Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

GTPeti2010-08-29 15:09:27 // 31294
Elég sokan, elég sok hasznos infót mondtunk, ráadásul legtöbbször megindokoltuk. Ha ezt te "levegőbe lövöldözésnek" titulálod akkor mégis mit vársz?
mizooo2010-08-29 15:05:39 // 31293
"OK, akkor inkább próbálkozz és fusd a köreidet, egyszerűbb lesz... (Nekünk.)"

Ok na de ez milyen hozzászólás?
Na igazatok van befejeztem. OFF
Liquid2010-08-29 14:54:39 // 31292
ha a haverod akkora nagy szerelő akkor miért nem őt kérdezed, biztosan tudja a válaszokat

itt valóban a legtöbben nem autószerelők, csak érdekel minket a dolog és megosztjuk egymással a tapasztalatainkat, tudod erről szól ált. a fórumozás, az egy dolog hogy nem hiszed el amit írnak, de ezt nem is várja el senki, de ilyen postokkal nem fogod elmélyíteni a barátságot az biztos
GTPeti2010-08-29 14:43:49 // 31291
Akkor kérdezd a haverodat, oké?
mizooo2010-08-29 14:41:38 // 31290
Megvan az Elearn 156 most lesem...
Amúgy haverommal elolvastattam miket írkáltok nekem, és azt mondta itt sokan "nagyon nagy" autószerelők, de konkrétumot senki sem tud :S mondani soha csak a levegőbe lövöldözik mindenki. Mindegy elkezdek mélyebben utánajárni és akkor legalább ilyen kérdésekre tudni fogom a választ.
Nem hülyeségből kérdezgetek, hanem érdekel is az egész, és szerintem ez a Fórum itt erről szól(na).
GTPeti2010-08-29 14:33:18 // 31289
(Az eLearn-ról amúgy hallttál már? Gyári szervízCD leírásokkal.)
GTPeti2010-08-29 14:30:36 // 31288
OK, akkor inkább próbálkozz és fusd a köreidet, egyszerűbb lesz... (Nekünk.)
mizooo2010-08-29 09:29:44 // 31287
A logika azt mondaná, hogy ha a Hardware ua. akkor minden további nélkül futnia kell az Software-nek.

Az IMMO működéséről tud. vki bővebbet? Biztos megszívta a cseréjét már vki.:D

Mi van ha veszek egy mocit ECU-val együtt és esetleg az IMMO boxot is sikerül megszereznem. Gyújtáskapcsolót is kell hozzá kulcsokkal? Vagy pl. csak a kulcs kell?

Üdv
GTPeti2010-08-29 05:39:34 // 31286
Az ECU bizony össze van kódolva az immo-elektronikával. De a te mostanidat jó eséllyel hozzá lehet párosítani. (Suxxervíztben.)
GTPeti2010-08-29 05:38:07 // 31285
Remélem ebben biztos vagy! (Mert én nem. A dízeleknél is nagyon sok modellben van ua. vezérlőegység (pl. EDC17). Mégis kételkedem abban, hogy egy Passat ECU-jára rá lehet tölteni pl. a 159 szoftverét.)
Liquid2010-08-28 22:40:34 // 31284
egyértelműen LMM, ugyanez volt nálam is csak nekem egyáltalán nem volt alapjárat lehúzott LMM-el, viszont nekem megoldotta egy alapos tiszítás
Ferri2010-08-28 19:26:45 // 31283
A 155 2.0 16V -n nincs szívócsőhossz állítás.
Kese2010-08-28 18:53:31 // 31282
akkor jól gondoltam!Köszi
Kau2010-08-28 18:12:21 // 31281
Egyértelműen az LMM rossz.
Kese2010-08-28 16:33:50 // 31280
Üdv Cartársak! van nálunk 1.8 TS 156 os! az kinja hogy eleinte az alapjárat ingadozott de az mar jo,most beállt,szépen megy alapjáraton na de ha padlót adok neki akkor ossze vissza megy,durrog a szivoba is neha vissza durrod,es ha finom adok gázt akkor max 3000 kb.tobbet nem megy mer megin fulad! amint lehuzom a LMM akkor ki lehet porgetni csak akkor meg alapjárat ossze vissza megy epphogy meg nem áll! en arra gyanittok a LMM-re! SZerintetek? de viszont a diagnostika nem ir hibat,registralt fiat ecu scannel!!
Kau2010-08-28 16:04:24 // 31279
Ezért mondtam, hogy minden más a motoron kívül megegyezik. Egy chiptuningos át tudja írni az értékeket úgy, hogy jó legyen.
mizooo2010-08-28 15:58:36 // 31278
Tehát kell ECU is hozzá fasza :(.... Az IMMO mennyire van összenőve az ECU-val az alfában? A Renaultomnál ECU-val együtt járt a kulcs is.

üdv
GTPeti2010-08-28 15:06:55 // 31277
Ne örülj, az, hogy ugyanaz az ECU típusa, még nem jelenit, hogy nem kell azt is cserélni. 2.0 TS-hez tartozó ECUT kell beleraknod (a programm miatt). (Mielőtt megkérdezed: nem, nem igazán lehet egy 1.6 ECU-ra 2.0 programot tenni. Csak speckó programokkal, úgyhogy ez felejtős.)
GTVili2010-08-28 14:41:29 // 31276
Változó hosszúságú szívócső,tudtommal az összes újabb(műanyag szelepfedelű) TS-ben van.
mizooo2010-08-28 14:38:00 // 31275
Találtam + infót, hogy a 145/146/155 2.0TS mocik 2.10.4 motronic-al mennek.
mizooo2010-08-28 14:26:52 // 31274
Sziasztok, az Alfa Tuning Topicban rádumáltak a srácok, ha lehal az 1.6 motorom nem tuningoljam a felújítással együtt, hanem 2.0 motort építsek be.
Utánanéztem a motoron kívül mit kellene cserélnem.
Lenne mindjárt egy kérdés:

1.6 TS AR67601 Motronic 2.10.4 (A Motronicomon levő kód alapján ez van nekem is)
1.8 TS AR32201 Motronic 1.5.5
2.0 TS AR32301 Motronic 1.5.5

Viszont
Alfa 155 2.0 TS AR67204 Motronic 2.10.4 tehát = az én motorvezérlőmmel

Ez mit jelent? Ki mennyire vágja ezt? Motorvezérlőt kellene cserélnem?
Illetve, ha jól tudom a 1.8 TS és 2.0 TS az 1.6 al ellentétben változtatja a szívócső paramétereit.
Az Alfa 155 2.0 TS nem változtatja? Ezért lehet uaz a Comp mint nekem?

Kérlek segítsen aki ezekkel tisztában van.

köszi
Thomika2010-08-28 08:53:53 // 31273
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni Tőletek!

A hiba jelenség:

Ha menet közben megpörgetem a motort (mind1, hogy lassan forgatom le, vagy intenzíven gyorsítok) szó szerint csatorna szagot érzek a következő megállásnál. Arra gondoltam, csúszik a kuplungom, de annak teljesen más szaga van. És amúgy is miért csak magasabb fordulat igénybevétel esetén jönne elő? Ezt elvileg megcáfolta a szerelőm is. A másik ami ötletként elő jött, hogy bár már 3-4000km van az új katalizátoromban, ha meghajtom a verdát, a kat. jobban felmelegszik, és a benne lévő cuccnak van ilyen szaga.... Na erre nem tudok mit lépni....

Valakinek ötlete??

T.
pettinke2010-08-27 15:50:37 // 31272
mármint ha service manual-ra gondoltál :)
Haro2010-08-27 11:37:16 // 31270
147 MANUAL KÉNE!!!!! Valaki tud segiteni????
Kareszka19842010-08-27 10:52:51 // 31269
ja, 147...nálam előtte-utánna szonda van és jelenleg no betét...s mivel a hang belekerül abba a nagy üres térbe, csúnya csörgő hangot ad gázadsákor :(
Kau2010-08-27 10:51:34 // 31268
Talán nem mindegy melyik típusról van szó. A 146-nál is a katalizátor előtt van a lambdaszonda, tehát semmi köze a mért értékhez.
admirális2010-08-27 08:51:26 // 31267
Kérlek ne felejtsd el beírni hogy mi volt az eredmény!
mesa2010-08-27 08:46:06 // 31266
Köszi szépen! Mondjuk ez az AC relé dolog akár be is jöhet, mert mint írtam, restart után megszűnik a jelenség, a relék meg már csak ilyenek :) Egy próbát megér, én ki fogom próbálni
Kareszka19842010-08-27 08:25:54 // 31265
sziasztok! hallottatok már olyanrol, hogy a katalizátort megbuherálják úgy, hogy a betétet kiszedik és egy csövet húznak végig a katalizátorházon...így müszakin látszólag "ott van". Nekem egyedül az nem világos, hogy így az első lambdaszonda hogy kap "mintát" a gázokbol, mert az nem a csövön van, henm magán a katalizátorházon...
Dozer2010-08-27 08:06:10 // 31264
Nem, de ha lehúzom a csatlakozóját akkor sem szóval ott valami ármány van :)) Most egyéb teendők miatt stop van az ABS projektnek, de amint lesz időm végigméregetem..
Rodoman2010-08-26 23:44:04 // 31263
Helló mindenki, sziasztok Alfa függők!
Egyetlen egy kérdésem van!
Tud-e valaki olyan szerelőt Hajdú Bihar Megyében aki valóban lelkiismeretesen áll hozzá egy 156-s vashoz? És valóban hozzáértő. Szakszerviz kizárva!
bilon2010-08-26 21:39:36 // 31262
igen.
nálunk a gyári riasztó volt a ludas...az kikötve...igaz 3 hét alatt így is leszívta az akksit valami...bebikázni sem sikerült, csak akksi feltöltés...
Krisz462010-08-26 21:26:50 // 31261
Üdv Alfások!

2 hetes nyaralás alatt a 147-esem leszívta az aksit. Bikázás segített, kiderült az aksi jó, csak alapállapotban nagyon sokat fogyaszt a kocsi.
Szaki kimérte, hogy mi lehet a ludas, szerinte a computer okozza a hibát. Azt mondta, hogy márkaszervíz lesz a dologból. Azzal bíztatott, hogy talán a szoftverfrissítés segíthet.

Találkoztatok már hasonlóval? Melyik szervízt ajánlanátok?
roli1562010-08-26 21:07:51 // 31260
Köszi, lehet, hogy nekem is ez zavar be, egy próbát megér. Üdv.
alfarosso2010-08-26 09:26:01 // 31259
Vegyel egy jeladot bontoba.Kb1000ft.Amelyiket megfeszegetted,lehet,hogy belul,amit kivulrol nem latsz ,eltorott.Nekem ez volt a baj.Nem kell az egesz kabelt cserelni,en elvagtam es osszeforrasztottam.Nem zavar be.A fekfolyadek visszajelzo lampa nem vilagit neha folyamatosan?
alfarosso2010-08-26 09:14:03 // 31258
Lehet,hogy lukas az uszod,es nem emelkedik az uzemanyagszinttel...
alfarosso2010-08-26 09:06:30 // 31257
Az elozo hozzaszolasom mindenkinek,akinek hidegen puffog a vipera
alfarosso2010-08-26 08:52:35 // 31256
Bocsi,csak nem tudom visszaallitani az ekezetet...Nekem is ezt csinalta,sot hidegbe be sem indult.Egyszer veletlenul sikerult kimernem,hogy az ac egyszer megy,egyszer nem.A releje nem mukodik megbizhatoan,amig be nem melegszik.Kicsereltem,jo volt,de fel ev utan megint kezdte...Akkor kidobtam belole mind az otot,vettem bele Volvo releket,azota nincs vele gondom.Szerintem csereld ki ujra az ac relet(ne bontottat),hatha jo lesz.Nekem bejott...
Coyote2010-08-25 18:37:59 // 31255
Köszi már megoldottam :-DD

Raktam is fel rolla képet a blogomba, van aki azt mondja rolla, hogy gyári a szűrő :-DD
14éves :-DD
LKwrwv7RfL2010-08-25 17:55:30 // 31253
Hát a demóból ez nagyon nem jött át...
mesa2010-08-25 16:42:46 // 31252
A teljes Alfadiag sokszorosát tudja a Fiat ECUscannak ;-)
LKwrwv7RfL2010-08-25 16:05:18 // 31251
Na, a port időzítésén kellett állítani és működik rendesen.
LKwrwv7RfL2010-08-25 14:59:01 // 31250
Érdekes módon az Alfadiag-gal kapcsolódott rögtön azon a porton ahol a FiatEcuScan nem talált semmit. A gond az, hogy ez az Alfadiag demo buta mint a tök.

Coyote2010-08-25 14:22:44 // 31249
Üdv Szakik!

Egy kis segítség kellene. Ma átestem a kötelező szervízen, megcsináltam mindent kivéve a pollenszűrő cseréjét.
Kéne egy kis infó, hogy hogyan tudnám azt kicserélni, esetleg valakinek egy kép erről?
(146, 1,6 boxi)

Köszönöm
LKwrwv7RfL2010-08-25 13:43:12 // 31248
Végig néztem mind a négyet de nekem mintha a másodikkal ment voltna. Rögtön meg nézem az Alfadiag-gal.
LKwrwv7RfL2010-08-25 13:42:18 // 31247
Kipróbálom!
Liquid2010-08-25 13:13:46 // 31246
a legfelső Bosch 1.5.5-tel próbáltad? ha jól emléxem akkor nekem azzal ment
mesa2010-08-25 12:51:26 // 31245
Nálam is ugyanez detto, néha indításkor erőtlen, le akarna állni - ilyenkor elindulni sem lehet, mert gázadásra elkezd fulladni. Ha túljut ezen a szakaszon, akkor utána nincs gond, viszont szemlátomást megfigyelhető, hogy ilyenkor leállítás és újraindítás után egyből eltűnik ez a jelenség, ahogy te is írtad!

Azok a dolgok, amiket te is cseréltél, vagy az LMM / pillangószelep tisztítás nem segített, nem oldottak meg semmit. A gyertyáimban kb 30K van, igaz hagyományosak, nem platina gyertyák
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak