imi1562010-02-21 19:55:26 // 7245
Milyen típusra gondoltál tanuló mocinak?
Dévid2010-02-21 19:46:27 // 7244
No jó, akkor veszek valami occsó kezes tanulógépet pár évre, aztán utána jöhet a olasz sportvas. :D
imi1562010-02-21 19:43:31 // 7242
Hááát,hogy kinek érdemes és kinek nem,azt döntse el mindenki maga..............
Ha valaki megszállotja ezeknek a gyönyörű desmo gépezeteknek,meg a térhálós csőváznak,a száraz kuplulg "zörgésének",stb,stb,annak mindenképp!
De őket úgysem lehet lebeszélni róla:)))!
Amúgy-sztem-semmivel sem nyűgösebb,mint bármelyik másik márka,csak szakszerűen karban kell tartani.
Én négyezret mentem vele eddíg,de semmi rendellenességet nem tapasztaltam.
Igaz-még majdnem új(most van benne nyolcezer):-))!
Viszont mikor ráülök,mindíg nagyon széles a mosoly az arcomon:-O!
Ha valaki megszállotja ezeknek a gyönyörű desmo gépezeteknek,meg a térhálós csőváznak,a száraz kuplulg "zörgésének",stb,stb,annak mindenképp!
De őket úgysem lehet lebeszélni róla:)))!
Amúgy-sztem-semmivel sem nyűgösebb,mint bármelyik másik márka,csak szakszerűen karban kell tartani.
Én négyezret mentem vele eddíg,de semmi rendellenességet nem tapasztaltam.
Igaz-még majdnem új(most van benne nyolcezer):-))!
Viszont mikor ráülök,mindíg nagyon széles a mosoly az arcomon:-O!
Kócosw2010-02-21 19:37:03 // 7241
majdha biztosat tudok ugyis megtudjátok :)
Dévid2010-02-21 19:36:20 // 7240
Ducatit érdemes tartani?
Mennyire nyűgös technika? Ugyanakkora szívás mint Alfát tartani (nekem)?
Mennyire nyűgös technika? Ugyanakkora szívás mint Alfát tartani (nekem)?
imi1562010-02-21 19:34:19 // 7239
Na,most kíváncsi lettem............:)
Akkor szárnyai vannak,vagy úszik a vízen,vagy a víz alatt,vagy...............:DD?
Akkor szárnyai vannak,vagy úszik a vízen,vagy a víz alatt,vagy...............:DD?
Kócosw2010-02-21 19:29:51 // 7238
én most valami egész más projektben vagyok :))
nincs kereke...
nincs kereke...
imi1562010-02-21 19:28:51 // 7237
Én meg épp most gondolkodom rajta,hogy meg kellene próbálnom árúba bocsátani és inkább egy 159-be beletenni az árát:P!
Kócosw2010-02-21 19:24:16 // 7236
sajna ma én nemvoltam gépközelben csak este arra megmár visszahűlt.
De jó hír is van..egyenlőre úgy néz ki marad a vas,és nem adom el... :))
De jó hír is van..egyenlőre úgy néz ki marad a vas,és nem adom el... :))
imi1562010-02-21 19:14:00 // 7235
Ma végre gyönyörű szép napos idő volt,banánérlelő 8-9 fokkal,úgyhogy felzavartam téli álmából a szörnyet:-)))!
Csaptam egy kb. 100 km-es karikát itt a környéken.Kicsit még hűvös a levegő,de annak ellenére nagyon jó volt újra nyeregbe pattanni 2-3 hónap szünet után.
Ez a szép napsütés felébresztette a motoros társadalmat,mert jónéhány "kollégával" találkoztam útközben.
Csaptam egy kb. 100 km-es karikát itt a környéken.Kicsit még hűvös a levegő,de annak ellenére nagyon jó volt újra nyeregbe pattanni 2-3 hónap szünet után.
Ez a szép napsütés felébresztette a motoros társadalmat,mert jónéhány "kollégával" találkoztam útközben.
Satti2010-02-21 13:22:16 // 7234
Massimo Tamburini egy zseni, csoda amit alkot.
Satti2010-02-21 13:07:42 // 7233
A disovery channel-en dok. film most a világ legjobb motorjáról, az MV Augusta-ról.
Dévid2010-02-20 22:21:47 // 7232
imi1562010-02-20 22:08:09 // 7231
Ez de nagyon komoly!
Egy desmo szelepvezérlést is szívesen megnéznék így, "munka közben":-))!
Az még érdekesebb lehet.
Egy desmo szelepvezérlést is szívesen megnéznék így, "munka közben":-))!
Az még érdekesebb lehet.
Inter156 (il mascalzone)2010-02-20 20:36:29 // 7230
Vagy az,vagy valaki ott felejtette húsz éve:-DDD
Tommi2010-02-19 16:49:11 // 7229
TDI752010-02-19 12:40:47 // 7228
No lám lám!
Tud a suzuki szépet is építeni :-)
Tud a suzuki szépet is építeni :-)
Kazes☻2010-02-19 12:20:06 // 7227
F@sza! Mi ez, hot rod motor? Mi meló van ebben, hogy így nézzen ki! :)))))
Inter156 (il mascalzone)2010-02-19 10:42:13 // 7226
Kazes☻2010-02-18 14:16:47 // 7225
mesa2010-02-18 13:29:26 // 7224
"A videó megtekintéséhez be kell jelentkezni!"
Lacci332010-02-16 13:35:02 // 7223
két keréken is szép az élet... főleg ha a másik kettő a levegőben http://www.youtube.com/watch?v=lBo_RglG0Pw :D
SKrisz2010-02-16 08:23:42 // 7222
MIndenesetre én már nagyon a nyárra készülök. Összecsaptunk egy laza ki utitervet pár haverral és elgurulunk júniusban Nizzába :) Autópálya természetsen zéró, csak "kis" utakon, gyönyörködve a táj szépségében. Első számítások szerint 9 nap, 3000Km és 3 napos Nizzai pihenő. Ez a terv! :))
SKrisz2010-02-16 08:19:53 // 7221
Hááááát... Ha tényleg megtartoták, akkor ezek betegek! :DDD
Mindenestre a felajánlott gumikból biztos jól fogyott a szöges :))
Mindenestre a felajánlott gumikból biztos jól fogyott a szöges :))
imi1562010-02-15 21:01:47 // 7220
Nem tudom mennyien lehettek,de ez a cudar idő biztos sok embert visszatartott a részvételtől.
DéZé2010-02-15 20:55:57 // 7219
Most olvastam az MDK fórumon, hogy megtartották a versenyt.
imi1562010-02-15 20:32:09 // 7218
Szia:))!
Én úgy tudom,hogy megtartották,vmi rövidített pályán.
Az előbb olvastam a Ducatiklub-os oldalon.Persze ennek ellenére nem 100%-os az infó.
Ha tényleg megtartották,akkor ez egy igazi Yeti Race volt:-O!
Én úgy tudom,hogy megtartották,vmi rövidített pályán.
Az előbb olvastam a Ducatiklub-os oldalon.Persze ennek ellenére nem 100%-os az infó.
Ha tényleg megtartották,akkor ez egy igazi Yeti Race volt:-O!
SKrisz2010-02-15 20:16:01 // 7217
Gondolom az utóbbi évek legnagyobb hófúvásában nem lett megtartva a verseny. Van esetleg infó, hogy mikor lesz az új időpont?
imi1562010-02-15 20:11:05 // 7216
ÍZIRÁJDER ÖCSÉÉÉÉÉM:DDDDD!
Ez simán elfért volna a pihentagyú topicban is:-))))!
Ez simán elfért volna a pihentagyú topicban is:-))))!
Inter156 (il mascalzone)2010-02-15 20:08:43 // 7215
Belga2010-02-14 18:39:13 // 7214
Belga2010-02-13 19:05:46 // 7213
Hol késik Talma motorja?
kisse szamonkeru hangvetelu cikk a Motorinfo.hu-tol
Aztan egy korrekt, normalis helyreigazitas, plusz infokkal:
Talma Valenciában is minket olvas...
Tegnapi Talma-cikkünk élesedése után megkeresett Gábor menedzsmentje egy kis dorgálásra, helyre tették és kiegészítették a fejemben terjengő információkat Talma szezonjának és Moto2-es versenymotorjának alakulását illetően.
Favaro úrral mind lendületesség, mind pluszinformációk szempontjából élvezet volt telefonon diskurálni, rengeteg háttérinfóval lettem gazdagabb. Olyan dolgokra hívta fel figyelmemet Stefano, amelyek ismeretében, mint Talma-drukker, végre újra nyugodtság uralkodott el rajtam. A részletekről lejjebb, először itt a Faster Management levele /.../
Szóval jót dumáltam tegnap Stefanóval, én legalábbis nagyon élveztem röpke egy órás beszélgetésünket. Egyrészt imádnivaló olasz akcentussal megállás nélkül tud beszélni, másrészt a háttérben néha mintha Talmát hallottam volna, amint elszáguld a célegyenesben a Hondával, harmadrészt Stefano olyan dolgokat is elmesélt, amelyek nekem, mint az átlagosnál jobban érdeklődő drukkernek igazán számítnak, és amelyek a Faster Management sajtóleveleiben sokszor szándékosan nem szerepelnek.
Fontos háttérinfókról volt szó, olyan dolgokról, amelyek nem biztos, hogy mindenkinek fontosak, de a [motorinfo.hu] szerkesztőségét és felettébb jól informált olvasótáborának nagy részét sokkal jobban érdeklik, mint az, amit az összes postaláda megkap.
A legfontosabb jelenleg az, hogy Talma végre újra motoron ül, méghozzá, mint megtudhattam, nem is holmi széria CBR-en. A képeken is látható edzőmotort tavaly év végén vásárolták Stefanóék egy olasz supersport csapattól, hiszen már akkor tudni lehetett, hogy a végleges Moto2-es motorok csak március elején, a hivatalos IRTA tesztekre lesznek elérhetőek a legtöbb csapat számára.
A supersport Honda blokkját a Moto2-es szabálykönyv alapján egyébként átalakították Talma szerelői: Stefano futva érintette csak a témát, de az kiderült, hogy a vezérlésben, azon belül is a szelepeknél lehet különbségeket találni egy széria (vagyis ugye supersport…) és egy Moto2-es CBR-blokk között, már ami a hardware részét illeti. De ezen felül ugye tudjuk azt is, hogy egyedi motorvezérlő elektronikákat és kipufogórendszereket használnak majd a csapatok – ahogy a fenti sajtóközleményből kiderült, az edzőmotornak hála Talmáék már ezeket az alkatrészeket is tesztelik.
A futómű terén az első és a hátsó teleszkópok még nem véglegesek (bár a kerekek már könnyű, magnéziumötvözetű moto2-esek!), de tudás és állíthatóság szempontjából a tuningolt CBR-elemek szinte semmivel sincsenek lemaradva egy „igazi” Moto2-es futóműtől, ráadásul Stefanónak hála megtudhattam azt is, hogy az amúgy gyári hátsó lengőkar felfogatása sem a széria már a motoron, azt is átalakították némileg, hogy jobban hasonlítson arra a megoldásra, amit a végleges versenygépen használnak majd.
Tehát mondhatjuk, hogy Talma jelenlegi motorján egyedül a váz az, ami „még nem frankó.” De ezzel kapcsolatban is volt olyan megdönthetetlen bizonyíték Stefano tarsolyában, ami amellett szól, hogy velem együtt igenis örüljön jobban ennek az edzőmotornak minden Talmát féltő szkeptikus. Eddig a napig ugyanis semelyik teszten, semelyik közös futamon (a tavalyi spanyol SSP bajnokságban együtt mehettek a supersport és a Moto2 versenymotorok) nem sikerült a supersport top idejénél jobb köridőt futnia egyetlen moto2-es gépnek sem.
Nagyon úgy tűnik tehát, hogy az SSP CBR-ek, széria vázaikkal, egyelőre gyorsabbak a Moto2-nél – villaszög-állítási lehetőség ide vagy oda – és hogy a moto2-es vázaknak igencsak fel kell majd kötniük a gatyát, ha a gp-mítoszhoz méltó, a supersportosoknál gyorsabb köridőket kívánnak az aszfaltra kenni az idei szezonban. De Stefano szerint ez is csak azt bizonyítja, hogy nagyon is jó beruházás volt ez az edzőmotor, és meg kell hogy mondjam, teljesen igazat is adok már neki.
„A gumikon hihetetlenül sok fog múlni.” – emelte még ki Stefano. Talma nem kevesebb, mint nyolc különböző Moto2-es gumit próbálhatott az elmúlt két napon Valenciában, ami felettébb örömteli, hiszen a vadonatúj, ismeretlen, megszokandó, és még fejlesztés alatt álló abroncsokon is gyűlnek a kilométerek Gáborunk alatt.
A Speed Up csapat ex-apiliás szakemberei szerint egyébként a különböző gyártmányú Moto2-es vázak között mindössze 1-2, maximum 3 tizedmásodperc különbség lesz, azaz a „legjobb és legrosszabb” váz konstrukciójából adódó időkülönbség várhatóan nem lesz több negyed másodpercnél. Ez logikus is, hiszen a vázak méretezése nem térhet el lényegesen egymástól, sőt, nem térhet el lényegesen egy széria CBR600RR vázétól sem, hiszen ugyanazt a CBR-blokkot fogja hordozni mindegyik, és talán ezért is gyorsabbak még a szériavázas supersport motorok: úgy tűnik jelenleg még fejlettebb egy széria CBR váz, mint egy akármilyen Moto2-es.
Stefano – és bizonyára Talma is – már nagyon várja a fent említett barcelonai tesztet, több okból is. Milyen visszhangja lesz például annak, ha Talma ezzel a Supersport-Moto2 hibriddel gyorsabb köridőkre lesz képes, mint az a néhány szerencsés csapat, akiről tudni, hogy már végleges technikájukat fogják bevetni a teszten? Erre egyébként a menedzser elég nagy esélyt lát, a teszt élmezőnyébe várja Gábort a hibrid motorral.
A fentieken felül még egy, a [MI] számunkra minden eddig elhangzottnál fontosabb mondanivalója is volt ám Stefano telefonhívásának: „Most olvastuk Gáborral a cikket...” ezzel indított Stefano, ez pedig nem jelent mást, mint hogy Talmácsi Gábor még a szezon előtti tesztjei során is szorít időt arra, hogy motorinfo.hu-t olvasson...
kisse szamonkeru hangvetelu cikk a Motorinfo.hu-tol
Aztan egy korrekt, normalis helyreigazitas, plusz infokkal:
Talma Valenciában is minket olvas...
Tegnapi Talma-cikkünk élesedése után megkeresett Gábor menedzsmentje egy kis dorgálásra, helyre tették és kiegészítették a fejemben terjengő információkat Talma szezonjának és Moto2-es versenymotorjának alakulását illetően.
Favaro úrral mind lendületesség, mind pluszinformációk szempontjából élvezet volt telefonon diskurálni, rengeteg háttérinfóval lettem gazdagabb. Olyan dolgokra hívta fel figyelmemet Stefano, amelyek ismeretében, mint Talma-drukker, végre újra nyugodtság uralkodott el rajtam. A részletekről lejjebb, először itt a Faster Management levele /.../
Szóval jót dumáltam tegnap Stefanóval, én legalábbis nagyon élveztem röpke egy órás beszélgetésünket. Egyrészt imádnivaló olasz akcentussal megállás nélkül tud beszélni, másrészt a háttérben néha mintha Talmát hallottam volna, amint elszáguld a célegyenesben a Hondával, harmadrészt Stefano olyan dolgokat is elmesélt, amelyek nekem, mint az átlagosnál jobban érdeklődő drukkernek igazán számítnak, és amelyek a Faster Management sajtóleveleiben sokszor szándékosan nem szerepelnek.
Fontos háttérinfókról volt szó, olyan dolgokról, amelyek nem biztos, hogy mindenkinek fontosak, de a [motorinfo.hu] szerkesztőségét és felettébb jól informált olvasótáborának nagy részét sokkal jobban érdeklik, mint az, amit az összes postaláda megkap.
A legfontosabb jelenleg az, hogy Talma végre újra motoron ül, méghozzá, mint megtudhattam, nem is holmi széria CBR-en. A képeken is látható edzőmotort tavaly év végén vásárolták Stefanóék egy olasz supersport csapattól, hiszen már akkor tudni lehetett, hogy a végleges Moto2-es motorok csak március elején, a hivatalos IRTA tesztekre lesznek elérhetőek a legtöbb csapat számára.
A supersport Honda blokkját a Moto2-es szabálykönyv alapján egyébként átalakították Talma szerelői: Stefano futva érintette csak a témát, de az kiderült, hogy a vezérlésben, azon belül is a szelepeknél lehet különbségeket találni egy széria (vagyis ugye supersport…) és egy Moto2-es CBR-blokk között, már ami a hardware részét illeti. De ezen felül ugye tudjuk azt is, hogy egyedi motorvezérlő elektronikákat és kipufogórendszereket használnak majd a csapatok – ahogy a fenti sajtóközleményből kiderült, az edzőmotornak hála Talmáék már ezeket az alkatrészeket is tesztelik.
A futómű terén az első és a hátsó teleszkópok még nem véglegesek (bár a kerekek már könnyű, magnéziumötvözetű moto2-esek!), de tudás és állíthatóság szempontjából a tuningolt CBR-elemek szinte semmivel sincsenek lemaradva egy „igazi” Moto2-es futóműtől, ráadásul Stefanónak hála megtudhattam azt is, hogy az amúgy gyári hátsó lengőkar felfogatása sem a széria már a motoron, azt is átalakították némileg, hogy jobban hasonlítson arra a megoldásra, amit a végleges versenygépen használnak majd.
Tehát mondhatjuk, hogy Talma jelenlegi motorján egyedül a váz az, ami „még nem frankó.” De ezzel kapcsolatban is volt olyan megdönthetetlen bizonyíték Stefano tarsolyában, ami amellett szól, hogy velem együtt igenis örüljön jobban ennek az edzőmotornak minden Talmát féltő szkeptikus. Eddig a napig ugyanis semelyik teszten, semelyik közös futamon (a tavalyi spanyol SSP bajnokságban együtt mehettek a supersport és a Moto2 versenymotorok) nem sikerült a supersport top idejénél jobb köridőt futnia egyetlen moto2-es gépnek sem.
Nagyon úgy tűnik tehát, hogy az SSP CBR-ek, széria vázaikkal, egyelőre gyorsabbak a Moto2-nél – villaszög-állítási lehetőség ide vagy oda – és hogy a moto2-es vázaknak igencsak fel kell majd kötniük a gatyát, ha a gp-mítoszhoz méltó, a supersportosoknál gyorsabb köridőket kívánnak az aszfaltra kenni az idei szezonban. De Stefano szerint ez is csak azt bizonyítja, hogy nagyon is jó beruházás volt ez az edzőmotor, és meg kell hogy mondjam, teljesen igazat is adok már neki.
„A gumikon hihetetlenül sok fog múlni.” – emelte még ki Stefano. Talma nem kevesebb, mint nyolc különböző Moto2-es gumit próbálhatott az elmúlt két napon Valenciában, ami felettébb örömteli, hiszen a vadonatúj, ismeretlen, megszokandó, és még fejlesztés alatt álló abroncsokon is gyűlnek a kilométerek Gáborunk alatt.
A Speed Up csapat ex-apiliás szakemberei szerint egyébként a különböző gyártmányú Moto2-es vázak között mindössze 1-2, maximum 3 tizedmásodperc különbség lesz, azaz a „legjobb és legrosszabb” váz konstrukciójából adódó időkülönbség várhatóan nem lesz több negyed másodpercnél. Ez logikus is, hiszen a vázak méretezése nem térhet el lényegesen egymástól, sőt, nem térhet el lényegesen egy széria CBR600RR vázétól sem, hiszen ugyanazt a CBR-blokkot fogja hordozni mindegyik, és talán ezért is gyorsabbak még a szériavázas supersport motorok: úgy tűnik jelenleg még fejlettebb egy széria CBR váz, mint egy akármilyen Moto2-es.
Stefano – és bizonyára Talma is – már nagyon várja a fent említett barcelonai tesztet, több okból is. Milyen visszhangja lesz például annak, ha Talma ezzel a Supersport-Moto2 hibriddel gyorsabb köridőkre lesz képes, mint az a néhány szerencsés csapat, akiről tudni, hogy már végleges technikájukat fogják bevetni a teszten? Erre egyébként a menedzser elég nagy esélyt lát, a teszt élmezőnyébe várja Gábort a hibrid motorral.
A fentieken felül még egy, a [MI] számunkra minden eddig elhangzottnál fontosabb mondanivalója is volt ám Stefano telefonhívásának: „Most olvastuk Gáborral a cikket...” ezzel indított Stefano, ez pedig nem jelent mást, mint hogy Talmácsi Gábor még a szezon előtti tesztjei során is szorít időt arra, hogy motorinfo.hu-t olvasson...
Kovi2010-02-13 18:00:38 // 7212
Ezek vannak ott!!
Kovi2010-02-13 17:59:12 // 7211
Talmácsi Gábor nyilatkozata:
"Nagyon jót edzettem, motoroztam ma is és sok értékes információval lettünk gazdagabbak a nap végére azokkal az alkatrészekkel kapcsolatban, melyeket a versenyek során is használni fogunk. Összességében eredményes napot zártunk és bár az esés nem kellett volna, szerencsére nem lett nagyobb bajom, csak a könyökömet ütöttem meg, és nagyon remélem, hogy ezzel le is tudtam mindet az idei évre. Némiképp módosul az elkövetkező napok programja, ugyanis nem maradunk Valenciában 15-16-ra, hanem átmegyünk egy másik pályára – Alcarras Race – motorozni, majd 17-én és 19-én Barcelonában folytatjuk a munkát."
"Nagyon jót edzettem, motoroztam ma is és sok értékes információval lettünk gazdagabbak a nap végére azokkal az alkatrészekkel kapcsolatban, melyeket a versenyek során is használni fogunk. Összességében eredményes napot zártunk és bár az esés nem kellett volna, szerencsére nem lett nagyobb bajom, csak a könyökömet ütöttem meg, és nagyon remélem, hogy ezzel le is tudtam mindet az idei évre. Némiképp módosul az elkövetkező napok programja, ugyanis nem maradunk Valenciában 15-16-ra, hanem átmegyünk egy másik pályára – Alcarras Race – motorozni, majd 17-én és 19-én Barcelonában folytatjuk a munkát."
Kovi2010-02-13 17:57:40 // 7210
Valahogy úgy érzem, - ha egyszer megépül, - egyedülálló lesz ez a pálya. Nem csak a MotoGP-ben, de még talán a világtörténelemben is. A szemeim előtt látom, ahogy elrajtol a mezőny, majd a célegyenest követően megkerülik a római kutat balról. A kigyorsítás után pedig óvatosan veszik a híres-hírhedt kanyarkombinációt, melynek burkolatát a pálya építésekor feltárt római kori utcakövek alkotják. Az elővigyázatosság ellenére a hárman máris kicsúsztak, s nem folytathatják a versenyt. Ők egyenesen a romkert felé veszik az irányt. Eközben a többiek úgy húznak el a III. századi sírkamrák mellett, mintha csak szellemet láttak volna. A fürdő maradványaihoz közeledve kitűnő lehetőség kínálkozik az előzésre egészen a médiaközpontig, melynek auláját római kori mozaikok borítják. A tárlathoz vezető visszafordító után egy lassabb szakasz veszi kezdetét. A magyar versenyzőket a szurkolók üdvrivalgással köszöntik az amfiteátrum soraiban, melynek ülőhelyeiért közelharc folyt a fórum közepén felállított kasszáknál. Innen ugyanis kitűnő panoráma nyílik a házhelyek között vezető szlalomszerű aszfaltcsíkra. Aldo Drudi és a Dainese együttműködésének köszönhetően Valentino Rossi a Magyar Nagydíj alkalmából csontvázmintás szerelésben próbálja megvédeni világbajnoki címét. A vízvezetékekkel párhuzamosan épült bokszutcában is óriási az izgalom, hiszen néhány pilóta a kőtárban landolt. A korhű hajtűkanyart elhagyva az élboly megérkezik a „magyar kolosszeum” elé, ahol a futam végeztével a díjátadóra kerül sor. Az első három helyezett egy-egy kerámia tálat vehet majd át a pálya régészeti igazgatójától. A versenyre visszatérve, az utolsó kanyar kijáratánál még lehetőség nyílik Balatonring és MotoGP emblémával ellátott képeslapok, cserépedények és érmék vásárlására…
Jó kis cikk:-))
Jó kis cikk:-))
Kovi2010-02-13 17:53:42 // 7209
Én is ha az nem két kavics meg egy köcsög!!!!:-)))
imi1562010-02-13 17:47:31 // 7208
..............és ez rendben is van így:)!
Természetesen a kérdéseim "költőiek" voltak,bár-sztem-egyébként sem nagyon lehet rá érdemi választ adni.
Én nem teljes mértékben értek egyet ezzel a dologgal,de ez legyen az én bajom:).
Pont.
Természetesen a kérdéseim "költőiek" voltak,bár-sztem-egyébként sem nagyon lehet rá érdemi választ adni.
Én nem teljes mértékben értek egyet ezzel a dologgal,de ez legyen az én bajom:).
Pont.
Blade2010-02-13 17:39:39 // 7207
Azt hogy mit miért csináltak és milyen sorrendben, azt nem tudom. Ez a belügyük.
A törvény meg így van megírva, amivel nem muszáj egyet érteni. Személy szerint én a régészet és a műemlékvédelem mellett egyet értek.
A törvény meg így van megírva, amivel nem muszáj egyet érteni. Személy szerint én a régészet és a műemlékvédelem mellett egyet értek.
imi1562010-02-13 17:28:11 // 7206
OFF
"Minden ilyen jellegű állami építkezés, vagy ami nem állami és nem családi házként kiadott építési engedély előtt kötelező a régészeti feltárás"
Akkor miért nem tárták fel a területet mielőtt elkezdődött volna az építkezés?
Miután a kivitelező elvégzi komoly pénzekért a földmunka nagy részét,jönnek és hónapokig turják a földet kiskanállal bronzkori cserepekért csontokért,meg mittomén miért:P!
Ha ezek ilyen fontos leletek,miért nem ássák fel az egész országot a saját költségükön?
ON
"Minden ilyen jellegű állami építkezés, vagy ami nem állami és nem családi házként kiadott építési engedély előtt kötelező a régészeti feltárás"
Akkor miért nem tárták fel a területet mielőtt elkezdődött volna az építkezés?
Miután a kivitelező elvégzi komoly pénzekért a földmunka nagy részét,jönnek és hónapokig turják a földet kiskanállal bronzkori cserepekért csontokért,meg mittomén miért:P!
Ha ezek ilyen fontos leletek,miért nem ássák fel az egész országot a saját költségükön?
ON
Tommi2010-02-13 17:23:00 // 7205
Blade2010-02-13 17:00:05 // 7204
Minden ilyen jellegű állami építkezés, vagy ami nem állami és nem családi házként kiadott építési engedély előtt kötelező a régészeti feltárás. Szerintem nem baj ez. Én mint motoros és MotoGp rajongó, nagyon várom már azt hogy felépüljön a Balatonring, de szerintem nagyobb jelentőséggel bír egy olyan történelmi érték ami pótolhatatlan. Tudom hogy gazdaságilag meg a sport tekintetében is "jót" tesz ez a beruházás meg a bevétel, de ezeknél jelentősebb minden régészeti érték. A "bevételért" ne szarjunk már le mindent...
imi1562010-02-13 16:08:47 // 7203
Nagyon nyögve-nyelve megy ez az egész Balatonring-projekt:((!
Azon sem lepődnék meg,ha a befektetőknek betellne a pohár és meg sem épülne a pálya.
Sokkal fontosabb,hogy a régészek turkálják a földet évekig az adófizető állampolgárok pénzén,minthogy elkészüljön vmi ami nem kis bevételt hozhat az országnak.
Érthetetlen:((!
Azon sem lepődnék meg,ha a befektetőknek betellne a pohár és meg sem épülne a pálya.
Sokkal fontosabb,hogy a régészek turkálják a földet évekig az adófizető állampolgárok pénzén,minthogy elkészüljön vmi ami nem kis bevételt hozhat az országnak.
Érthetetlen:((!
vale 462010-02-13 15:40:35 // 7202
Belga2010-02-11 23:46:53 // 7201
Kovi2010-02-11 21:43:49 // 7200
Köszönöm.
Remélem jó is lesz!:-)
Remélem jó is lesz!:-)
imi1562010-02-11 21:33:47 // 7199
Szép jószág:-)))!
Gratulálok hozzá:)!
Gratulálok hozzá:)!
Kovi2010-02-11 21:32:32 // 7198
imi1562010-02-11 21:24:25 // 7197
Ilyen időben lehet,hogy el is marad-sztem.
Ki az az elvetemült aki ilyen időben motorra ül és még versenyez is:P?!
Pedig már nagyon megnéznék egy jó kis "gázhúzó" versenyt:-O!
Ki az az elvetemült aki ilyen időben motorra ül és még versenyez is:P?!
Pedig már nagyon megnéznék egy jó kis "gázhúzó" versenyt:-O!
SKrisz2010-02-10 21:24:38 // 7196
Hát ez qrva jól hangzik, de nincs az az isten, hogy én garázson kívül motorra üljek ebben az időben... Különösen ilyen kellemes hófúvásban, mint ami most is van! :)))