Fórum >> Egyebek >> A Stellantis menedzsmentje és a konszern iránya

Giuntini2021-03-09 15:07:32 // 226
Valeo művek, de szerintem made in China.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Giuntini2021-03-09 15:02:03 // 224
Az ablakemelőről... Múltkor beszélgettem egy BMW-s sráccal, ugyanaz a beszállító amelyik az Alfánál, és ugyanúgy eltörik nyári melegben a műanyag és leesik a hátsó ablak.
Giuntini2021-03-09 14:57:42 // 223
Bocs ha magadra vetted, lehet hogy én voltam félreérthető! Azt fenntartom, hogy nagy a képzavar az autósvilagban mi a prémium!
A másik, hogy azok az autók, amik bejutottak moszanában, nagy része össze vissza tekert, agyontört, leharcolt darab. BMW-nél is hasonló a felhozatal a tizenéves 3-asoknál, csak ott érdekes módon jó részükben 300 ezer fölött van, míg az Alfát visszatekerik 150 ezerre, hogy eladhatóbb legyen.
Egyetértünk egyébként mindenben, mert két típussal nem lehet világot megváltani! Én mindig jó példaként hozom fel a BMW-t, hogy az összes szegmenst lefedik, talán még sok is.
Szóval a prémium meghatározásnak nagyon sok összetevője van, és a Használtautó.hu 159 felhozatala nem a legjobb példa erre. Sajnos ez a középkategória most nagyon mélyponton van, erre a vírus is hatással van! És most előhozom a régi vesszőparipámat! Ha a Giuliából csináltak volna SW-t, illetve az elején betették volna a vezetéstámogató rendszereket jobb infotaiment-el (a mostanival), nem itt tartanának az eladásoj!
Ha megcsinálták volna a kupét, a Tonalét nem csak igérgetik, ha a 4C-be berakják a 280 lovas 4 hengerest, és nem állítják le a gyártását, nem itt tartanának az eladások.
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
Giuntini2021-03-09 13:31:42 // 219
A fogalomzavarokat valahogy megpróbálnám tisztázni! Mi a prémium? A minőség, exkluvizitás, innovatív megoldások. Vegyük a német prémium gyártókat. Mercedes A és B ostály, Renault motorokkal. BMW és Mini az alsóbb kategótiákban Peugeot motorokkal. Audi? VW platformon, amelyet felhasznál a Skoda is.
Inkább én visszamennék a 80-as évekbe, mikor az autógyártók olcsóbb megoldásokkal kísérleteztek. A GM-Fiat együttműködésről... A Saab, Lancia, Fiat és Alfa felső kategóriás sedánjai egyforma platformon voltak, különbözőképpen pozicionálva. A Croma és a Thema rendkívül sokban egyeztek egymással, a Fiat volt a családi, olcsóbb autó, a Thema a prémium, akár Ferrari motorral, de a Cromával megegyező futóművön. A Saab már magyon sokban különbözött, saját motorokkal, és futómű változtatásokkal, a Themához hasonlóan prémium volt. A 164 különbözött leginkább, bonyolult futóművével, V6 vagy Twin Spark Alfa motorokkal, VM dízelekkel. Abszolút sportos prémium volt, akkoriban a világ leggyorsabb dízeljével.
Lényegében a Tipóra épülő Tempra/Dedra/155-el is ez volt a helyzet! Hogy mitől prémium az autó? Márkaidentitással, történelemmel, minőséggel és egyéniséggel. A 159 magasan prémium volt, hiszen mindennel rendelkezett, ugyancsak a 164/166 páros. A prémium szót a német gyártók járatták le, ők kavarták meg a világot a VW identitás vesztésével például! A Phaeton elmebeteg képzetével, az Audi egekbe pozicionálásával "Skoda platformon".
A Jaguar X Type-ra mindannyian emlékszünk. Egy feltupirozott Ford Mondeo volt, főleg az alap 2,0 dízellel, ordítóan gusztustalan fának álcázott műanyagjaival. Mégis, ki merné kétségbevonni hogy a Jaguar nem történelmi prémium márka?? Jobban mondva luxusautó márka ledegradálva prémiummá!
Az Alfánál mindegyik kategóriájában prémiumnak számított, a MiTo a Mininek állított konkurenciát. Kritizálták a MiTo-t a műanyag belsőért. Akkor nézzünk már meg egy Minit!!
A Tesla prémium? Árában az! De nézzük meg azt a hitvány összeszerelést és anyagokat! Ja a Fiat 500-nál ilyeneket alkalmaztak volna, akkor a saját bokájukat fosták volna le!
Prémium és nem prémium? Vannak olyan márkák amelyek DNA-jukkal magukban hordozzák ezt a vírust, mert erre születtek! És vannak olyanok (VW), mégha összefossák magukat, akkor sem fognak ebbe a kasztba tartozni...
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Giuntini2021-03-09 12:27:00 // 217
A 159 leállításával kezdődött el a legnagyobb bénázás! A 159 2008-ig olyan eladási mutatókkal büszkélkedett, amiről a Giulia a legjobban teljesítő évében is csak álmodozhatott. Az okokat már felesleges taglalni, már sokszor kiveséztük. 4 évre elengedték a középkategóriát, hagytunk 4 évet a konkurenciának.
A Giulietzával történő bénázás..
.Érdemes megnézni a TV2 vasárnapi tesztjét a Giulia QV-ről. Minden tárgyilagos tesztelő azt mondja, hogy a világ legjobb autója! Érthetetlen hogy ebből semmit nem használnak ki, helyette a BMW kaszál, kevésbé innovativ és érzelmekre ható megoldásokkal.
Giuntini2021-03-09 12:14:09 // 216
Zalán ezért döntött így a Maserati hogy elengedik a Ghiblit. Nem véletlenül került be a Giulia motorja kis elektromos rásegítéssel.
Ott a probléma ahogy mondod, hogy a Ghiblit mindenben lelépte a Giulia, pedig nem ugyanaz a kategória, de a Ghibli a Giulia mellett eléggé idejétmúlt.
A Maserati vezetése olasz, de tudjuk nem ezen múlik. Kíváncsi vagyok, hogy merre haladunk. Én is az Alfában sokkal nagyobb potenciált látok mint a Maseratiban, szerintem az lenne jó választás ha minden prémium jelleget beletöltenének az Alfába, a Maserati meg maradna egy kéttípusos exkluziv márka.
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
WarbiRunner (Gyuri)2021-03-09 11:06:47 // 213
Na igen. Azért a BMW. Érdemes a konfigurátorát meglesni. Eszemben nincs bmw-t venni, na de ne járjunk már csukott szemmel. Minden IS van. És simán össze lehet rakni olyat amire azt mondom, hogy tök jó, pont el tudnám képzelni. Nem kell a kompromisszumokat kötni minden klikkelésnél. Sportos szövetülés? Van. Fabetét kell? 115e, válassz hatféle közül. Bőr kell? Nem kell megvenni a felesleges HK hifit hozzá, csak simán 300-ér' kiválasztani egy rakat szín közül ami tetszik. Touring? Hát hogyne lenne. Értem én, hogyne érteném, az Alfa jelenlegi palettája az utolsókat rúgja. Egyszerűsítik a gyártást, már semmi más nem megy, csak minimalizálják a bukót. Az évtizedekre visszanyúló bénázás most beérett. Jól értem, hogy kb két napi termelést fed le a havi eladás Cassino-ban? És jól értem, hogy el is engedték a történetet? Majd a válság után, a suvokkal valami lesz. Valahogy. Az új vezetés majd összerakja a dolgot vélhetően normálisan, modellpalettával, választékkal, marketinggel, mindennel. Abban a Stelvio, de főleg a Giulia már marginális szerepet fog játszani, ha egyáltalán megéri gyártásban tartani.
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2021-03-09 08:10:34 // 209
Like! :)
Halesz2021-03-09 01:38:07 // 208
Az átlag alfás erre pedig csak annyit kérdezne: jó jó, de lesz belőle Sportwagon? :)))
Giuntini2021-03-08 23:53:58 // 207
Viszont az új delegált főnök (legalább vezetékneve olasz) megszellőztette, hogy lesz ismét nagy Alfa a Giorgio nyújtott padlólemezén. Egyébként egyszerű lenne a dolog, ha a Maserati kilép a Ghibli szegmenséből. Átadja az egészet az Alfának!
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
Giuntini2021-03-08 20:59:33 // 203
Azt nem értem, hogy az Alfa és a Lancia vezetését miért bízták egy PSA delegált franciára, egy mondvacsinált prémium DS miatt??
Ha jó munkát végez, akkor ok! De ha csak lenyúlásról szól az egész, akkor jobb ha nem lenne ott....
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Giuntini2021-03-08 17:39:17 // 201
Az a baj ezekkel.a cikkekkel, hogy talán akaratlanul, de azt sugallják, hogy PSA tulajdonba kderült a Fiat, és mindenről Tavares dönt. Facen is a kommenteket olvasva ez jön le. Fuzionáltak. Az Opelt megvette a PSA, de az FCA-val egyesültek. Ez olyan, mint mikor az 1,9 jtdm-re vagy a 2,0-ra azt mondták hogy Opel motor.
Nem a PSA dönt, hanem a két cégnek a delegáltjai.
RomeoOne2021-03-08 16:05:45 // 200
A Peugeot biztosan nem megy Amerikába

A Peugeot amerikai visszatérését még 2016-ban határozták el [...]. Alakult ugyan egy amerikai iroda, [...], de látványos lépéseket egyáltalán nem tettek.

Az átalakuló vezetési struktúrában ennek a részlegnek a vezetője, Larry Dominique új feladatot kapott: ő irányítja a továbbiakban az Alfa Romeo amerikai részlegét. Ez sem kisebb feladat, mivel az olasz márka 2015 óta van ismét jelen az Egyesült Államokban, és azóta a legjobb évükben, 2018-ban is csupán 23 ezer autót tudott eladni az egész márka, annak ellenére, hogy Amerikában csak az újabb, hátsókerék-hajtású modelleket forgalmazták.

Az Alfa Romeo egyébként is eléggé nagy figyelmet kap a Stellantison belül: eredményes PSA-veteránokra bízták a haldokló márka újraélesztését, az élükön azzal a Jean-Philippe Imparatóval, aki az utóbbi években a Peugeot márka vezetője volt.
14 db csevegős hozzászólás elrejtve
RomeoOne2021-03-02 18:41:30 // 185
Dehogynem. Ránk :D

Ha meg sikeres autókat próbálnának gyártani, amiket vesz a tömeg, akkor meg az lenne a baj, hogy nem igazi Alfák, hanem tömegízlésnek megfelelők. Örüljünk, hogy nekünk gyártanak autót és akkor vegyük is meg, ha már ezt az irracionalitást megtették, hoyg boldogok legyünk :D
Kazes☻2021-03-02 18:36:13 // 184
Sajnos akkor is csak itt fűrészelgethetünk... és továbbra sem tudjuk mi, miért, hogyan dolgozott a háttérben... kb. mint az F1-ben, hogy mire, miért és hogyan zajlott az a titkos megbeszélés és szerződés, ami után a tavalyi év ment a kukába a motorvásárlóknak, így az Alfának is.
Tetszeni nekem is tetszenek az sw-k, de sok értelmét nem látom... még a mélynyomó is akkora helyet foglal, mint a berlinában... persze ettől még lehetne! 😉😃
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Kazes☻2021-03-02 17:52:32 // 181
Én sem vagyok ellenes... de egyszer, még'94-ben volt egy rövid ideig kombi Trabim és annyi... kombim, sw-m azóta sem. Öt ajtós is egyelőre csak a jelenlegi'46, de ez is mondhatni véletlenül, mert épp '55-re vadásztam, aztán ez a típus szólt közbe, elérhetőségben, árban, akármi - bármi stb. 😁
Kazes☻2021-03-02 17:47:01 // 180
Egy darab nagyobb prés szerszám milliós tétel (is lehet) és akkor az még csak egy. Egy alkatrészre egy szerszám természetesen nem elég.
Nem tudom ez valamelyest kielégítő válasz-e számodra, amiből már tudsz további következtetéseket levonni. 🙂
Kazes☻2021-03-02 17:41:31 // 179
Nem rövid, viszont jó hosszú.. de sajna jól foglaltad össze azt hiszem... és nem is nagyon lehet rajta fogást találni, de persze a kákán is szoktak csomót keresni. 😏
WarbiRunner (Gyuri)2021-03-02 17:27:00 // 178
Amúgy az egész projekt pont arról szól, hogy elképesztő pénzt öltek bele, hogy álmodozó lelkű rajogóknak autót gyártsanak. A vezetési élményért autót az USA-ban is kevesen vesznek, Kínában pedig nullához közelít. Mindkét helyen elsősorban használati tárgy az autó, és a praktikum és a kényelem számít, nem az élmény. Ezért van sok puha futóművű autó, SUV, automata váltó. Nincs is hol kihasználni egy sportos autót.
Én is hiányolom az sw-t, igencsak lett volna értelme.
Zselé2021-03-02 16:56:56 // 177
Ezt én értem, de egyet fejts ki kérlek:

Mi az a hatalmas lóvé, ami egy kombi kifejlesztése? Arányaiban kérdezem, egy új modellhez képest.

Azt gondolom - bár nincs nagy gazdasági rálátásom az autógyártásra -, hogy egy plattformra, azonos motorokkal, futóművel, majdnem azonos beltérrel kezelhető kategória egy sedan/kombi/kupé hármas a kínálatba. Kell még pár beállítás a préseken, meg érint vagy 10 beszállítót (kárpit, lámpa, üveg, stb.).

Lehet, hogy nem háromszorozza, de kétszerezni tudja a vásárlóerőt...

A tradíciókat meg ott felejtsük el, hogy megalkották ezt a remek autót, meg Alfát csak olaszországba gyártunk -> nem jött be -> jött a PSA meg a lengyel gyártás...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.