Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Kau2015-02-28 12:18:36 // 49999
Happy 50K! :)

Kau2015-02-28 12:18:08 // 49998
Ment a válasz a 145/146 topikba ;)
alfa kutya2015-02-28 12:02:11 // 49997
Sziasztok

Segitséget kérnék reggel inditani akartam az autot nem indult csak forgatja az inditomotort az elejen még majdnem egyszer beindult aztán hirtelen leallt , már nem tölt az ac pumpa se code kulcs világit .
Jani72122015-02-28 11:58:51 // 49996
Sziasztok, 166-ban lehet valahogy állítani a szélvédőmosó spriccelés idejét, mert nekem elég sokáig nyomja és a 10L-es tartály hamar kiürül...:(
GTPeti2015-02-27 21:29:47 // 49995
Sorry, a józan webshopok felsorolásból kihagytam az Albát, pedig ők is a jók közé tartoznak. Ofiék is, ők sem ragaszkodnak a sima listaárakhoz, ha valaki képben van.
GTPeti2015-02-27 21:27:07 // 49994
Peti ne haragudj, de az árak amiket írsz, azok olyan árak, amit csak a leglámábbak fizetnek ki. (J)TS-re való MANN W75/3 olajszűrőt kb. 4 euróért kapsz egy jobb (német) webshopban. Selénia Racinget is jóval olcsóbban. Az igen jófajta MANN 1589/3 levegőszűrő normál ára 12 euró... (Előfordul még ennél is olcsóbban.) Aki 6900-et ad érte, meg is érdemli.

A Bárdiunix árai azok kb. akkor józanok, ha levonod belőlük a 40%-os kedvezményt. Úgy kapod meg a normál kiskerárakat kb...
Ez a kedvezmény dolog egy hazai humbug. Vannak akik le is álltak vele, pl. a Zs+U, vagy a Kovács autó. Ők általában tök korrekt árakon kínálják a cuccokat, annyiért, amennyiért egy józanabb nyugati webshopban is kapod.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-02-27 19:10:55 // 49993
Én igazat adok neked azt a pár gyári dolgot amit tudnak jó áron adják a hivatalos árhoz képest!
Pl a példádnál maradva a TS olajszűrő náluk 2216, hivatalos ára 3800ft.... UFI-ban aminek csak a doboza más 1600-tól
Vezérlés 46808398 31035ft, hivatalos ára 64000ft....amiknek csak a doboza más 22000-tól
Vezérlésmódosító 57500ft, hivatalos ára 91100ft

Igaz hogy nem sok mindenkinek van kedvezménye, de a mai világban a webshopok áraira nem is kell kedvezményt kérni "vicces" áron adják az alkatrészeket amik igen csak verseny képesek bármivel és bárkivel...
csoti 1662015-02-27 18:53:01 // 49992
Köszönöm a segítséget. Csoti!!!!!
TDI752015-02-27 18:37:35 // 49991
És végezetül nem biztos hogy a Bárdi Selenia termékekre fog adni akkora kedvezményt mint Ofiék. A beszerzési ár alá azért nem fog menni a Bárdi.
Poló2015-02-27 16:38:54 // 49990
Selénia racing 25.483 Ft, annak a fele 12.742 Ft. Hol veszel ennyiért Selénia Racinget?
És akkor még nem számoltam le az AlfaAmore tagoknak járó kedvezményt a 25.483-ból. Ha AlfaCityben vagy a Selénia rallyn veszed, akkor még nagyobb kedvezménnyel adják.

Gyári olajszűrő a 156 2.0 TS-hez Ofiéknál 2.216 Ft. Bárdinál a MannFilter 3.620 Ft. A középmezőny 2.000 Ft körül alakul náluk is.
Levegőszűrő 3.663 Ft Elaforgnál a gyári. Bárdinál 2.800 a saját márkás, a többi mind drágább, a MannFilter 6900 Ft.

Vezérműszíj szett az Elaforgnál 31.034 Ft a gyári. Bárdinál 23.574 a Febi, az INA és a Goodyear mindkettő 25ezer körül van. Az összes többi mind drágább, mint Ofiéknál a gyári.

Nézhetsz még pár dolgot, szerintem egyáltalán nem drágák. Lehet jönni azzal, hogy de a Bárdinál, Unixnál kinek mennyi kedvezménye van. Nem mindenkinek van kedvezménye és simán teliáron kapja az alkatrészt.
Olajaknál meg lehet vigyázni kellene az olcsóbb forrásokkal. Ofiéknál nem hiszem, hogy valaha kapni fogsz hamisítványt. Korrekt cég, segítőkész csapattal. Náluk nem csak az a fontos, hogy tedd le a pénzt és vidd el amit vettél.
mreni2015-02-27 16:19:20 // 49989
Ricmabi csomagolásban lévő szűrőn is made in china felirat diszelgett,csak 2x annyiba kerül 😃
.......................2015-02-27 13:52:50 // 49988
Ha ott hagytál 300 at az a minimum,hogy visszaviszem,

Hol csinálták?
Előtte ment rendesen?
Melegen előtte milyen volt az alapjárat?
Erhard 242 (Pure Energy)2015-02-27 13:46:29 // 49987
inkább úgy fogalmaznék a gyártók felosztották ki mit csináljon ...
GTPeti2015-02-27 12:25:39 // 49986
"Lassan mindenki gyárt mindent vagy mindegyik a másikét csomagolja"
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy lassan minden alkatrészt csak egy gyártó gyárt.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-02-27 12:14:33 // 49985
a dobozon kívül lehet, hogy nem bár az összes szűrőn az van, de a feszitő görgőn pl az van :)
Egyébként meg nem mind1 mit hol gyártanak? Nevesebb gyártókkal nincs probléma..
A múltkor azon röhögtünk a kollégámmal, hogy egy LUK szettben a tárcsára rá volt szitálva a LUK, Valeo, Sachs gyártója is a szerkezetre csak a LUK, Valeo...
Lassan mindenki gyárt mindent vagy mindegyik a másikét csomagolja
Föckös2015-02-27 10:58:59 // 49984
Csoti, vidd el kiolvastatni. Nem hibakódot kiolvastatni, mert arra kb bárki képes, hanem egy élőadatos kiolvasásra, vannak szakemberek, akik ezzel foglalkoznak.
csoti 1662015-02-27 10:40:33 // 49983
Köszi a hozászolásokat . mind irtam nincs hibakod az obdn. A hengerfelyet azért ujitoták fel mert azt monták hogy felégtek a szelepek. /300 ezer ft ba fájt/. Köszörülés, összes szelep csere,+munkadij.Atunet az volt, hogy hidegen 2 percig egyeletlen volt az alapjárat. Azota az auto tunetmentes volt. Most kezdte el ezt a turbonyomás problémát. Ha tudtok valaki jó szerelőt győr kőrnyékén azt meg köszönném. Várom a további gondolatokat, előre is köszönöm Csoti!
.......................2015-02-27 09:14:43 // 49982
Akkor rosszul rakák össze, vákumcsövek,szabályzó ,turbo ,sok minden lehet
Miért kellett a HF et felújítani?
osee_selespeed2015-02-27 08:19:56 // 49981
Írja, hogy hibakód nincs...
.......................2015-02-27 07:44:13 // 49980
Azzal kellene kezdeni h mi a hibakód az OBD ben?
csoti 1662015-02-27 07:06:20 // 49979
Sziasztok! Egy kis segitség kéne hátha járt igy már valaki. Van egy 159.2.4 jtdm autom ami mostanában ujfajta hibát kreál. autopálya 2500 ford. 1.4-1.5 a turbonyomás. aztán leesik 0.8 ra aztán megint fel.A map szenzort kitakarittotam de nem változik semmi. Hibakod nincs. Az egr ledugozva. az elektroníkábol kikapcsolva. A hengerfej és a szivocsonk 3000 km.el ez előtt lett felujjitva. Ha valakinek van valami gondolata kérem ossza meg velem. Előre is köszönöm. Csoti.
.......................2015-02-27 06:59:19 // 49978
A gyári szetten made in china feliratot még nem láttam,
Anno az ex Bravoval én is eljátszottam 30e km enként az utángyártott lomok ciceregtek,sírtak
Azóta motorba épülő alkatrész original AR ,így símán elfut egy vez szett 100ekm ert
GTPeti2015-02-26 23:49:27 // 49977
Megjött az INA vezérműszíj és balanszszíj szettem.
Ez a tartalma.
VM szett:

Feszítő: Litens - Made in China
Vezető: INA - Made in Germany
Szíj: "INA" - Made in UK (valószínűleg Gates)


Balaszszett:
Feszítő: A görgő fémrészén "Litens - Made in Canada", a görgőn "NTN"
Szíj: Dayco

Ennyit arról, hogy az INA "megízható, német márka". (A szíjakon nem lepődtem meg, a görgőkön igen.) Tudom, hogy egy Conti szett sem nézhet ki máshogy (csak ott a szíjak márkája legalább előre borítékolható).

"A csomagolás a 21. század gyártása..."
[k i z z o]2015-02-25 22:59:56 // 49976
A gyújtást nem tudod állítani ezeknél a rendszereknél, csak, ha átírod valamelyik gyújtástérképet a szoftverben. Jó lenne tudni mit néztek 8 fok hibának, honnan tudják mekkora előgyújtás érték tartozik 1000 1/min -es emelt fordulathoz? Az ide tartozó előgyújtás értéket sok mindennel le lehet korrigáltatni, ez szerintem nem lehet mérvadó.

A szivattyú hiba nem okozhat ilyen hibákat diagnosztika esetén - 13 rpm vs. 1000, nem tudom mivel olvasták és fejtették vissza, de lehet az interpretáció nem megfelelő. (Innentől a 8 fok is megint csak megkérdőjeleződik,)

Amíg ilyen hiba van, addig sokra nem lehet következtetni. (Ha 13 1/min - nek érezné a vezérlő a fordulatot, mint amit ki ad felétek amikor kérdezitek, akkor még nem is gyújtana, fecskendezne, hisz rpm>27 esetén érzi azt a vezérlő, hogy forog a motor és adja ki az elő befecskendezési parancsot indítási benzinmennyiségekkel, és a következő ciklusban gyújtja meg, így ezt kizárnám, hogy valós fordulat, mármint, hogy ECM által mért, és diag. hiba felé indulnék.)

Ha már látod a valós / hihető értékeket, akkor lépjetek tovább. Lambda hiba miatt nem csinálhat ilyet, egyik trim érték sem bír ekkora korrekcióval, hogy annyira túldúsítson, hogy dadogjon a motor. (Kérdés, hogy ez túlzott benzin miatti dadogás, gyújtás kimaradás és ez utáni dús állapot miatti dadogás, vagy valamilyen szinkron hiba pl. forgás jeladó, vagy kimaradt befecskendezés és szegény a keverék.)

Mi volt az ismeretlen hiba? Az üzemanyag szivattyú hibáját egy szállítás méréssel ki tudod mérni, akár úgy is, hogy megnézed mennyit szállít egy edénybe, olyan 175l/óra körüli lehet a szivattyúd. Ebből látnod kell, mit tud, legalább is egy kizárás erejéig, arányaiban.
timo2015-02-24 16:43:15 // 49975
Sziasztok!
2.0 T.S. motorral szerelt Alfám motorja bemelegedve dadog, dögledezik, nem veszi a fordulatot.
Diagnosztika alapján cseréltünk fordulatszám szenzort, sebesség szenzort /1000-es fordulaton tartva a diagon 13-as fordulatszámot jelzett/, továbbá lambda szondát is.
A motor biztonsági módban volt, 3000-nél letiltott. Továbbá jelzett egy ismeretlen hibát is.

Az alkatrészek cseréje után ugyanaz a hibajelenség :/ A diagon azt mondták, h a gyújtás 8 fokkal el van állítódva. Ez mit jelent pontosan? Továbbá kérdezném, h szerintetek merre induljak tovább a szereléssel?

Kaptam egy tippet, miszerint lehet, hogy az üzemanyagszivattyú hibája miatt lehet gond.

Köszönöm válaszaitokat!
Coyote2015-02-24 13:14:35 // 49974
jovannaaa. el felejtettem a linket :-P
.......................2015-02-24 12:39:16 // 49973
a Dupla áron adott olaj az jó bolt ,de nem nekem
MiszöszFőnök2015-02-24 11:59:07 // 49971
Járok mostanában a 11. kerületben a Regős utcában gazdagréten, van ott egy bolt mindig megnézegetem a kirakatában a szép Seléniás fémdobozokat. Az jó bolt ismeri valaki?
Buksi2015-02-24 11:54:44 // 49970
Így biztos meg fogja találni. :-DDDDDDD
Coyote2015-02-24 10:13:09 // 49969
keresd meg Zé-t Pesten. biztos fog tudni segíteni :-)
megabo2015-02-24 09:54:55 // 49968
Sziasztok,

tudtok ajánlani valakit egy olaj + szűrő csere erejéig Budapesten? 146-osom könyörög friss Selenia-ért.

Köszi előre is
.......................2015-02-24 02:17:05 // 49967
A tied hátsokerekes tranaxle,persze ,h hátul 60százalék,hisz van rajta súly

Elsökerekeseknél hátul nincs suly ám
quasimoto2015-02-24 00:50:31 // 49966
Van egy 29 éves kocsim, 60% mind a 4 gátló...gyáriak...ha az új gátló 30% akkor az nagyon szolidan csillapít és viszonyítási alapnak se igazi. Emlékeim szerint 20% alatt már az elmegy kategóra van. Nem adtak értékelőlapot? Hol csináltattad?
.......................2015-02-23 12:29:17 // 49965
köszi ,
Pont erre lettem volna kivancsi,hogy ha 30a vadi új gyári akkor a 25..29 % is jó lesz
Bomi2015-02-23 10:15:05 // 49964
Szia,
A hátsónál általában kevesebbet mérnek mint elől. Ezért van az ,hogy elől 40% a min érték hátul meg 20%-ot kell teljesíteni.
Nekem pl a teljesen új Sachs gátlóval 30%-ot mértek hátul...de Eibach (-30mm) sportrugóval. Normál gyári rugóval magasabb lenne ez az érték.
Ez a mérési módszer amúgy elég szubjektív, mert pl. egy stabil futóműnél is mérhetnek viszonylag alacsony %-ot (sportfutóműnél pl) , meg olyat is hallottam hogy érzésre "billegős" futóműnél magas % értékek jöttek ki...sokmindentől függ.
.......................2015-02-23 09:55:00 // 49963
Hátsó lengéscsillapító mérésnél mennyi százalék szokott lenni új gátlóval?
Csabo222015-02-23 00:28:50 // 49962
Sziasztok

147-es lengőkarokba szeretnék új gömbfejet. Vki régebben már javasolt egy érdi műhelyt, de nem emléxem a nevére. Ő lenne az? Több érdit nem dobott a kereső ugyanis...

Köszi
JCsabi2015-02-22 20:26:28 // 49961
Igen. Köszönöm! Ez lesz az!
Jani72122015-02-22 20:23:02 // 49960
szia, ez lehet szerintem: 60682636
JCsabi2015-02-22 20:03:51 // 49959
Sziasztok!

Tud nekem valaki cikkszámot mondai egy szilintre? (147, 1.9JTD)
Arra lenne szükségem, ami a hátsó lengéscsillapító aljába van és ehhez kapcsolódik a hátsó lengőkar ami párhuzamos a kocsi hossztengelyével.
A 156-osomba már cseréltem vagy 2 éve de most nem találom. Az ePER se hozza külön.
Bpali2015-02-22 19:41:47 // 49958
Sziasztok!
Alapjáraton kissé érdekes a motor, mintha kihagyna egy henger. Csak alapjáraton. Gyertyák voltak cserélve és nem volt látható a régieken sem probléma.
Hol keressem tovább? Légtömegmérő okozhat ilyet? Alapjárati motor? Trafó?
Aki tud segítsen.
Rolee462015-02-22 19:28:44 // 49957
Akkor holnap vilagosba megnezem.Koszi!
Jani72122015-02-22 19:20:39 // 49956
ki kell mérni, de szerintem a nyomáskapcsoló szórakozik
Rolee462015-02-22 19:19:23 // 49955
Koszi Jani!Akkor az lesz a hunyo az inditas utani leallasert!?
Jani72122015-02-22 19:16:18 // 49954
elég egyértelműen a kisnyomású szivattyú hibájára utal
Rolee462015-02-22 19:13:14 // 49953

Bocsi eleg amator vagyok a temaba meg.Remelem a keprol latszik.Koszi Piritu a valaszt meg a hianyosagra felhivast.
Piritu - 1.000.0002015-02-22 18:47:33 // 49952
Mivel olvastátok ki az autót, hogy nem ír mellé semmit? A FES/MES kommentet is ad mellé.
Amúgy meg a barátunk tudja :-))
romeo 1662015-02-22 18:10:36 // 49951
Sziasztok!!! :)
Alfa 166 2.0 V6 tb önindítója megegyezik a 2.5-3.0 V6 önindítójával???
Előre is köszi!!! :)
Rolee462015-02-22 18:08:30 // 49950
Sziasztok!
Meg tudna valaki mondani az alabbi hibakodok mit jelentenek!?

P0704
P1555
P0235

Elore is koszi!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak