Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
TtK2005-07-25 14:27:32 // 7449
De nehogy vegyél egy újat! Szerezz egyet, amit ki lehet próbálni, hogy tényleg az-e a rossz.
a2005-07-25 14:24:15 // 7448
Urak!
Akivel mélezni szoktam... Holnap 16:00 után ne írjon csak az itteni mélemre, mert a huamosabb ideje használt céges mélem valószínűleg holnaptól nem lesz számomra elérhető, mert végeztem ezen a projekten, megyek máshová.
a2005-07-25 14:23:49 // 7447
Ja, mert mérhető az átfolyási mennyiség is :)
Nem tanultál méréstechnikát? :))))
cessna2005-07-25 14:22:40 // 7446
Jelentem megvoltak a cserék, olaj SELENIA 20K ALFA ROMEO, gyári szűrők. Sajnos ma nem fog állni a gép 3-4 órát, úgyhogy csak holnap reggel tudok referálni...., gyanítom, hogy LMM vagyis LTM csere lesz a megoldás, mert a fordulatszámingadozás megmaradt :((
TtK2005-07-25 12:00:14 // 7445
Oszt' ha t'od millen sűrű a lég, az kisegít? :DD
a2005-07-25 11:30:29 // 7444
De a hivatalos neve LégMennyiségMérő :)
Mert nem csak tömeget mérhet, mérhet sűrűséget is :)P)
TtK2005-07-25 11:27:42 // 7443
Na de milyen mennyigéget mér? Tömeget nem? :)
a2005-07-25 11:11:59 // 7442
Mert nem a Tömegét méri, hanem a Mennyiségét :))))
Slowfeet2005-07-25 11:11:51 // 7441
Mer LégMennyiségMérő a neve nem?
András bácsi2005-07-25 11:02:34 // 7440
Kösz, ezt el is felejtettem, pedig sok mindent töltögettem onnan. :-)
TtK2005-07-25 11:00:59 // 7439
Mi kell? Engine overhaul 3,2 mega pdf. Full manual Docky kartárs weboldalán (keresd meg a tagok közt).
TtK2005-07-25 10:56:58 // 7438
Szerintem akármi is lehet. :)) Ha a comp. nem ír ki semmit, akkor igazából csak találgatni és próbálgatni lehet az alkatrészeket. :( Bár ha az LMM rossz, akkor az mindig rossz, melegen is.
Btw. miért LMM a LégtöMegMérő :) rövidítése? Lég M (=tömeg) Mérő? Nem jobb lenne az LTM?
Stevenson2005-07-25 10:56:39 // 7437
A 6-8 ropi nem is lenne sok, azt hittem jóval több. Akkor szerintem megveszem ,nem kókányolok. Kösz az infót!
Slowfeet2005-07-25 10:51:13 // 7436
Keress vissza! nem tom melyik topic, de valamelyik műszaki témájú. Vki feltett egy workshop cd-t, szerintem izgalmas és sok okosság van rajta, minden ts motorról...
a2005-07-25 10:50:13 // 7435
Egyben 6-8k huf, ha jól emléxem... Tudtommal nem lehet csak a belét cserélni. De lehet, hogy tévedek, és már van rá valami módszer. 1,5 éve még nem volt.
Stevenson2005-07-25 10:45:31 // 7434
Sziasztok! 145 QV termosztátcsere ügyében kérnék segítséget. Kérdésem, hogy meg kell e vennem az egész öntvény házat amiből sok cső lóg ki össze-vissza és amiben a termosztát van, vagy valahogy ki lehet e műteni belőle. És vajon mennyibe kerülhet a cucc egyben ha meg kell vennem. Kösz előre is!
András bácsi2005-07-25 10:40:26 // 7433
Nincs valakinek 1.4TS-ről manualja?
Gabriel2005-07-25 10:25:26 // 7432
Rám most egy klíma pollen filter csere vár, mert ecetszag jön a klímából ha elindul kb. 1 percig. Elő is kaptam a Service CD-t ami azt írja évente 1x kéne még a nagy melegek előtt cserélni. Persze meg is néztem menne-e ez nekem házilag, hát simán csak valami 4-5 csavart kell meglazítani a kesztzűtarttó alatt és kész (nem bántam meg, hogy megrendeltem a CD-t). Na aztán előkaptam az ePER alkatrészkatalógust is ahol az ember megválaszthatja melyik országban veszi meg az alkatrészt és ott talál olyan kb. árat. Meglepi a következő: Magyarországon 6 ezer Ft, Szlovákián ugyanez 690 SK (azaz 4500 Ft). Indult is ezügyben egy téma a Márkaszervizes topicban, mivel pl. én az olajat Dunaszerdahelyen fogom megvenni (ok sok minden feltétele az ár, de pl. kevesebb az ÁFA is, stb.).
Slowfeet2005-07-25 10:11:45 // 7431
légyszives utána oszd meg van-e fejlemény!!! mondjuk, hazamész és 3-4 órát hagyod pihenni, aztán indítsd el, és figyelj.....nagyon figyelj! :)
cessna2005-07-25 10:07:46 // 7430
Végül is ma megyek olajcserére, olajszűrő cserére és kap új levegőszűrőt is. Kíváncsi vagyok.
Slowfeet2005-07-25 10:03:24 // 7429
Ezt én is kérdezem! Eddig annyi okosságot kaptam (LMM, alapjárati motor stb) hogy nemigazán értem, merthogy a diagnoszyik szerint okés a gép. Most viszem vezérléscserére, vezmod cserére a nerot, és megnézetem az LMM-t, de egyesek szerint egy tiszta légszűrő is segíthet (abba is van már 20 ezer).
cessna2005-07-25 10:00:27 // 7428
Szerinted lehet oka egy rossz légtömegmérő a reggeli hidegindításnál jelentkező gázadás miatti motorfulladásnak, vagy teljesen hibás az elmélkedésem ?? Voltam motordiagnosztikán, de semmit nem, illetve semmi rendellenességet nem mutatott ki.
a2005-07-25 09:57:53 // 7427
Vidd ki Ervinhez, ő szerez neked belevaló szilenteket, hogy ne kelljen vagyonokat költeni vasrudakra. Ki is cseréli.
cessna2005-07-25 09:57:22 // 7426
köszönöm a válaszokat, megyek bevásárolok...
Slowfeet2005-07-25 09:56:38 // 7425
Na igen, ha a hátsó csillapítóid rendben vannak, akkor a szilent csere nem olyan nagy ügy (mint elől).
a2005-07-25 09:56:15 // 7424
Kormánymű lóg. Amíg nem folyik össze, nem érdemes hozzányúlni.
a2005-07-25 09:55:13 // 7423
Hátsó futóműben ha lógnak a szilentek, vagy ha a hátsó lengéscsillapítód kukás közeli már, akkor tud ilyeneket produkálni.
Ezt így nem lehet igazán megmondani.
a2005-07-25 09:54:04 // 7422
Selenia 20k for Alfa Romeo a neked való olaj szerintem.
a2005-07-25 09:48:55 // 7421
Ez ok, csak én a Pirellit azért mondtam, mert a gyári is Pirelli, csak más csomagolásban.
TtK2005-07-25 09:36:07 // 7420
Nos, szétbuheráltam a légtömegmérőt, itt van pár kép. Eléggé meglepődtem, mert azt gondoltam egy sima Wheatstone-híd van benne pár kiegészítő alkatrésszel. Hát nem. Egy vastagréteg elektronika van benne és az érzékelő sem egy egyszerű fűtött cekász, hanem egy IC (12 "lába" van, lehelletvékony aranydrótokkal a kerámialaphoz csatlakoztatva). A mérési elv is rejtélyes, lehet, hogy nem is fűti az érzékelőt, hogy a légáram hűtő hatását mérje (a fűtéshez áram is kéne és azok az aranyszálacskák nem nagyon alkalmasak erre), hanem nyomást mér talán valami piezo eszközzel (ez persze csak találgatás, de az S-alkú cső, amiben az érzékelő van nagyon úgy tűnik, hogy valamiféle nyomásmérésre van kitalálva). Valószínűleg a mérési eredményeket rögtön digitalizálja és soros vonalon nyomja a vezérlő comp.-ba. Javítani szerintem esélytelen. Ha a tisztítás nem segít (mint tudjuk néha segít, ez is arra utal, hogy nyomást mér; ha a mérőpontra rakódik valami kosz, az vezethet hibás működéshez), akkor csere. A belvilágot elnézve az 55k-s ár sem olyan horror. A kütyü összemérhető egy pl. mobiltelefonnal (gyártás, fejlesztés szempontjából) és közel nem megy el belőle akkora példányszám.
Ha Budaörs akkor egyértelműen a Kölcsey utcába vinném, Hidegkútra. ;-)
Ja, így már más. Komplett cserében nem gondolkodsz?
Utángyártottat biztosa találsz. Kérdés, hogy megéri e. Nekem 2000 km-ig volt jó. :(
Atek2005-07-24 23:01:54 // 7415
Hi!
Nekem is ez a jelenség volt csak melegen is csinálta. Leoldottam a stabilizátort mentem egy kört és úgy nem csinálta. Tehát stabilizátorszilenteket kellett kicserélni. Ha továbra is kopog keresheted tovább: lengőkarszilentek gömbfejek stb. Mindenhol rúddal együtt adták volna 26000-30000 FT. Az Elaforg 2000 KFT-nél kaptam gumikat a szilentekbe 6000 - 7000 FT. Kicseréltem azóta jó. Egyébként azt mondták nem mindíg válik be van amikor pár ezer km után újra elkezdi. Eddig 5000-et mentem velük és jó.
raga2005-07-24 22:38:06 // 7414
Hát a van megfelelő kulcsod is, szerintem nekem túl vastag falú volt xorulhatott egy kicsit, és nem értzem mennyire húzom meg.
GEORGE2005-07-24 22:34:39 // 7413
Jó azt érzéssel kell meghúzni és semmi esetre sem szabad megtépni!!!
De ezen kivül tényleg egyszerű dologról beszélünk nem???
Vagy csak nekem ???
raga2005-07-24 22:32:57 // 7412
elreesztettem=elrepesztettem
raga2005-07-24 22:32:01 // 7411
Én például a legnagyobb odafigyelésem ellenére elreesztettem 2db gyertyát mág a bravamnál, de lehet csak én vagyok béna, de akinek nincs benne a mozdulat a kezébe az elxúrhatja.
GEORGE2005-07-24 21:53:33 // 7410
Miért, mi az ördöngösség benne?????
raga2005-07-24 21:30:21 // 7409
Szerintem, ha még nem cseréltél gyertyát TS-be akkor ne kezdj neki, csak ha van már gyakkorlott segítséged, sok mindent el lehet szúrni, és megfeleló szerszám is kell.
raga2005-07-24 21:27:10 // 7408
Ofit egyébként a www.elaforg.hu -n találod.
Ékszij2005-07-24 21:26:21 // 7407
Én is félek ezektől a zajoktól, nekem elől is meg hátul is lesz gond :(
Gábor1662005-07-24 21:22:11 // 7406
Sajna utángyártottat nem találtunk. Variálás következik.
veteranviking2005-07-24 21:20:08 // 7405
Stabílrud nekem már produkált ilyet,de az egy idő után már zörgött mindíg.
Csere segített rajta,egybe van öntve a szilenttel:-(
GEORGE2005-07-24 20:53:30 // 7404
Keresd meg Ofit! de szerintem jó bele a Selénia Alfa Romeo 20K 10W40 is....vagy a Selénia racing 10W60 is :-))
Kappel2005-07-24 20:34:59 // 7403
köszi a választ
olvasgatva a markaszerviz topcot keves ütletem van hol javittassam a gepet budaors kornyeken.
nem tud valaki megbizhato szakembert a kornyeken. ha igen lszi informaljon.
bb182005-07-24 20:12:05 // 7402
igen sok lehet, gömbfejek, kormánymü, toronycsapágy, fék, stabilizátor pálca, akár gátlo stb. nehéz igy dönteni.
bb182005-07-24 20:10:27 // 7401
utángyártottban biztos van hozzá felujitokészlet, ha nincs akkor max veszel kettö félét és összevariálod. ha normális a boltos meg tudod nézni mi vana dobozban. tudok ilyet ajánlani a xvíí kerben.
Kappel2005-07-24 19:59:45 // 7400
Tud valaki segiteni 156-ban mi okozhat tompa kopgo hangot az auto elejebol apro utegyenlotlensegeknel? Tovabbi erdekeseg, hogy melegedessel a hang eltunik.
A futomuvet megnezettem az elvileg hibatlan. Lehet a kormanymunel valami?