Ez így van :) Minden autóba kell a kraft! :)
Ahogy a kollegáim szoktak vele poénkodni: 200-zal sokkal jobb állni a dugóban :D
A TBI-vel is egész jól lehet városozni.
Liquid2021-03-10 12:28:43 // 257
Giuntini2021-03-10 12:23:59 // 256
Giuntini2021-03-10 12:19:14 // 255
Jó duma😊 A dugóba viszont nem kell!
Giuntini2021-03-10 12:17:54 // 254
Vályi Pista szavaival élve: "tökéletes közlekedőedény".
Ma viszont teljesen szétválasztották a "közlekedőedény" autókat az élvezettől!
A Marea kombinál praktikusabb autót szép köntösbe csomagolva el sem lehet képzelni! Lenyitható lökhárító (ugye BMW X5), szép műszerfal, szinte teljesen kárpitozott ajtók. Ma ezek a stamdard jellegű autók nagyrészt mindenhol műanyag borítást kapnak, a "prémiumoknak" járnak a jó anyagok, hozzá a bonyolult szerkezeti megoldások. Nem lehetne a kettőt ötvözni mint annak idején a Ctománál ami egyszerűbb anyagokkal operált de prémium kényelemmel és menetteljesítményekkel?
Igen, valójában rákényszerítik a felhaszmálókat a kétautós garázsra, ami tőlünk nyugatra egyszerűbben kivitelezhető. Utazóautó és városi.
Annak idején a 164-nél fel sem merült, hogy a városi használat rosszat tesz neki....
Ma viszont teljesen szétválasztották a "közlekedőedény" autókat az élvezettől!
A Marea kombinál praktikusabb autót szép köntösbe csomagolva el sem lehet képzelni! Lenyitható lökhárító (ugye BMW X5), szép műszerfal, szinte teljesen kárpitozott ajtók. Ma ezek a stamdard jellegű autók nagyrészt mindenhol műanyag borítást kapnak, a "prémiumoknak" járnak a jó anyagok, hozzá a bonyolult szerkezeti megoldások. Nem lehetne a kettőt ötvözni mint annak idején a Ctománál ami egyszerűbb anyagokkal operált de prémium kényelemmel és menetteljesítményekkel?
Igen, valójában rákényszerítik a felhaszmálókat a kétautós garázsra, ami tőlünk nyugatra egyszerűbben kivitelezhető. Utazóautó és városi.
Annak idején a 164-nél fel sem merült, hogy a városi használat rosszat tesz neki....
WarbiRunner (Gyuri)2021-03-10 12:03:20 // 253
Ettől még nagynak nagy :-))
Piritu - 1.000.0002021-03-10 11:58:31 // 252
Skoda, ja :-DD
Most kaptak páran a cégnél újat, egymásnak se merték elmondani hogy ki milyen parajelenséggel találkozott aznap. Aztán kiborult a bili és folyton ez a téma.
Most kaptak páran a cégnél újat, egymásnak se merték elmondani hogy ki milyen parajelenséggel találkozott aznap. Aztán kiborult a bili és folyton ez a téma.
WarbiRunner (Gyuri)2021-03-10 11:54:50 // 251
A jó városi autóba kell a kraft :-) Vidám tőle minden nap :-))
WarbiRunner (Gyuri)2021-03-10 11:53:03 // 250
A praktikumból pár hozzászólás alatt városi autó lett XDD
Amúgy pont városi Alfát könynebb találni, utazós cuccolós, autóban evős-ivós fetrengős
ami inkább nincs, mert elég kis szűkösek. Valamit valamiért, egy Octavia több helyet és praktikumot kínál, olcsóbban. Pl. A beltéri anyagai első ránézésre simán hozzák a Giulia szintjét, bár én kikészülnék a tabletjétől XD Jó formájú az ülése, felnyílik egyben a csomagtartó, és minden is belefér még az 5 ajtós "sedanba" is. A LED matrix fényszórói a fél várost fénybe borítják, látványos az egész, és praktikus. Ellenben nem túl sportos. Szerintem kb minden normális igényt kielégít az az autó nagyon bőven 10m alatt, jó lesz az értéktartása is, a kis 1.5 motor meg bírja ameddig bírja.. A prémiumságot hagyjuk. A Giulia viszont egy rendes sport autó felépítését adja és pont. Szerintem csak az vegye, akinek ez kell, mert praktikus az sose lesz. Pakolás és kényelem szempontjából nulla értelme van egy ilyen autónak. Ezért halott a kis sportos sedan kategória. Tőlünk gazdagabb irányban ilyet egyedülállók, vagy párok vesznek, vagy hobbiból második autónak.
Amúgy pont városi Alfát könynebb találni, utazós cuccolós, autóban evős-ivós fetrengős
ami inkább nincs, mert elég kis szűkösek. Valamit valamiért, egy Octavia több helyet és praktikumot kínál, olcsóbban. Pl. A beltéri anyagai első ránézésre simán hozzák a Giulia szintjét, bár én kikészülnék a tabletjétől XD Jó formájú az ülése, felnyílik egyben a csomagtartó, és minden is belefér még az 5 ajtós "sedanba" is. A LED matrix fényszórói a fél várost fénybe borítják, látványos az egész, és praktikus. Ellenben nem túl sportos. Szerintem kb minden normális igényt kielégít az az autó nagyon bőven 10m alatt, jó lesz az értéktartása is, a kis 1.5 motor meg bírja ameddig bírja.. A prémiumságot hagyjuk. A Giulia viszont egy rendes sport autó felépítését adja és pont. Szerintem csak az vegye, akinek ez kell, mert praktikus az sose lesz. Pakolás és kényelem szempontjából nulla értelme van egy ilyen autónak. Ezért halott a kis sportos sedan kategória. Tőlünk gazdagabb irányban ilyet egyedülállók, vagy párok vesznek, vagy hobbiból második autónak.
Liquid2021-03-10 11:46:43 // 249
az csak 3 ajtós / 4 személyes, meg az orra is milyen :)
Giuntini2021-03-10 11:44:00 // 248
Én Shadin 135 lovasát vezettem, remek kis autó! Városban szaladgáló autónak viszont a legegyszerűbb a legjobb!
Kazes☻2021-03-10 11:11:42 // 247
És városban remek... asszony barinője vett olyat, vezettem is... és abban is ott van a dna kapcs... kúl! 😀
Giuntini2021-03-10 10:45:24 // 246
Van (volt) ilyen az Alfánál is! MiTo 8V 77 pacival!
Liquid2021-03-10 10:08:37 // 245
az a legjobb, szögegyszerű szívó
Giuntini2021-03-10 10:03:42 // 244
Jól Tetted! Igen, a mai autóknál, főleg a nagy dízeleknél, de a közvetlen befecskendezésű benzineseknél is nagyon nagy probléma a rövidtávú használat. Ez mind a környezetkímélő kütyük miatt van! Igaza volt Warbi Gyurinak, hogy a prémium szó azt fejezi ki leginkább manapság, hogy korlátozottan használható....
Piritu - 1.000.0002021-03-10 08:43:01 // 243
Sima 1,2 - az összes 4x4 olyan állapotban volt hogy nem mertem bevállalni őket.
Liquid2021-03-10 08:19:20 // 242
na az zsír :) Ezek szerint sikerült megfelelőt találni. 4x4, 1.2 vagy 1.3MJet?
Piritu - 1.000.0002021-03-10 07:03:02 // 241
Mi is vettūnk egy Pandát mindenes autónak :-))
Most intéződik a rendszám.
Most intéződik a rendszám.
Liquid2021-03-09 22:53:56 // 240
Attól függ milyen az Alfád, és mire kell a mindenes. ha a kettő fedi egymást akkor nincs miről beszélni. Nálam a 156 anno sokáig napi munkába járós volt,a 159 is az ha messzebb kell menni. Ha lenne Panda/I10 méretű Alfa akkor az lenne a napi szaladgálós.
Az elkésés tény, ebből ered a többiek "gazdagabb felszereltsége" is, az olcsóbban viszont szerintem már nem feltétlenül igaz.
Az elkésés tény, ebből ered a többiek "gazdagabb felszereltsége" is, az olcsóbban viszont szerintem már nem feltétlenül igaz.
Jani552021-03-09 21:34:44 // 239
Szerintem nem tudnák olyan db-számban gyártani, hogy gazdaságos legyen. Meg érdeklődés, fizetőképes kereslet sincs, tehát felesleges a felfuttatott gyártás: ez egy ördögi kör. Egyszerűen legalább tíz évet elkéstek...
Aztán az ár: hiába a gyönyörű kocsi, a korszerű műszaki tartalom, ha a kategóriájában nézem, nagyon sok márka gazdagabb felszereltséggel és többet kínál, a kocsi többet tud, sok esetben olcsóbban.
És, nem utolsó sorban a praktikum: volt pár Alfám, most is van, de mellette mindig kellett egy "mindenes" kocsi is, ami a mindennapjaim gyakorlatában alkalmasabb volt és most is az.
Aztán az ár: hiába a gyönyörű kocsi, a korszerű műszaki tartalom, ha a kategóriájában nézem, nagyon sok márka gazdagabb felszereltséggel és többet kínál, a kocsi többet tud, sok esetben olcsóbban.
És, nem utolsó sorban a praktikum: volt pár Alfám, most is van, de mellette mindig kellett egy "mindenes" kocsi is, ami a mindennapjaim gyakorlatában alkalmasabb volt és most is az.
Kócosw2021-03-09 19:13:45 // 238
mert fogalmatlanok az FCA vezetői...
Giuntini2021-03-09 19:11:08 // 237
Csak azt nem értem, hogy miért nem lehetett felépíteni a Giulia/Stelvio párost?
A BMW felépítette a 3-ast, az X3-ast! Mondjuk az is hozzátartozik a dologhoz, hogy az autós tesztek nem részlrehajlóak.....🤣
A BMW felépítette a 3-ast, az X3-ast! Mondjuk az is hozzátartozik a dologhoz, hogy az autós tesztek nem részlrehajlóak.....🤣
WarbiRunner (Gyuri)2021-03-09 19:09:10 // 236
A Cassinoban Giorgio padlón gyártott pözsók is fájni fognak. Miközben konfigurálhatjuk a PSA platformos ezerkettes hibrid Alfa suvokat...
Giuntini2021-03-09 19:06:37 // 235
Igen, a Polski B-Suv példul! Meglátjuk előtte a Tonale sikerét!
WarbiRunner (Gyuri)2021-03-09 19:04:55 // 234
A válság pedig ott figyelt már, ipari körökben közbeszéd tárgya évek óta. Erre azért lehetett számítani, még ha a vírusra konkrétan nem is.
A Stellantis végülis a mentőöv. A mentés a legtöbb Alfásnak valószínűleg nem fog tetszeni, de legalább elmarad a bezárás, sóval behintés.
A Stellantis végülis a mentőöv. A mentés a legtöbb Alfásnak valószínűleg nem fog tetszeni, de legalább elmarad a bezárás, sóval behintés.
Kócosw2021-03-09 18:38:16 // 233
kiegeszitenelek. marketing es modellpaletta nélkül...
Giuntini2021-03-09 18:28:29 // 232
Azt is hozzá kell venni, hogy nagyot változott a világ! Természetesen nem akarom csökkenteni a vezetés érdemeit!
Giuliettát, mikor még jól fogy viszonylag jó áron, akkor leállítják utód nélkül. A legszomorúbb, hogy a két tipus mindegyike etalon kategóriákában, ami az igazi autós értékeket érinti. Hihetetlen! Egyszerűen felfoghatatlan, hogy marketing nélkül akartak eladásokat produkálni!
Giuliettát, mikor még jól fogy viszonylag jó áron, akkor leállítják utód nélkül. A legszomorúbb, hogy a két tipus mindegyike etalon kategóriákában, ami az igazi autós értékeket érinti. Hihetetlen! Egyszerűen felfoghatatlan, hogy marketing nélkül akartak eladásokat produkálni!
Kazes☻2021-03-09 18:28:20 // 231
De akkor még nem volt ez a kiírtjuk a benzin - dízelt mostazonnal... : /
VKG231!!! (156+75)2021-03-09 18:17:02 // 230
Amikor olvastam az eladási adatokat, majdnem földhöz vágtam a telefont.
Egészenhihetetlen.
Akkora veszteséget termel ez a márka, hogy szerintem csak jóindulat kérdése a bezárás + sóval behintés.
Irtó szomorú. Ennél a legsötétebb 70-es években is sokkal jobb volt a helyzet, ott volt a Sud (a 2. legtöbb példányban eladott alfa...), az Alfetta, a GTV, a Duetto, a Sei...
Amikor a 80-as években a fiat átvette a hatalmat, még akkor is bőven voltak kelendő típusok (33, majd egymilliós darabszámmal?!?! 75 - 400ezer eladottal...), pedig akkor is a csőd szélén táncoltak.
Ehhez képest most....?
Egészenhihetetlen.
Akkora veszteséget termel ez a márka, hogy szerintem csak jóindulat kérdése a bezárás + sóval behintés.
Irtó szomorú. Ennél a legsötétebb 70-es években is sokkal jobb volt a helyzet, ott volt a Sud (a 2. legtöbb példányban eladott alfa...), az Alfetta, a GTV, a Duetto, a Sei...
Amikor a 80-as években a fiat átvette a hatalmat, még akkor is bőven voltak kelendő típusok (33, majd egymilliós darabszámmal?!?! 75 - 400ezer eladottal...), pedig akkor is a csőd szélén táncoltak.
Ehhez képest most....?
Kazes☻2021-03-09 17:56:52 // 229
Persze, hát egyik fő szempont volt... de siralmas... :(
Kócosw2021-03-09 16:41:06 // 228
on mar lassan minden made in csájna. Fő a kornyezettudatossag. Az ott kiokádott co2 ugyse számít. off
Kazes☻2021-03-09 15:14:46 // 227
Az már nem számít, hogy csájna... :)
Giuntini2021-03-09 15:07:32 // 226
Valeo művek, de szerintem made in China.
WarbiRunner (Gyuri)2021-03-09 15:02:30 // 225
A Maseratinál is széthullik, minő meglepetés XD
Giuntini2021-03-09 15:02:03 // 224
Az ablakemelőről... Múltkor beszélgettem egy BMW-s sráccal, ugyanaz a beszállító amelyik az Alfánál, és ugyanúgy eltörik nyári melegben a műanyag és leesik a hátsó ablak.
Giuntini2021-03-09 14:57:42 // 223
Bocs ha magadra vetted, lehet hogy én voltam félreérthető! Azt fenntartom, hogy nagy a képzavar az autósvilagban mi a prémium!
A másik, hogy azok az autók, amik bejutottak moszanában, nagy része össze vissza tekert, agyontört, leharcolt darab. BMW-nél is hasonló a felhozatal a tizenéves 3-asoknál, csak ott érdekes módon jó részükben 300 ezer fölött van, míg az Alfát visszatekerik 150 ezerre, hogy eladhatóbb legyen.
Egyetértünk egyébként mindenben, mert két típussal nem lehet világot megváltani! Én mindig jó példaként hozom fel a BMW-t, hogy az összes szegmenst lefedik, talán még sok is.
Szóval a prémium meghatározásnak nagyon sok összetevője van, és a Használtautó.hu 159 felhozatala nem a legjobb példa erre. Sajnos ez a középkategória most nagyon mélyponton van, erre a vírus is hatással van! És most előhozom a régi vesszőparipámat! Ha a Giuliából csináltak volna SW-t, illetve az elején betették volna a vezetéstámogató rendszereket jobb infotaiment-el (a mostanival), nem itt tartanának az eladásoj!
Ha megcsinálták volna a kupét, a Tonalét nem csak igérgetik, ha a 4C-be berakják a 280 lovas 4 hengerest, és nem állítják le a gyártását, nem itt tartanának az eladások.
A másik, hogy azok az autók, amik bejutottak moszanában, nagy része össze vissza tekert, agyontört, leharcolt darab. BMW-nél is hasonló a felhozatal a tizenéves 3-asoknál, csak ott érdekes módon jó részükben 300 ezer fölött van, míg az Alfát visszatekerik 150 ezerre, hogy eladhatóbb legyen.
Egyetértünk egyébként mindenben, mert két típussal nem lehet világot megváltani! Én mindig jó példaként hozom fel a BMW-t, hogy az összes szegmenst lefedik, talán még sok is.
Szóval a prémium meghatározásnak nagyon sok összetevője van, és a Használtautó.hu 159 felhozatala nem a legjobb példa erre. Sajnos ez a középkategória most nagyon mélyponton van, erre a vírus is hatással van! És most előhozom a régi vesszőparipámat! Ha a Giuliából csináltak volna SW-t, illetve az elején betették volna a vezetéstámogató rendszereket jobb infotaiment-el (a mostanival), nem itt tartanának az eladásoj!
Ha megcsinálták volna a kupét, a Tonalét nem csak igérgetik, ha a 4C-be berakják a 280 lovas 4 hengerest, és nem állítják le a gyártását, nem itt tartanának az eladások.
WarbiRunner (Gyuri)2021-03-09 14:54:34 // 222
A Maserati Ghibli prémium? Csak mert egy 159 nem rosszabb minőség. A fejekben a prémium már prémium brand-ekhez kapcsolódik, de nem feltétlenül jobbak a termékeik.
A prémiumságot mint szót kellene már elfelejteni, mert nagyon nem ahhoz kapcsolódik amihez kellene. A prémium ma a kevesek számára elérhető árszintű bármit jelenti. Amivel jelezni lehet a vagyoni szintet. Ennyi. Ezért drága fenntartani, hamar tönkremegy, és a drága és különleges megoldások is műszakilag megalapozatlanok. A prémium az én szememben már inkább negatív jelző (autónál legalábbis), mert minél "prémiumabb" valami, annál távolabb áll a tartós, átgondolt használható tárgytól.
A prémiumságot mint szót kellene már elfelejteni, mert nagyon nem ahhoz kapcsolódik amihez kellene. A prémium ma a kevesek számára elérhető árszintű bármit jelenti. Amivel jelezni lehet a vagyoni szintet. Ennyi. Ezért drága fenntartani, hamar tönkremegy, és a drága és különleges megoldások is műszakilag megalapozatlanok. A prémium az én szememben már inkább negatív jelző (autónál legalábbis), mert minél "prémiumabb" valami, annál távolabb áll a tartós, átgondolt használható tárgytól.
Attis2021-03-09 14:37:07 // 221
Mindenféle ellenségeskedés nélkül, de nem nálam van fogalom zavar. A hozzászólásaidban csak ekézni tudod a más (általában német) gyártókat. Ha az zavar, hogy nem elég innovatívak vagy hogy lenyúlták a jobbtól (Alfa) az újításokat, akkor ez az ajtó mindvégig nyitva állt az FCA előtt is, de nem éltek vele, mert ők akarják feltalálni a spanyol viaszt. Nem mellesleg azok a gyártók gyártanak MINDENKINEK autót, olcsótól a felső kategóriáig. Van választék -> van pénz.
Én mindig azt szoktam mondani, hogy nem azt kell nézni, hogy mi sz@r máshol és azt hangoztatni, hanem azt kell megnézni, hogy mi az amit jól csinálnak és ebből én mit tudok profitálni.
Itt nincs semmi. Két modell az semmi. Lehet bármiféle körítés, akkor is egyenlő a nullával a kettő darabos választék.
A 159 pedig nagyon szeretett volna prémium lenni, de ha az lenne akkor most nem lenne romhalmazokkal tele a használtautó meg a fészbúk. És ugye itt egy MAXIMUM 15 éves autóról beszélünk. Felhasznált anyagok? Vannak nagyon jók igen és vannak silányak. A fényképek nem hazudnak. Amik meg nincsenek látható helyet, azért sokszor ott is sikerült a leghitványabb beszállítót megtalálni. pl. az ablakemelő szerkezet szétesése, ami ugyan könnyen orvosolható ellenben igen bosszantó vagy idesorolhatnám azt is, amit már a 2000-es évektől képtelenek voltak megoldani mégpedig, hogy nagy eső után ne álljon már a víz a kédergumin.
A lényeg, hogy ideje lenne már összekapniuk magukat és nem szégyen attól tanulni aki valamit jobban csinál mint mi.
Én mindig azt szoktam mondani, hogy nem azt kell nézni, hogy mi sz@r máshol és azt hangoztatni, hanem azt kell megnézni, hogy mi az amit jól csinálnak és ebből én mit tudok profitálni.
Itt nincs semmi. Két modell az semmi. Lehet bármiféle körítés, akkor is egyenlő a nullával a kettő darabos választék.
A 159 pedig nagyon szeretett volna prémium lenni, de ha az lenne akkor most nem lenne romhalmazokkal tele a használtautó meg a fészbúk. És ugye itt egy MAXIMUM 15 éves autóról beszélünk. Felhasznált anyagok? Vannak nagyon jók igen és vannak silányak. A fényképek nem hazudnak. Amik meg nincsenek látható helyet, azért sokszor ott is sikerült a leghitványabb beszállítót megtalálni. pl. az ablakemelő szerkezet szétesése, ami ugyan könnyen orvosolható ellenben igen bosszantó vagy idesorolhatnám azt is, amit már a 2000-es évektől képtelenek voltak megoldani mégpedig, hogy nagy eső után ne álljon már a víz a kédergumin.
A lényeg, hogy ideje lenne már összekapniuk magukat és nem szégyen attól tanulni aki valamit jobban csinál mint mi.
Kazes☻2021-03-09 13:34:51 // 220
Kétségtelen tény...
Giuntini2021-03-09 13:31:42 // 219
A fogalomzavarokat valahogy megpróbálnám tisztázni! Mi a prémium? A minőség, exkluvizitás, innovatív megoldások. Vegyük a német prémium gyártókat. Mercedes A és B ostály, Renault motorokkal. BMW és Mini az alsóbb kategótiákban Peugeot motorokkal. Audi? VW platformon, amelyet felhasznál a Skoda is.
Inkább én visszamennék a 80-as évekbe, mikor az autógyártók olcsóbb megoldásokkal kísérleteztek. A GM-Fiat együttműködésről... A Saab, Lancia, Fiat és Alfa felső kategóriás sedánjai egyforma platformon voltak, különbözőképpen pozicionálva. A Croma és a Thema rendkívül sokban egyeztek egymással, a Fiat volt a családi, olcsóbb autó, a Thema a prémium, akár Ferrari motorral, de a Cromával megegyező futóművön. A Saab már magyon sokban különbözött, saját motorokkal, és futómű változtatásokkal, a Themához hasonlóan prémium volt. A 164 különbözött leginkább, bonyolult futóművével, V6 vagy Twin Spark Alfa motorokkal, VM dízelekkel. Abszolút sportos prémium volt, akkoriban a világ leggyorsabb dízeljével.
Lényegében a Tipóra épülő Tempra/Dedra/155-el is ez volt a helyzet! Hogy mitől prémium az autó? Márkaidentitással, történelemmel, minőséggel és egyéniséggel. A 159 magasan prémium volt, hiszen mindennel rendelkezett, ugyancsak a 164/166 páros. A prémium szót a német gyártók járatták le, ők kavarták meg a világot a VW identitás vesztésével például! A Phaeton elmebeteg képzetével, az Audi egekbe pozicionálásával "Skoda platformon".
A Jaguar X Type-ra mindannyian emlékszünk. Egy feltupirozott Ford Mondeo volt, főleg az alap 2,0 dízellel, ordítóan gusztustalan fának álcázott műanyagjaival. Mégis, ki merné kétségbevonni hogy a Jaguar nem történelmi prémium márka?? Jobban mondva luxusautó márka ledegradálva prémiummá!
Az Alfánál mindegyik kategóriájában prémiumnak számított, a MiTo a Mininek állított konkurenciát. Kritizálták a MiTo-t a műanyag belsőért. Akkor nézzünk már meg egy Minit!!
A Tesla prémium? Árában az! De nézzük meg azt a hitvány összeszerelést és anyagokat! Ja a Fiat 500-nál ilyeneket alkalmaztak volna, akkor a saját bokájukat fosták volna le!
Prémium és nem prémium? Vannak olyan márkák amelyek DNA-jukkal magukban hordozzák ezt a vírust, mert erre születtek! És vannak olyanok (VW), mégha összefossák magukat, akkor sem fognak ebbe a kasztba tartozni...
Inkább én visszamennék a 80-as évekbe, mikor az autógyártók olcsóbb megoldásokkal kísérleteztek. A GM-Fiat együttműködésről... A Saab, Lancia, Fiat és Alfa felső kategóriás sedánjai egyforma platformon voltak, különbözőképpen pozicionálva. A Croma és a Thema rendkívül sokban egyeztek egymással, a Fiat volt a családi, olcsóbb autó, a Thema a prémium, akár Ferrari motorral, de a Cromával megegyező futóművön. A Saab már magyon sokban különbözött, saját motorokkal, és futómű változtatásokkal, a Themához hasonlóan prémium volt. A 164 különbözött leginkább, bonyolult futóművével, V6 vagy Twin Spark Alfa motorokkal, VM dízelekkel. Abszolút sportos prémium volt, akkoriban a világ leggyorsabb dízeljével.
Lényegében a Tipóra épülő Tempra/Dedra/155-el is ez volt a helyzet! Hogy mitől prémium az autó? Márkaidentitással, történelemmel, minőséggel és egyéniséggel. A 159 magasan prémium volt, hiszen mindennel rendelkezett, ugyancsak a 164/166 páros. A prémium szót a német gyártók járatták le, ők kavarták meg a világot a VW identitás vesztésével például! A Phaeton elmebeteg képzetével, az Audi egekbe pozicionálásával "Skoda platformon".
A Jaguar X Type-ra mindannyian emlékszünk. Egy feltupirozott Ford Mondeo volt, főleg az alap 2,0 dízellel, ordítóan gusztustalan fának álcázott műanyagjaival. Mégis, ki merné kétségbevonni hogy a Jaguar nem történelmi prémium márka?? Jobban mondva luxusautó márka ledegradálva prémiummá!
Az Alfánál mindegyik kategóriájában prémiumnak számított, a MiTo a Mininek állított konkurenciát. Kritizálták a MiTo-t a műanyag belsőért. Akkor nézzünk már meg egy Minit!!
A Tesla prémium? Árában az! De nézzük meg azt a hitvány összeszerelést és anyagokat! Ja a Fiat 500-nál ilyeneket alkalmaztak volna, akkor a saját bokájukat fosták volna le!
Prémium és nem prémium? Vannak olyan márkák amelyek DNA-jukkal magukban hordozzák ezt a vírust, mert erre születtek! És vannak olyanok (VW), mégha összefossák magukat, akkor sem fognak ebbe a kasztba tartozni...
Attis2021-03-09 13:00:27 // 218
Uhh, durva hogy 1000 darabot sem adtak el februárban Olaszországban. :(
Szerintem le kéne jönni arról, hogy az Alfa prémium autó. Az elmúlt 30 évben nem nagyon gyártottak prémiumot. 147-156 nem az. 166 felső kategóriás volt igen. Akármennyire is rossz kimondani, de a 159 sem felső kategóriás autó. Giulietta, Mito szintén nem. Most van a Stelvio és a Giulia, viszont ha csak prémiumot akarunk gyártani úgy marha nehéz lesz eladott darab számot és nyereséget is felmutatni. Két modellel meg teljesen esélytelen is. Lehet itt csűrni-csavarni, de igen is szükség van jelenleg tömeg modellekre is a "prémium" mellett. Rengeteg helyet leírták már, hogy ma nem a vezetés élményéért vesznek autók, ergo hiába gyártom én az autóhoz legjobban közelítő autót, akkor sem ezt keresi ma már a fizetőképes célközönség, főleg úgy nem hogy rengeteg mindenben fényévekre vagyok a legyőzni áhított "prémium márkáktól." Belépő Giulia halogén izzóval 2021-ben vagy a maximum amit fel tudnak mutatni Bi-Xenon? Ez még viccnek is rossz. 147-156-166-GT-GTV-Spider éra alatt volt választék, volt eladás is. Aki Alfát akart, az megtalálhatta a pénztárcájának megfelelőt. Talán vissza kéne térni arra a vonalra hogy legyen választék és lehet hogy akkor a szekér is jobban menne...
Szerintem le kéne jönni arról, hogy az Alfa prémium autó. Az elmúlt 30 évben nem nagyon gyártottak prémiumot. 147-156 nem az. 166 felső kategóriás volt igen. Akármennyire is rossz kimondani, de a 159 sem felső kategóriás autó. Giulietta, Mito szintén nem. Most van a Stelvio és a Giulia, viszont ha csak prémiumot akarunk gyártani úgy marha nehéz lesz eladott darab számot és nyereséget is felmutatni. Két modellel meg teljesen esélytelen is. Lehet itt csűrni-csavarni, de igen is szükség van jelenleg tömeg modellekre is a "prémium" mellett. Rengeteg helyet leírták már, hogy ma nem a vezetés élményéért vesznek autók, ergo hiába gyártom én az autóhoz legjobban közelítő autót, akkor sem ezt keresi ma már a fizetőképes célközönség, főleg úgy nem hogy rengeteg mindenben fényévekre vagyok a legyőzni áhított "prémium márkáktól." Belépő Giulia halogén izzóval 2021-ben vagy a maximum amit fel tudnak mutatni Bi-Xenon? Ez még viccnek is rossz. 147-156-166-GT-GTV-Spider éra alatt volt választék, volt eladás is. Aki Alfát akart, az megtalálhatta a pénztárcájának megfelelőt. Talán vissza kéne térni arra a vonalra hogy legyen választék és lehet hogy akkor a szekér is jobban menne...
Giuntini2021-03-09 12:27:00 // 217
A 159 leállításával kezdődött el a legnagyobb bénázás! A 159 2008-ig olyan eladási mutatókkal büszkélkedett, amiről a Giulia a legjobban teljesítő évében is csak álmodozhatott. Az okokat már felesleges taglalni, már sokszor kiveséztük. 4 évre elengedték a középkategóriát, hagytunk 4 évet a konkurenciának.
A Giulietzával történő bénázás..
.Érdemes megnézni a TV2 vasárnapi tesztjét a Giulia QV-ről. Minden tárgyilagos tesztelő azt mondja, hogy a világ legjobb autója! Érthetetlen hogy ebből semmit nem használnak ki, helyette a BMW kaszál, kevésbé innovativ és érzelmekre ható megoldásokkal.
A Giulietzával történő bénázás..
.Érdemes megnézni a TV2 vasárnapi tesztjét a Giulia QV-ről. Minden tárgyilagos tesztelő azt mondja, hogy a világ legjobb autója! Érthetetlen hogy ebből semmit nem használnak ki, helyette a BMW kaszál, kevésbé innovativ és érzelmekre ható megoldásokkal.
Giuntini2021-03-09 12:14:09 // 216
Zalán ezért döntött így a Maserati hogy elengedik a Ghiblit. Nem véletlenül került be a Giulia motorja kis elektromos rásegítéssel.
Ott a probléma ahogy mondod, hogy a Ghiblit mindenben lelépte a Giulia, pedig nem ugyanaz a kategória, de a Ghibli a Giulia mellett eléggé idejétmúlt.
A Maserati vezetése olasz, de tudjuk nem ezen múlik. Kíváncsi vagyok, hogy merre haladunk. Én is az Alfában sokkal nagyobb potenciált látok mint a Maseratiban, szerintem az lenne jó választás ha minden prémium jelleget beletöltenének az Alfába, a Maserati meg maradna egy kéttípusos exkluziv márka.
Ott a probléma ahogy mondod, hogy a Ghiblit mindenben lelépte a Giulia, pedig nem ugyanaz a kategória, de a Ghibli a Giulia mellett eléggé idejétmúlt.
A Maserati vezetése olasz, de tudjuk nem ezen múlik. Kíváncsi vagyok, hogy merre haladunk. Én is az Alfában sokkal nagyobb potenciált látok mint a Maseratiban, szerintem az lenne jó választás ha minden prémium jelleget beletöltenének az Alfába, a Maserati meg maradna egy kéttípusos exkluziv márka.
Föckös2021-03-09 11:33:01 // 214
hát csak annyi jut eszembe:
"rozsdás szög van a szivemben"...
"rozsdás szög van a szivemben"...
WarbiRunner (Gyuri)2021-03-09 11:06:47 // 213
Na igen. Azért a BMW. Érdemes a konfigurátorát meglesni. Eszemben nincs bmw-t venni, na de ne járjunk már csukott szemmel. Minden IS van. És simán össze lehet rakni olyat amire azt mondom, hogy tök jó, pont el tudnám képzelni. Nem kell a kompromisszumokat kötni minden klikkelésnél. Sportos szövetülés? Van. Fabetét kell? 115e, válassz hatféle közül. Bőr kell? Nem kell megvenni a felesleges HK hifit hozzá, csak simán 300-ér' kiválasztani egy rakat szín közül ami tetszik. Touring? Hát hogyne lenne. Értem én, hogyne érteném, az Alfa jelenlegi palettája az utolsókat rúgja. Egyszerűsítik a gyártást, már semmi más nem megy, csak minimalizálják a bukót. Az évtizedekre visszanyúló bénázás most beérett. Jól értem, hogy kb két napi termelést fed le a havi eladás Cassino-ban? És jól értem, hogy el is engedték a történetet? Majd a válság után, a suvokkal valami lesz. Valahogy. Az új vezetés majd összerakja a dolgot vélhetően normálisan, modellpalettával, választékkal, marketinggel, mindennel. Abban a Stelvio, de főleg a Giulia már marginális szerepet fog játszani, ha egyáltalán megéri gyártásban tartani.
Piritu - 1.000.0002021-03-09 11:05:01 // 212
..és Spider? :-(
WarbiRunner (Gyuri)2021-03-09 10:52:08 // 211
És mikorra készül el? Jó esetben 2025. De kérdem én.. milyen motorral? 2l benzin, és akkor kettő év lesz a modellciklus? Vagy 1.3 hibrid egy nagy limóba? Már most látszik, hogy a jövő prémium autója a félmásodperc alatt 100-ra gyorsuló nagy villanyszedán/kupé. Ha Giorgio is lesz, valószínűleg villanyos lesz. A Maseratit... fáj kimondani, de el kéne engedni. Szerintem erre jutnak majd a franciák is. Az Alfa marad, Giorgio villanyosra átalakítva marad, és nyilván ugynez a platform megy a nagy pözsók alá is.
A Maserati sajnos értelmetlen választás már most is, de lehet sosem volt értelmes választás. Pedig tudjátok, hogy szívem csücske :-) De amíg a szervíze ilyen árkategória, amíg nem adják ki a műszaki dokumentumait hogy u.gy. alkatrész ellátása lehessen, a Fiat csoportostól eltérő spéci diagnosztika kell hozzá. Ugyanakkor nem hozza azt az exkluzivitást sem már. Műszakilag pedig jó alap volt, de a Giuorgio annyira jó lett, hogy az Alfa házon belül, műszakilag lelépte.
A Maserati sajnos értelmetlen választás már most is, de lehet sosem volt értelmes választás. Pedig tudjátok, hogy szívem csücske :-) De amíg a szervíze ilyen árkategória, amíg nem adják ki a műszaki dokumentumait hogy u.gy. alkatrész ellátása lehessen, a Fiat csoportostól eltérő spéci diagnosztika kell hozzá. Ugyanakkor nem hozza azt az exkluzivitást sem már. Műszakilag pedig jó alap volt, de a Giuorgio annyira jó lett, hogy az Alfa házon belül, műszakilag lelépte.
VKG231!!! (156+75)2021-03-09 08:43:32 // 210
Ó a régi szép idők, mikor a 2007-es Mito és a 2010-es Giulietta volt a modellpaletta! :D
Igazságtalan vagyok, lett 4C is :))))
De most tökmás ám a helyzet! Hiszen a Giulia meg a Stelvio a modellpaletta...
:DDDDDDD
A tizenhetedik suvkupékabriókombit kéne kihozniuk, ehelyett a Tonale majd talán ősszel, vagy nem, vagy ki tudja :)))) Egy változatban, két hajtáslánccal. Aztán örüljél, válasszál :)
Nem ujjal mutogatva, de 316-318-320-323-325-328-330-335-M3, plusz a dejzelek a választék máshol, itt meg rejtély, hogy van-e a 250 lovas 2.0, vagy még mindig csak a 200-280 a választás.
Persze, a 330 is 2literes négyhengeres, de kit érdekel, ha egyszer így az olcsó gyártani? És a népek megveszik, mint a huzat.
Szóval garbósember ide, psa oda, vicc az egész.
Igazságtalan vagyok, lett 4C is :))))
De most tökmás ám a helyzet! Hiszen a Giulia meg a Stelvio a modellpaletta...
:DDDDDDD
A tizenhetedik suvkupékabriókombit kéne kihozniuk, ehelyett a Tonale majd talán ősszel, vagy nem, vagy ki tudja :)))) Egy változatban, két hajtáslánccal. Aztán örüljél, válasszál :)
Nem ujjal mutogatva, de 316-318-320-323-325-328-330-335-M3, plusz a dejzelek a választék máshol, itt meg rejtély, hogy van-e a 250 lovas 2.0, vagy még mindig csak a 200-280 a választás.
Persze, a 330 is 2literes négyhengeres, de kit érdekel, ha egyszer így az olcsó gyártani? És a népek megveszik, mint a huzat.
Szóval garbósember ide, psa oda, vicc az egész.
Halesz2021-03-09 01:38:07 // 208
Az átlag alfás erre pedig csak annyit kérdezne: jó jó, de lesz belőle Sportwagon? :)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.