddig az áru terjedelme miatt csak tizenpár tonna volt a rakomány, így meg már ki tudják rakni 40000-ig. Egyszerűen csak spórolni próbálnak.
Cacho2012-05-08 22:02:03 // 767
Nagyjából úgy kell vele tolatni, mint egy pótossal, nem nagy kunszt.
mreni2012-05-08 21:05:57 // 766
jaja kb két hete találkoztam vele én is :))
imi1562012-05-08 20:55:19 // 765
Megint tanultam vmit:-))!
Azért a hatvan tonna "összgördülőért" nálunk normál esetben a KPM-es a helyszínen főbe lőné a sofőrt:-DD.
Qtya752012-05-07 22:35:37 // 764
Hát a múlt héten Zalaegerszegen a Lidl-nek hozott árut egy Daf Euroliner szerelvény és a srác profin elsőre letolta a süllyesztettt rampához!!
Don Gombóc2012-05-07 21:44:10 // 763
Svédeknél több mint 30 éve használják. Mostani divatos neve euroliner. Nem csak nyereg zsámolyos cucc van a Svédeknél mint a képen, hanem fix ilyen 13,6-osra gyártott pótkocsi is, ami 4-5 tengelyes. 25-26 méterben gurulnak. És ha jól emlékszem 56 tonna összgördülővel, de 60-ig is mehet. Csak ott van hely a cégeknél a rámpákra tolatni stb. Úgy viselkedik mint egy sima pótos, mivel az is, és ezzel ott befordulsz ahol egy nyergessel simán.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2012-05-07 21:29:31 // 762
Ja, csak ott nem szopatják olyannal a pilótát, hogy "Tefigyejjémá, akaszd le ott a pótot a Pitypang utcában a hátsó kapunál a szerszámos sufni mellett, ha kis szerencséd van akkor nem parkolnak a 3 méter széles utca minkét oldalán, és 42 tolatással rá is tudsz fordulni, de nem ám elviszed a' elejével az őrbódét, baszod!"
imi1562012-05-07 20:39:03 // 761
Talán igen,bár az sem lehet egy egyszerű szerelvény:-))!
Nem is értem minek agyalnak ilyeneken.Ezekkel már így sem-úgy sem lehet normálisan közlekedni.
Esetleg az ausztrál pampákon-ott össze lehet akasztani 3-4 pótot a gép után:D!
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2012-05-07 20:32:00 // 760
Valszeg a harmadik próbálkozás után telelocsolja gázolajjal és felgyújtja. :)
Ez se gyenge, de van egy másik elképzelés, ahol meg a klasszikus nyerges + félpót felálláshoz még hozzásuvasztanak egy tandempótot. Az talán kicsivel könnyebben manőverezhető...
imi1562012-05-07 20:20:22 // 759
Ilyent még én sem láttam:P!
Azért az egy elég cifra szerelvény lehet,mikor ennek még utána akasztanak egy félpótot.
Kíváncsi lennék,hogy tolja oda a rámpához egy szűk gyárudvaron:-DD?!
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2012-05-07 20:08:55 // 758
Öröm lehet vele megfordulni egy 2x1 sávos vidéki bekötőúton. :) :)
Kazes☻2012-05-04 11:56:41 // 757
Gigaliner, csak elér hozzánk is. :)
Pityukoma2012-05-04 11:50:40 // 756
Ezeket tegnap lőttem:

A jó múltkor láttam az úton elsuhanni előttem, de nem tudtam megfigyelni mert messze volt. Csak az tűnt fel hogy irgalmatlan hosszú valami, úgy oda vonzotta a tekintetem. Teherautó után még egy nyerges félpót? Igen, most végre bent járt nálunk és közelről szemügyre vehettem. Teló elő kat-kat gondoltam megosztom veletek :-)
Ja a nyereg alatt még egy golyóskoszorú! Ami két oldalt fixálható. A gépes is a hosszabbak közül való, nem tudom hány méter lehet de elég brutál szerelvényben.
Kazes☻2012-04-10 21:17:49 // 754
Láttuk és hallottuk: Iveco Daily Natural Power CNG

Igaz nem olyan nagy, de nagy kedvencem ...! :)
Hardy2012-04-05 22:38:21 // 753
A másik motoron csak az első henger, ennek a szétszedése még folyamatban van. Megnézem a dugókat mert már nem emlékszem, hogyan néztek ki.
Köszi e segítséget mind a kettőtöknek. Holnap felhívom őket.
Vili2012-04-05 13:16:26 // 752
Zétek Parts kft mindent tudnak az Iveco-ról és korrektek nagyon.
Vili2012-04-05 13:10:26 // 751
Sokan jártak már így!A 6000-es Iveco-k típus hibája 600 után újra kéne csapágyazni.Vegyetek egy fűzött blokkott az a legolcsóbb megoldást.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2012-04-05 12:13:13 // 750
A dugattyútető hogy néz ki? Át van égve? Ha a porlasztó vagy a motorvezérlés hibája miatt halt meg a technika, akkor annak a dugattyútetőn látható nyomai vannak. Csak az egyik hengernél jelentkezett a gond, vagy mindegyik forgattyúcsapon kinyiffant a csapágy?
Hardy2012-04-05 09:17:15 // 749
Sziasztok!
Kéne egy kis segítség, hátha valakinek van jó ötlete.
Van egy Iveco Eurocargonk, 120 E 24 R 5880 cm3 2004-es évjárat. A motorunk megállt hajtókaros lett ami ráadásul kinézett a blokk oldalán. Az első hengernél. Aztán vettünk egy másikat Angliából. Motort átraktuk, és az eredeti tehát a szétment motor ECU-val építettük össze. Most ez a motor is nekiállt kopogni. Azonnal leállítottuk tanulva a másik esetből, és hazahúztuk a Németektől. Ez is hajtókar csapágy. Mind a kettőbe 800000 Km van óra szerint. Olajcsere 30000 periódusban, Agip Sigma TFE 10W-40. Csak pechesek lehetünk vagy van valami más esetéeg.
Hátha valaki járt már hasonlóan, vagy hallott ilyenről.
imi1562012-03-25 12:05:30 // 748
Félig-meddig kamions téma:
Mozdony a levegőben:-))!

Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2012-03-23 21:03:37 // 747
Kíváncsi vagyok, mikor szedjük szét az első ilyen etanolos szekeret. Olyan szempontból biztos jobb, hogy nem kell nem kell agyonbonyolítani mindenféle AdBlue szarságokkal, meg DPF-fel meg ilyesmikkel. :)

Amúgy a Scania elég régóta gyárt gázüzemű Otto-motorokat is OSC-s motorkóddal. Mondjuk az lehetne még egy jó alternatíva...
Hardy2012-03-13 23:22:34 // 744
Nekünk több is van, kisebb nagyobb. Mindegyikkel így jártunk, aztán rendbe jöttek.
Hardy2012-03-13 23:19:03 // 743
Az Iveco-k melegednek, főleg az Eurocargo modellek. Egy vékony réteg képződik a két hűtő /intercooler, és víz / között idővel. Ki kell venni a hűtőt és át kell mosni kívülről oda-vissza.
Kazes☻2012-03-13 21:44:01 // 741
Picike tgk.-król?! :)))
Betonl@b-AlfaShop2012-03-13 21:24:29 // 740
Üdv Alfistik most vettem észre ezt a topicot,jó tudni :) itt lehet majd "szakmázni"
Tyler2012-03-13 20:36:36 // 739
Apu testvéréé az Iveco, de már volt vele valami gebasz rögtön vásárlás után nem sokkal, nem is tudom hogy bokszolta már le az eladóval.megkérdezem már tőle mi lett most a baj, mert szerintem már szétborították..annyit mondott hogy melegedett:S
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2012-03-13 10:32:23 // 738
A dugó+hüvely cserét azt úgy tudod kicsit költséghatékonyabbá tenni, hogy új hüvelyt és bontott dugattyút használsz. Új hüvellyel meg jó állapotú használt dugókkal még simán elmegy egymilliót minden gond nélkül. (Természetesen a főtengely csapágysor az mindenképp cserés.)
Ha nem a természetes elhasználódás miatt kell cserélni a dugót, hanem azért mert megszorult, akkor mindenképp érdemes az adott henger injektorát is megnézni mert vagy az a ludas, vagy pedig lehet az egész motort szétborítani és pucolni, mert valamelyik olajzófurat tömődött el, és az a motor egyéb pontjain is okozhat komoly galibát. A Scania motoroknál a tömítőpaszta ész nélkül való használatával lehet ilyesmit előidézni.
Tyler2012-03-10 21:34:02 // 737
köszönöm a bennfentes információkat:D ráállok az ügyre , mert komolyan érdekel..
az ivecoban elvileg dugattyú és hüvelycsere, de még nem 100 :S
Pityukoma2012-03-10 00:07:38 // 736
Így van, nem szívbajosak azonnal kampós kocsi és irány a szerviz. Arra meg aztán vastagon fog a ceruza :-(
Pityukoma2012-03-10 00:03:51 // 735
Úgy van ahogy Hardy cartárs mondja jóval alacsonyabb fordulaton dolgoznak és kevésbé vannak kihegyezve. Olyan 6-700e.km.-nél hengerfej le- síkolás, tömítés csere és mehet tovább. Akkor már azért elkezd levedzeni, mert elérik a tömítés.
Hardy2012-03-10 00:02:48 // 734
130000 km az optimális, ha nem hajtod hülyére a sofőröket és az autóval is törődsz normálisan. Mert ha semmi gond sincsen vele akkor is kell néha átnézni minden ok-e. Mert az Osztrákok is átnézik Linz-nél csak az fájdalmas szokott lenni....
Hardy2012-03-09 23:58:09 // 733
A motorjuk alig forog. 1700 90 Km-nél, és többet nem megy.
Pityukoma2012-03-09 23:54:23 // 732
Ez bizony már soknak számít, a mechanikai részek az élettartamuk 4/5-nél járnak, az elektronikai részekre már szépen lehet költeni ilyen futás teljesítménynél. Persze ez nem általános, minden az előéletétől függ. Úgy lehet számolni hogy évi 130K körül azért mindegyikbe belekerül, de nem ritka hogy 4éves korukra az egy misit is beleverik.
GTPeti2012-03-09 23:53:05 // 731
Annyival strapabíróbbak azok a motorok, vagy sok ráfordítással "húzzák ki" ilyen sokáig?
Hardy2012-03-09 23:51:47 // 730
200000 Km az olyan 10 év. Nyergesnél az olyan 1,5 millió.
GTPeti2012-03-09 23:43:59 // 729
Tényleg, csak annyi érdekelt, hogy ami szgk-nál mondjuk 200ekm, az egy nyergesnél mennyinek felel meg.
Hardy2012-03-09 23:38:11 // 728
Mi érdekel? Nekünk van pár db. A 7,5 tonnástól a nyergesig minden.
Az a baj a használt autóknál főleg a tehernél, hogy nem mindegy ki és hogyan használta. Van autónk 1,3 millióval és semmi baja, és van 400000 km-vel és állandóan szívat.
GTPeti2012-03-09 22:18:59 // 727
Ennyi km soknak vagy kevésnek számít egy nyergesnél?
Pityukoma2012-03-09 22:17:29 // 726
Na jó közkívánatra... :-))
Tyler cartársnak utána néztem a "szimpatikus" narancssárgának amit belinkelt. Most 902250km van benne az előző tulajdonosa az Agrosped kft volt (Nagykanizsa- élőállat szállítás). Az összes gyári visszahívás el lett rajta végezve. 895000 km-nél volt össz. fékbetét és komplett üzemanyag szivattyú cserélve 893Euro értékben 2011.10.11.-én. Azt megelőzően 2011.07.21.-én jobb oldali fényszóró tartó volt cserélve 833000km.-nél 342 euro értékben.
A fehér superspace (LDW-057) még nem járt nálunk vagy rendszám csere volt, ezért nem tudtam megnézni, de mint már írtam küld az alvázszám utolsó 8 karakterét és amit lehet kiderítek róla.
Üdv nektek :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak