Elég sok M-zárolt cucc végezte a különböző inkurencia raktárakban. Több helyen is voltam, elég sok eszközt adtunk át. Pl Mezőfalva, Kalocsa, Marcali, stb... Konkrétan az ÁPV Rt értékesíti elvileg őket, de hogy végül mi lesz velük, azt a fene tudja. Régebben magánember is vehetett belőlük, de ez a lehetőség megszűnt. Szerintem lassan az enyészeté lesznek, ami szar ügy. Voltak olyan eszközök is, amikben max 100 km volt.
Érdekes, hogy mikor megszűnt a katonaság Rétságon (ott voltam katona), mennyi új állapotban lévő M-zárolt Csepel volt. Vajon mi lett azokkal? Szerintem nem volt bennük 5000km.
566-ost én is vezettem. Csak nem ponyvás, hanem darus kivitelben. Masszív egy dög, és viszonylag jó volt hajtani, bár a hátramenetbe kapcsolás erőt kívánt. :-)
Azért kár hogy bezárták a Csepelt. Nagyon jó ötleteik voltak. Pl a 413-as tipusjelű motorból létezett diesel és benzines kivitel. Az érdekesség viszont az volt benne, hogy a dieselből viszonylag könnyen benzinest tudtak csinálni, és fordítva is igaz volt. Csupán néhány alkatrészt kellett cserélni. Viszont hogy a diesel magas kompresszióját hogyan csökkentették le hogy benzines legyen azt nem tudom. Pedig a diesel kompresszióval benzint sűríteni az a tuti öngyulladás receptje (amit ugye szeretünk benzin üzemnél elkerülni). Állítólag a hengerekhez és a hengerfejekhez nem nyúltak, valamint az átalakításhoz nem kellett nagyon megbontani a motort. Ja mégvalami első ránézésre kiköpött VM diesel . Különálló hengerfejek, alul vezérelt felül szelepelt fogaskerékvezérlésű motor, könnyűfém dugattyú, nedves hüvely, fogaskerék olajszivattyú... STB Tisztára mint a régi TD Alfák. Csak azt ne feledjük hogy a 413-as motor születésekor 1950-et írtunk. Vagyis egy kicsit nagyságrendekkel meghaladta a korát.
Én még az izzóraégett por (?) szagára is emlékszem. Vagy az a filmtől volt? Mindenesetre volt egy spec. szaga ennek a vetítőnek (bekapcsolt állapotában). :)
De lehet, hogy a kalapácslakk engedte szabadjára észtereit a hő hatására? :)