Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

csokagm2015-01-12 17:07:11 // 49799
Már ennek érdekében szakértőhöz fordultál hogy kiderüljön történt-e valami turpisság az autóval kapcsolatban?
Fisher2015-01-12 16:58:21 // 49798
Nem néztem, de majd hétvégén! Bár szerintem komoly gond van a motorban! Ahogy írta Stringwalker is, szerintem az a szitu van! Amikor elhoztam a kocsit akkor tett bele új gyertyákat, jó is volt... De egyből vidékre mentem vele, aztán hazafelé (140km után) állt le a henger és a turbó is! Szerintem az a szitu esélyesebb, hogy ez is annyit fog elmenni! Gondolom azért kapta az új gyertyát akkor is, hogy menjen amég elhozom... De majd a szakértő kideríti! 😉
TDI752015-01-12 16:24:35 // 49797
Szia! A többi gyertya hogy néz ki?
Csak egy tipp.

Ha mindegyik ennyire genyás akkor még a turbó is belenyomhatja a szívósoron keresztül az olajat.
Stringwalker2015-01-12 16:22:23 // 49796
Tud e valaki (156 2.,0 Ts 2000-es évjárat) gyári futómű beállítási adatokat? A konkrét kérdés az, hogy a 4 cm-es ültetés után milyen beállításokat kell alkalmazni?
Stringwalker2015-01-12 16:19:05 // 49795
Mi ezen 156 2.0Ts-nél most estünk át. Ette az olajat 1,2 l/1000 Km. kísérletezgettünk szelepszár szimeringezés, sűrűbb olaj( ennek már úgy is mindegy címszóval). A gyertyák úgy néztek ki mint a tiéd. Amíg a gyertya tele nem rakódott ment az is mint a nyíl, de ez csak pár száz kilométerig volt így. A vége az lett, hogy most épp motorcserénél tartunk. A hibás motor még nincs szétkapva, így konkrétumot csak két hét mulva trudok mondani, akkor szedem szét a régi motort. A lényeg az, hogy a szelepszár szimeringezés nem oldotta meg a problémát.
Fisher2015-01-12 14:43:11 // 49794
Sziasztok!
Ide is bemásolom, hátha valakinek van valami ötlete...

Nos, ma eljutottam oda, hogy volt időm ránézni a 6-os hengerre ami nem megy... Hát valószínű ez volt az oka:

Kicseréltem és láss csodát, megy minden henger, tölt a turbó (most, hogy mindhárom henger tölti), megy mint a szélvész! De nem hiszem, hogy hosszú életű lesz, mert a kivett gyertyán annyi friss olaj volt, és gyönyörűen füstöl kéken mint az állat az új gyertyával! Gondolom igen jelentős olajmennyiség jut a hengerbe, ami ezt a gyertyát is kinyírja hamarosan... Ötlet? Kuka az egész motor? Gyűrű vagy szelepszár szimeringen is kaphat ennyi olajat?
redlbalazs2015-01-12 07:21:47 // 49793
Hello. Én Ugyanitt tartok...de ha melegebb idő van nekem elindul...olvasd vissza a forumbejegyzésem,leirtam hosszan miket is csinál és milyen hibákat dobott ki
Coyote2015-01-12 07:16:43 // 49792
szépjoreggelt mindenkinek. ma reggel nem akart elindulni a kocsi. 5-6 inditozás után gel adtam mert az akksi is kezdett gyengélkedni. tegnap egész nap jöttem mentem vele hiba nélkül, de reggelre semmi. akksi jó, mafta is van benne. van valami ötlet? járt így már valaki?
LeonSilver2015-01-12 06:16:29 // 49791
Segítsetek nekem drága cartársak!

A 166-os drágámban mindig megpusztul az ülésfűtés kapcsoló.
Egyrészt mitől lehet ez? Szét ég vagy mi a fene leli.
A másik, hogy hiába keresek nem találok sehol. Kettő darab kéne. Hol, melyik üzletben próbáljam meg?
Esetleg van valami jobb, ami bírja az ampereket? :)
HaNGyA2015-01-11 18:50:03 // 49790
Üdv Inter156!


Sajnos kívülről nem fogsz tudni új tömítést alávarázsolni, mert talpból lefelé menő rőgzítőcsavar miatt nem tudod alátolni. Ha ravasz módon kettévágod a tömítést és úgy próbálod, akkor meg nem fog jól tömíteni és nem fogod tudni stabilra megszorítani az antenna talpát a kasztnihoz.

A megoldás:
1. Autóba beül.
2. Vékony csavarhúzóval a belső világítás lámpán, a kapcsolók előtti fedőlapka finoman kipattint.
3. Az alatta lévő két csavar (kereszthornyú) kiteker.
4. Így már az egész belsőlámpa kivehető, úgyhogy kivesz.
5. És HEPP! Már látszik is a tetőantenna rögzítőcsavarja! :-) Ha jól emlékszem, 10-es csőkulcs az üdvözítő megoldás.

Mivel ezek az antennák idővel tutin elpillednek, az antennapálca belerohad, az egész antenna leesik a tetőre vagy éppen ellenkezőleg, megszorul, és még kontaktosak is szoktak lenni, ezért ajánlom az új antenna beszerzését, ha már úgy is szétkaptad. Pl. a Homasitában valami 2900 pénzért vettem ilyen FIAT stílusú antennát kompletten, tömítéssel együtt. Dettó úgy néz ki, mint a gyári! :-)

Béke és bütykölést! :-)
Fisher2015-01-11 13:16:18 // 49789
Sziasztok!

Az mitől lehet, ha üresben alapjáratról hirtelen lepadlózom a gázpedált, "gondolkodik" picit és "dadogva" pörög fel? Ugyan ez a helyzet fordulatról is, ha hirtelen "nyomogaom" a gázpedált! És "puffog" is amikor hirtelen elveszem üresben 3-5e fordulatról! Gyújtás? (rotor, fedél, kábel vagy gyertya az esélyesebb?)
(164 2.0 V6TB)
Inter156 (il mascalzone)2015-01-11 13:10:39 // 49788
Tegnap meglepődve láttam,hogy 145-ösünkön a kis tető antenna lóg a szélvédőn lefelé! Mi a fene,gondoltam valaki piszkálta,de aztán láttam,hogy hiányzik az a vastag tömítés alóla és ezért lötyög. Nem tudom hogy hagyhattuk el,talán az autó mosóban tűnt el? Kiszedni nem szeretném,mert érintené a belső kárpitot,kiviről kéne trükköznöm valamit. Járt már így valaki és sikerült megoldani? Nem szívesen ragasztgatnám a tetőt ez miatt :-)
Alfa GT-Csaba2015-01-11 12:35:39 // 49787
Ne húzd rá a tanksapkát ,gázolaj nem párolog el!
forrasr2015-01-11 12:28:10 // 49786
de simán lehet, eldugult a kaniszterszellőztetőd
Jozso532015-01-11 11:00:58 // 49785
Tisztelt Márkatársak !
Egy kis infó kéne.Adott egy 156-os 2001-es 1.6TS.Hibakod olvasásnál P0115-os kodot adott.Ez vizhőfok jeladó hiba.A jelado 4 érintkezős de csak 3 vezeték(fehér,sárga,zöld)van a kábel kötegben.Az utas térben a vizhőfok müszer rendben méri a vizhőfokot.Inditás után azonnal indul hütőventillátor ezért lehuztam rola Kod törlés után ujbol vissza jön hibajelzés.
Programmal olvasva -40 fokot mér s meleg motornál is ezt mérem s gondolom ezért is inditja ventillátort, mert az ECU ugy értelmezi hogy valami nem jó.
A kérdésem főleg jeladora vonatkozna hogy itt mi lehet hiba főleg a vezetékszám és az érintkezőszám eltérésében.
Válaszaitokat előre is köszönöm.
redlbalazs2015-01-10 12:28:54 // 49784
visszadobálja a hibát :(
Nekem elindult megy rendesen semmi gond....felmelegedett a motor leállítottam...majd ujra pöccre elindul! De tankoláskor azt észrevettem, hogy akkora a vákum a tankban....mikor leveszem a sapkát akkorát szív...Nem lehet köze ahhoz hogy visszahuzza a gázolajat a tankba és a szivattyu nem tudja felszívni az üzemanyagot? lehet hülyeség :)
.......................2015-01-10 12:12:48 // 49783
Majd nézd meg,hogy mi jön vissza a hibakódokból
.......................2015-01-10 12:11:47 // 49782
Nekem volt ilyen egyszer télen , nagy nehezen beindult,de köhögött ,füstölt majd leállt
Az egr volt rossz
És meghülyült a befecskendezés
redlbalazs2015-01-10 11:34:42 // 49781
ezt mondták már tippnek....de megoszlanak a vélemények mert van aki szerint semmi köze ahhoz,hogy nem indul....
Vagy ennyire rossz minőségű lenne a gázolaj,hogy megdermed?
Most megyek vele pár kört meg tankolok máshol....de igen szétfogom szedetni az egr-t most már ...mert sosem pucoltam:(
.......................2015-01-10 11:27:34 // 49780
Egr leragadt esetleg?
redlbalazs2015-01-10 11:25:21 // 49779
és másik programmal....
redlbalazs2015-01-10 11:22:10 // 49778
Hello! Most + fokok vannak elsőre elindult.....leállítás, kiolvasás után ezt kaptam.


Törlöm...de ugyanúgy visszadobja:(((
Zozo852015-01-09 21:23:26 // 49777
oké köszi
GTPeti2015-01-09 12:27:58 // 49776
Ki.
Azt, hogy nem kerül korom a szívóoldalra.
Mivel a tied már elég új, észre fogja venni és hibakódot dob. Ezért szokás egy chiptuning keretében pár plusz LE mellett ezt is kiírni.

Ha rákeresel arra itt az Amorén, hogy EGR, ezernyi találat lesz, mindenféle infóval.
Peti156Sw2015-01-09 08:21:35 // 49775
Sziasztok! Tud valaki Komárom vagy Győr környékén Jtd-hez értő Alfa-Fiat szerelőt? Az sem baj ha messzebb van Bp. stb. Hengerfejezésről lenne szó, meg turbó felujítás. Külföldön dolgozom, ezért csak pár nap lenne az egészre most hónap végén.
Zozo852015-01-08 21:55:24 // 49774
156 2,4 jtdm (175le) 2004...
Ki lehet venni az egr szelepet es ledugajozni???
Hosszú távon mit eredményezne ez?
Fisher2015-01-08 18:49:18 // 49773
Van benne! Köszi, akkor csere! Valószínű az öreg olaj szórakozik velem meg a fékemmel!
Szabolcs 1592015-01-08 17:13:48 // 49772
és az eredmény nem rossz :)))))))
Föckös2015-01-08 15:57:57 // 49771
(ez is egy megoldás... :-)) )
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-08 15:54:40 // 49770
nahh itt a megoldás,én ilyeneket nem szoktam fényképezni:D
Szabolcs 1592015-01-08 15:41:47 // 49769
unalom üzés 159 1,9 es régi egr em tisztítása olyan nem lesz mint az ujj de majd meglátjuk:))))
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-08 15:34:04 // 49768
meg a lényeg hogy fémtiszta legyen mire végzel...
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-08 15:33:28 // 49767
menete? hát szépen a megfelelő sorrendben jó szerszámokkal lebontod az útban lévő dolgokat,amég el nem jutsz az EGR házáig...2.4-est még nem csináltam..
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-08 15:32:17 // 49766
féktisztító,gázolaj,hideg zsíroldó ezekkel szoktam,meg persze drótkefe csiszolópapír stb..most volt egy olyan clio aminek a szívócsövéből csak úgy jött ki hogy negyed órán keresztül gázlámpáztam,csak annyira volt tele,hogy a 40-es belső átmérőjű csőbe nem fért bele a kisujjam a koksztól...ott muszály volt,de amég lehet csak ésszel...
Coyote2015-01-08 15:20:57 // 49765
és mi a menete a takaritasnak? mivel kell kipucolni?
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-08 15:07:48 // 49764
hát ha nem dob rá hibát akkor az lenne a legegészségesebb...ha dob akkor csak takarítás olyan 20-30 ezrenként..
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-08 15:06:30 // 49763
van benne ABS vagy nincs? ha van akkor DOT4 ha nincs akkor papíron elég a 3 is..mennyiség? 1 literből sztem megúszod..
Fisher2015-01-08 14:50:25 // 49762
Ja, és mennyi kell bele kuplunggal együtt?
Köszönöm!
Fisher2015-01-08 14:30:27 // 49761
Sziasztok!
'93 -as 164 -be milyen fékolaj kell? DOT3 vagy már DOT4? Márkát esetleg tudtok javasolni, vagy nincs igazán különbség?
redlbalazs2015-01-08 14:08:26 // 49760
Hogy mit? Lemezzel takarjam le és iktassam ki az EGR-t?
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-08 11:34:09 // 49759
hát azzal ki lehet nyírni az akksit ha a dízelt tekerni kell...
redlbalazs2015-01-08 10:34:45 // 49758
nekem ugyanez a gond....csak az akksim már lassan nem bírja :) sok indítás után elindul vagy nem induul :(
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-08 07:38:52 // 49757
akkor tedd meg én csináltam egy jetit,ami először csak sokat fordított,aztán sokadik indítózásra indult aztán nem indult.
redlbalazs2015-01-08 07:19:56 // 49756
7 év alatt még nem pucoltattam ki egyszer sem az EGR-t 😞 130000kmt mentem. Most áll 200000-nél
redlbalazs2015-01-08 07:16:51 // 49755
Nehezen indult...5-6 indítás...utána már eljutottam az akksi lemerítésig....feltöltöttem másnap 2. Indításra indult. Indítózáskor füstől is...
Zozo852015-01-07 23:09:20 // 49754
Nehezen indul vagy nem indul egyáltalán?
DieselManiaco(NagyVad)2015-01-07 22:30:24 // 49753
lehet,volt olyan ami azért nem indult,mert megszorult. én lecsekkolnám...
Alfa GT-Csaba2015-01-07 22:06:37 // 49752
Biztos nem az egr miatt
redlbalazs2015-01-07 21:39:01 // 49751
Sziasztok.

Kérném a segítségeteket!!!!

Kiolvastam az autót végre és van 2 hibakódom :)
P0404 - EGR
P0704 - Kuplung jel

Lehet az,hogy az EGR miatt nem indul az autóm hidegben reggelente???

Köszi
beco2015-01-07 09:36:06 // 49750
Sziasztok!

Esetleg valaki tudja, hogyha a bajuszkapcsolók világítása "elmegy", hogy lehet meggyógyítani? (GT de a 147-ben is ua.)
Várom a tapasztalatokat, ötleteket!
Köszi.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak