Fórum >> Egyebek >> Mo-i utak helyzete: elegem van!

Kazes☻2021-06-01 16:20:23 // 3084
És ami a legszebb, hogy nem megy folyamatosan (még csak a zajvédőfal építés) a munka... még ha jó idő van sem, nehogy már bepótolják a nagy esőzések (vagy korábbi hideg napok) miatti csúszásokat, elmaradásokat! Húzzák - nyúzzák ahogy csak lehet! Természetesen baleset is volt már sajnos... reméljük több nem lesz.
Kazes☻2021-04-14 12:43:37 // 3082
Az egyel alatta van... évtizedes problémával. 😒
Piritu - 1.000.0002021-04-14 11:04:04 // 3081
Valahogy sejtettem hogy nem Mo-i a hír :-(
Kazes☻2021-03-29 14:38:26 // 3079
Két évig újították fel milliárdokért, mégis naponta százezren szívnak miatta
És persze a környéken élőkről most sem esett szó... ugyanis ők szívnak a legtöbbet, a szó szoros értelmében! :(
Zsolt1552021-03-19 08:38:16 // 3078
Hanyadik éve ... 😁
Zsolt1552021-03-19 08:37:08 // 3077
Hanyidik éve is sz.rakodnak vele? Ötödik? Hatodik?😐

Érdekességként az Erzsébet-hídat kb.2 év alatt építették meg fa álványzat segítségével. Majd a 60-as évek elején 3 év alatt építették újjá. 🤔☺
Zsolt1552021-03-19 08:30:29 // 3076
".... az ország vezető hídépítési egyetemének (BME) szakértői megállapították: a felújítás során felszínre került, 30 évre visszanyúló ..."

Maszatolás. Mintha a tervezéskor nem lettek volna ott.
Kazes☻2021-03-18 20:51:16 // 3075
Remek.
És a két különböző munkafolyamat nagyjából egyforma időintervallumot igényel? Vagy ilyen nagy munka a zajvédőzés, vagy ilyen egyszerű, már - már tingli - tangli a megerősítés, ami (hiánya) miatt az északi, azaz az M1 felé vezető pályát nem lehet teljes szélességében használni?! 🤔😒
Zsolt1552021-01-04 19:33:55 // 3073
Ma mentem egy lakótelep elkerülésére épített úton, csak azt nem tudtam, hogy telerakták fekvőrendőrrel. :-((( Azt hittem talán az jobb - gyorsabb - lesz. Tévedtem. :-((
Zsolt1552021-01-04 15:59:37 // 3071
A Díjak is emelkedtek, meg a fizetős útszakaszok aránya is. :-((
Zsolt1552021-01-03 15:36:16 // 3069
"... nah abbol lehetne utakat felujitani vastagon. ..."

A magyarországi utak felújítására szerintem az EU teljes költségvetése nem lenne elég. :-))
Zsolt1552021-01-03 15:29:58 // 3068
Gyerekkorban elmagyarázzák az embernek, hogy idegentől, ismeretlentől soha ne fogadjon el csak úgy pénzt, mert az jó eséllyel, meg akarja majd ...

Persze, ha neki sincs ellenére, hogy a cukros bácsik kérni fognak valamit ...

:-DDD,
Kócosw2021-01-02 22:33:17 // 3067
legalabb vmi épül belőle, meg ha dragan is. ami engem zavar hogy stadionokra is jut jocskan. nah abbol lehetne utakat felujitani vastagon..
Kócosw2021-01-02 22:06:41 // 3066
én is ismetlem magam, mekkora szerencse hogy csaknugy terem a della és a jólelkek ellenszolgáltatás nélkül osztják 🤓🙃😁
Zsolt1552021-01-02 18:59:51 // 3063
Lehetni lehetne, csak most meg pénz nincs rá. :-((
Piritu - 1.000.0002021-01-02 18:55:16 // 3062
Zsolt1552020-12-31 18:15:36 // 3061
Tram-Train (villamos-vasút), ami igazából nem is - tisztán - villamos, mert dízel-elektromos (hybrid). Az első szerelvény, már elindult Magyarországra.
Mindegy, az EU fizeti ezeket a járműveket is.
Zsolt1552020-12-31 17:54:26 // 3060
Erre a bővítésre is az EU adja a pénzt. :-))
Kócosw2020-12-25 20:40:57 // 3058
ez mind jo amit irtal, en csak azt irtam hogy az elosztott lé honnan jön, me ugye az EU ban sem a fán terem a della 😁
Zsolt1552020-12-25 20:09:22 // 3057
De volt már ilyen is a történelemben: egyszer majd...

:-DDD
Zsolt1552020-12-25 20:06:57 // 3056
Az EU-s pénz elosztása is úgy működik, mint egy adott ország költségvetése. Ugyan az a működési elv, csak nagyobb léptékben játszanak. Magyarországon 19 megye van, az EU-ban 35-36 tagország, vagy társult állam.

Magyarországon - is - ugyan az a bevétel: az adó, a vám, stb.
Az EU-ban meg az országok a befizetők.

A költségvetés.
- EU 7 éves ciklus
- Mo 1 éves ciklus.

Az EU-ban: ország - régió - város szinten működik.
Magyarországon: megye - város szinten működik.

A költségvetéssel mindig azt a (ország)részt, régiót támogatják, ahol valami fejlődést szeretnének elérni, ahol elmaradás van.


Az EU-ban bizonyos célokra van egy pénzügyi keret, amire pályázni lehet! Tehát nem ők döntik el előre kinek adják, hanem arra pályázatokat fogadnak be és a megalapozottság, megvalósíthatóság alapján döntenek a pénz folyósításáról egy bizonyos összeghatáron belül. Az már más kérdés, hogy az adott ország le tudja hívni, vagy fel tudja használni vagy sem azt az összegkeretet, amit a részére megállapítanak.
Illetve vannak célzott támogatások is, amire nem kell pályázni.
Magyarországon előre meghatározzák a következő évi terveket. Mennyit, mikor, mire költ. Azon kívül vannak tartalékok a nem tervezett kiadásokra.


Az EU-ban a fejlesztésre kifizetett összegek felhasználását visszaellenőrzik. Akár mindegyiket, akár véletlenszerűen egyet-egyet.
Erre van az OLAF vagy az EU-s ügyészség.

A legnagyobb különbség, a költségvetés elfogadása körül van. Míg az EU-ban minden tagállamnak - EU Tanács - igennel kell szavazni, majd azt követően az EP - Európai Parlament - fogadja el, addig Magyarországon csak a parlament fogadja el a költségvetést. Ha úgy működne Magyarországon, mint az EU-ban, akkor mondjuk a 19 megyének, vagy mondjuk a megyei jogú városok vezetőinek előbb igent kellene mondania rá és csak azt követően szavazhatna róla a Magyar Országgyűlés.

Ha jól tudom.
:-)))
Kócosw2020-12-25 18:55:28 // 3055
"Honnan van az EU pénze?

Az EU számára a céljai eléréséhez szükséges bevételi források évtizedek óta változatlanok:


Az EU külső határain kivetett vámok adják a közös költségvetés körülbelül 15 százalékát (a tagállamoknál az összeg 20%-a marad beszedési költségként).
Nagyjából 13 százalékot tesznek ki jelenleg a hozzáadott érték-adó alapján (Magyarországon áfa) számított bevételek. Az egyes tagállamok hozzáadott érték-adó alapjára 0,3%-os kulcsot alkalmaznak és ezt átutalják az EU-nak.
A bruttó nemzeti jövedelem (GNI) alapú saját forrás mára a legjelentősebb, a saját forrásokból származó bevételek több mint 70 százalékát teszi ki. A tagállamok bruttó nemzeti jövedelmük bizonyos százalékát adják a közös költségvetésbe – ezt a százalékarányt az éves költségvetési eljárás részeként felülvizsgálják és rögzítik. Egyes tag­államok kedvezményben részesülnek."
Kócosw2020-12-25 18:51:41 // 3054
Szted az EU pénze honnan van? Nem akarok belemenni ebbe de te is jol tudod hogy az EU se hülye ingyen ebéd sincs. ADOK - KAPOK van...
Zsolt1552020-12-25 17:56:15 // 3053
Hogy még egy kis plusz is legyen. :-))

Az EU hivatalos oldalán 2020.12.24-én megjelent a pályázati felhívását a Budai villamoshálózat bővítéséről.
Az EU fogja fizetni. ezt is, a következő költségvetési időszakban.

Zsolt1552020-12-25 17:33:16 // 3052
Meg a "csóró" BeNeLux országokban sem. ...
Kazes☻2020-12-24 15:13:03 // 3051
Piritu - 1.000.0002020-12-23 22:05:21 // 3050
Csonti szlogenjének egy részét idézném: "...mert kell a pénz!"
Piritu - 1.000.0002020-12-23 22:03:56 // 3049
A csóró németeknél se kell fizetni...
Liquid2020-12-23 20:25:38 // 3048
Félreértés ne essék, szerintem is a világ baromsága az elkerülő szakaszok fizetőssé tétele.
Zsolt1552020-12-23 20:16:32 // 3047
Nem vagyok bécsi lakos, így nem tudom, hogy ha csak a fővárost elkerülő szakaszt használnám, akkor kell vagy sem fizetni. -))


De az biztos, hogy az EU nem engedi, hogy az ő támogatásából a városokat elkerülő szakaszokon díjat lehessen szedni a használatáért.



A zöld szakaszok ingyenesek, arra kaptunk, míg a piros, amire nem kértünk vagy nem kaptunk pénzt az EU-tól azok fizetősek.
Liquid2020-12-23 19:52:29 // 3046
tudtommal Bécsben se ingyenes az autópálya, pedig ott is van városi szakasz
Zsolt1552020-12-23 19:24:46 // 3045
A jobb teljesítéssel együtt párhuzamosan növekszik az életszínvonal. Így még ennyi emelés is elenyésző ott, ahol a családok megélhetése folyamatosan emelkedik. :-)))


Csak a szegény és haldokló nyugaton ingyenes a fővárost elkerülő körgyűrű, ahol az emberek azt nem tudják megfizetni. Csak ott lehet érte pénzt kérni, ahol rendkívül magas az életszínvonal. Pl. Mo-on. :-D
GT Ɨ|ѯ2020-12-23 19:06:52 // 3044
mo jobban teljesít....:P
Kazes☻2020-11-29 19:05:38 // 3042
Az egyre xarabb utakért egyre többet kell fizetni... szép! : /
Zsolt1552020-11-11 20:16:01 // 3039
És az hogy fordulhat elő, hogy lezárják a 3-as Metró vonalat, amikor tudják, hogy 1 hét múlva(!) a fővállalkozóval kötött megállapodás elúszik egy vitás ügy miatt.
Most új közbeszerzési pályázatot kell kiírni, ami azt jelenti, hogy amíg nincs győztes - és eredményhirdetés -, addig nem folytatódik az építkezés. Ez normális?
Zsolt1552020-11-09 13:08:05 // 3038
Már tegnap meg volt nyitva és végre mind a két irányba normálisan járható volt. 👍😊
Lehet, hogy majd tavasszal folytatják. 😁😁😁 Ki tudja?

Ezek - szerintem - pont lesz.rják, hogy másoknak mit okoztak. Ennyi idő alatt a haldokló nyugaton a semmiből vagy a romokból építenek komplett hidakat.
De valószínűleg mindenki jóllakott a "jól végzett munka jutalmaként". Ennyi.
Kazes☻2020-11-09 08:48:33 // 3037
Ma reggelre visszanyitották a hidat!!! Jól is ment a forgalom. De ha ennyi idő alatt kijavították az összes hibás és alul méretezett alkatrészt, akkor mi a fene tartott olyan sokáig korábban?! Vagy csak megijedtek a több emiatt elszenvedett balesettől és az általuk okozott mérhetetlen dugóktól és/vagy csusszant pár boríték/nokiásdoboz, oszt jóvanazúgy most, majd jópézééé újraépítjük ha már megsüllyedt, vagy leszakadt?! Vagy miiiii?!?!?! 🤔
🤬😤
Kazes☻2020-11-05 19:01:02 // 3036
Igen, egyetértek... főleg az elsővel. Hogyan fordulhatott ez elő?!
Zsolt1552020-11-05 18:49:35 // 3035
Bizonytalan időre - talán csak a télre - leáll a MolBubi. Nem feszült érte nagyon a BKK, hogy a megpályáztassa. Ennyire nincs vagy ennyire kicsi az igény rá?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak