Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

a2005-07-22 10:21:28 // 7342
Pirelli szíjat kell venni. Az ugyanaz, mint az AR szíj, csak nem piros dobozban, hanem kék zacskóban van. Legalábbis utoljára amikor a 156-ba vettem, abban volt :) SKF görgő jó, de marha drága. Lehet kapni külön görgőket, feszítőket egyesével. Én asszem a Unix-tól vettem annó, de meg kellett mindet pörgetni, mert voltak benne olyanok, amik már újonnan is szóltak (régóta voltak már raktáron). Csak annyit vettem, amennyit kellett, ami jó volt, azt nem cseréltem. Így az alkatrész megállt 30 körül.
Slowfeet2005-07-22 10:13:31 // 7341
Jó ok, hogy kell megvenni a cuccot: láttam készletet 45k körül szíjjal görgőkkel, vagy megvenni az AR szíjat, és hozz mondjuk SKF görgőket?
a2005-07-22 10:12:14 // 7340
Amúgy felújító készlet felejtős... 2-5k km-t megy el átlagban. Ha elmegy 10k-t, akkor isteni szerencsés vagy... Ez akkor érdekes, ha el akarod adni az autót, és eladáskor ne szóljon.
a2005-07-22 10:07:56 // 7339
aszittem a 60-ban már a vezmód is benne van... akkor szvsz kicsit drága... Alkatrész: Unix-Trade, Láng, stb... Esetleg Bécs. Kint jelentősen olcsóbb az alkatrész.
Slowfeet2005-07-22 09:27:19 // 7338
Igen erre gondoltam: vezérlés 60k + vez.mod. 35k honnan lehet olcsóbban megúszni az alkatrészeket, szíj+görgők???? ez itt a kérdés. Ha nincs válasz akkor kénytelen vagyok elfogadni a szamosi féle ajánlatot.
a2005-07-22 08:47:02 // 7337
Úgy kell gondolkodni, hogy vezmód nélkül a vezérlésszett cseréje kb 40k körül áll meg mókadíjjal. Erre jön a vezmód még.
András bácsi2005-07-22 08:24:21 // 7336
Ne vidd "szakszervízbe"!
András bácsi2005-07-22 08:23:45 // 7335
Feszítőgörgőkkel együtt nem sok. Valószínű a hosszbordás-szíj és cserére kerül.
Jogerős2005-07-22 08:00:59 // 7334
Ha sok pénzed van bízz a szervízben:-)) A 60-70 egy pöttyet sok, nem?
Slowfeet2005-07-21 23:28:57 // 7333
Na emberek pénz áltt a házhoz, de sajnos nem túl sok. 2 kérdés: Vezérlés csere: szamosiék 60-70k-t kérnek, fém görgőkkel mindennel, van olcsó de autentik alkatrész (elaforg, hegyalja stb.) vagy bízzak a szervízben? Vez.mod: szamosiék 35k-t kérnek. Felújító kit nekem nem kell. Ez állítólag alfa alkatrész, a lancia-é viszont jobb 50 ezerér na akkor most ki ad tanácsot? Előre is kösz.
Fritzee2005-07-21 23:18:05 // 7332
Igen, az. Nekem a 1.6 TS motoros (120 LE) 147-esem is csipegeti az olajat. Nem eszi, csak csipegeti.
bb182005-07-21 20:40:59 // 7331
a rendes bikakábelt az ember saját maga csinálja. hozzávalok: 4 db villany-hegesztö test csipesz 4-4 fm kábel ( kék-piros,fekete-piros ) min 8mm átmérő a réz. összeszerelve, forrasztva cinnel ( nekem ezüsttel mert egyszer már kiolvadt ) esetleg a csipeszek két szárát összekötni egy külön kábellel ( talán mondanom sem kell, ugy mint az enyém ) és kész. tesztelve több kamionon is . :-))
bb182005-07-21 20:34:47 // 7330
a legegyszerübb ha veszel egyet boltban. bár hogy megszolgáljam a nyereményt: a barkas-okban volt gyárilag egy reed relével épitett elektromágnes ugyanerre a célra. spec nekem van ilyen ( természetesen ) de azért egyszerübb egy kész darab a boltbol. mellesleg van valami vonohorog topic ott kibeszéltük elég rendesen. ha veszel lehetöleg ledest végy könnyebb kulturáltan berakni. jöhet a negyven ft-os kérdés. :-))
Cselentano2005-07-21 20:23:33 // 7329
ez jó volt nekem a szönyeg alatt van egy kisebb vagyon fém 100-okból :-)) de a legjobb ilyen sztorim a napszemüvegem elveszése volt valahogy bekerült a kuplung pedál mögé 3 napig kerestem kicsit érdekesen nézett ki miután meglett :-))) akkor is csak azért került elő, mert kinyitottam a motorháztetőt
András bácsi2005-07-21 19:56:59 // 7328
Hogy megszívattam magam. Valami zörgött a váltókar-középkonzol környékén. Vagy három napja fülelek, tapogatok, alánézek, még jó, hogy nem szedtem szét semmit. Egy feles kólásüveg begurult az anyósülés alá, megszorult, viszont kanyarban tudott koppanni. :-))))
Tom122005-07-21 19:46:54 // 7327
"erről a használati azt írja azonnal állítsd le a motrot és menj a szakszervizbe." - ott mindenre ezt írják. Ez olyan szállóige féle...:))
Stee1462005-07-21 19:44:31 // 7326
Köszi! Szóval munkadij+alkatrész drága helyen kb.15e.
Tom122005-07-21 19:38:38 // 7325
A legjobb a 20 K /Selénia/. A gyár is ezt ajánlja. Sokan mondják, hogy "eszik az olajat" az Alfák, vettem is 1 l-el többet /tartalékba/, de a felét sem kellett hozzátölteni a következő olajcseréig... Csak akkor fogyott az olaj, mikor megszakította a menetet a "szakember" olajcsere alkalmával... ...de alatta mind meg volt!:))))
BF1562005-07-21 19:02:40 // 7324
Hol van ez a szervíz?
granturismo2005-07-21 18:50:43 // 7323
3-5eft maga a szilent. Emelés, kerék le, 6 db csavar ki (alul 3, felül 3) rugóstag kivesz, rugóstag összenyom gátlócsavar ki, szilent le szilent fel, egész összerak. Kényelmesen 20 prec. 146 boxernál ugyanaz + ott a kormányösszekötő gömbfejet is ki kell nyomni, mert a gátlóba van az is bekötve.
granturismo2005-07-21 18:45:11 // 7322
XIII. Gogol u. 24. A pincében.
silversurfer2005-07-21 17:39:17 // 7321
Nem tud valaki véletlenül egy jó helyet ahol fel tudnám szabályoztatni a féktárcsáimat??
Gabriel2005-07-21 16:52:43 // 7320
...mindenképp jó, hogy van ez a fórum, mert én olajban nem vagyok izmos (másban sem de mindegy), de legalább eloszlik a köd e tekintetben is...
Gabriel2005-07-21 16:51:18 // 7319
nembaj nekem ez jó hír :-) sportos gép na és nem bicikli, ennyi az egész
a2005-07-21 16:42:51 // 7318
V6TB-nek gyári újonnan is van olajfogyasztása. Az már csak ilyen konstrukció... Lehet az olajfogyasztást csökkenteki, de megszüntetni soha, sajnos.
Gabriel2005-07-21 16:41:01 // 7317
...na akkó az olaj téma nincs lezárva... De nekem félelmetes volt hallani, hogy eszi egy 4 éves gép az oljat. Ez normális aszongyátok cartársak?
a2005-07-21 16:39:07 // 7316
Pedig ez így van. A Racing vastagabb, mint pl a 20k for AR. És a V6TB igenis keményen csipegeti a Racing-et.
Gabriel2005-07-21 16:38:40 // 7315
Ja és köszi mindenkinek, hogy lelkileg is támogattatok ebben a 2 napban (nem beszélve a szakmai tanácsokról)... Kellett is, mert vontatás közben pár csatornázási munkás meg is jegyezte: "Na ezé nem veszek én Alfát!". Rossz érzés volt, de amint kész volt mentem az olajért felönteni azért lestek, hogy 1 óra alatt visszavoltam :-)) saját motor erőből.
Punisher2005-07-21 16:38:06 // 7314
Így van! Én mindig is 10W-60-as Racing olajjal jártam, és járok. Nincs szinte olajfogyasztás, pedig már 120.000 van lassan a motorban. Extra kopás védelem, és extra stabilitása van az olajnak magas hőmérsékleten is. Régebben az egyik munkahelyemen, az olajzabálós autókba 10W-60-as racing olajat raktunk, és szinte mindegyiknél normalizálódott az olajfogyasztás.
a2005-07-21 16:37:50 // 7313
A progi a húzós, ami tudja olvasni az interfészt. Az hivatalosan laptoppal, interfésszel, mindennel elvileg valami majd 1 milla...
a2005-07-21 16:30:02 // 7312
A V6TB csipegeti az olaja, az már csak ilyen... Ez nem jelent semmi hibát. Ezért igényli a kicsit vastagabb olajat, abból kevesebbet eszik. Én most olyan olajjal járok, amit a turbós Porsche-kba raknak. Ez a síma 20k Seleniánál vékonyabb, de a Racing-nél vastagabb, de még ezt is eszegeti. Legközelebb síma 20k-t rakok bele. Az szvsz jó lesz. Amúgy Racing nagyon jó olaj. A TS motoroknak normálisan feleannyi olajfogyasztása van vele, mint más olajokkal. A 20k for AR is ilyen.
Punisher2005-07-21 16:29:13 // 7311
Jól értem? Ez elég érdekes! Nem jó bele a Racing olaj, mert az vékony? Na ez a legnagyobb faxság amit hallottam. Az pont egy kicsit vastagabb, nagyobb a viszkozitása. Ha azt megzabálja, megzabálja a másikat is!
Gabriel2005-07-21 16:25:43 // 7310
Tanulság: 1. TESCOs bikakábelt soha se vegyetek (szerelő szerint neki ilyennel még egy kocsit sem sikerült felélesztenie) 2. Nem kell azonnal a legroszabbra gondolni (én már elméletben a motorbesülésnél tartottam - olajnyomás miatt). 3. Olajat havonta egyszer meg fogom nézni. 4. Ha tudok szerezni nekem is kell progi meg kábel amivel kapcsolódhatok a "központi agyra" :-)))
Gabriel2005-07-21 16:22:41 // 7309
3. probléma ez már elég régi: Nagy kanyarban és fékezésnél olaj löttyen és a gép kiírja OLAJNYOMÁS CSÖKKENÉS. 2-3- hete néztem a nívópálcán maximumon volt az olaj, de persze itt is írtátok, hogy lehet viszkozitás mivel Selénia RACING van benne (fene a maximalista tuningmániákus előző Magas Tátrai tulaj mindenit). Szerelőnek ezt is említettem, aszonta Alfa érzékeny motor ja, de nézzük meg az olajszintet. Háááááááát nem hittem el minimumon volt. Azt mondta ja ez a gép eszi ezt a vékony olajat ezért ne tegyek bele csakis azt amit a gyár ír elő persze Seléniát, de ne többet, jobbat, mert az nem országúti gépbe van. Mondtam is ok, nem én voltam :-). Persze hazamentem olaj felönt 1 liter még maradt a tulaj után, ment is bele a gépbe (fizukor meg olajcsere). Hát ennyi lenne a tapasztalat. A fehérvári szerelőt ajánlom mindenkinek, mert nem márkaszerviz, de ott van a szeren és léptékben olcsóbb.
kando.2005-07-21 16:20:37 // 7308
Na, akkor vlami frappánsat: Vonóhorg-visszajelző elektronikát ,,boltban'' lehet venni vagy lehet házilag is építeni, vagy bontsak ki egyet valami autóból? /lehet, hogy ez többe lesz, mint húsz forint... :-))/
Gabriel2005-07-21 16:17:11 // 7307
2. probléma: Légzsák lámpája jelzett vagy egész hétvégén (gondolom az aksi hibája miatt) és persze erről a használati azt írja azonnal állítsd le a motrot és menj a szakszervizbe. Mondom a problémát a szerelőnek, aki meghazuttolja a látszatot előhúzza laptopját feldugja a gépembe és már reseteli is ki a hibát. Kocsi indít hiba nem jelentkezik újra (el is gondolkoztam ilyen progi és a kábel nekem is kell :-))) Ez szakszervizben tuti 10 rugó lenne (szóljatok ha tévedek). Nála 2 ezret hagytam.
Gabriel2005-07-21 16:13:57 // 7306
Na sziasztok. Öregedtem vagy 1 évet, de a mai nap sok tapasztalatot hozott: 1. Tegnap reggel nem indult a gép, azaz a kulcs elfordítására minden ment csak a startolás nem (semmi erölködés vagy ilyesmi). Bikakábel felrak még tegnap kolléga kocsijáról, eredmény semmi. Ma elvittük a gépet egy szerelőhöz kolléga unszolására. Előtte persze eljátszottuk a dilinyós team táncát. OFFos Focusnak nem volt betekerhető szemes csavarja (na ők elugrottak a márkakereskedésbe és INGYEN!!! kaptak egyet). Nagy nehezen elhúztuk a gépet a szerelőhöz és azonnal kibukott mi volt a baj, mégpedig az aksi hiába mutatott 12 voltot zárlatos volt egy cellája. Új aksiért elmegy megvesz (valami magyar cég terméke 12 hónapos garival - 12 ezerért). Mondom oké csak menjek már munkába mert havazik ott is benn eléggé (időhiány tipikus esete).Aksi visszavisz erre kiderül nem jó, mert nincs rajta az a 2 luk ami minden uj aksin van - a biztosítéktálca felcsavarozásához kell. Kocsiba vissza aksi vissza kereskedőhöz - az átvág 10 forinttal :-)) minek fillérezzünk alapon de mindegy visszaadta a zsét. Kocsival elhajt jobb aksiért, pofáraesés külföldi márka 24 hónap garival csak 10 ezer (Eszembe jut a "Vásárolj magyar terméket" slogan). Aksi betesz Alfi pöccre indul (közben persze para elindul-e a rádió de nem volt gond - tolvajok figyeljetek :-)))
bb182005-07-21 16:12:08 // 7305
pedig csak az elsö képre néztem rá. :-)) jöhet a husz forintos kérdés...
kando.2005-07-21 16:08:27 // 7304
Ott a hangszóró :-)) /de ezzel a cikkel nekem sincs bajom.../
Gabriel2005-07-21 16:04:48 // 7303
Szerintem is :-))))
Pietro2005-07-21 15:55:48 // 7302
"...Gyakran eufórikus öröm éri a tulajdonost az Alfa 156-ban..." "56-ból 40 zsűritag adott maximális pontszámot a 156-nak." "Telitalálat a futómű, amely kellően kényelmes, de váratlanul sportos kanyarsebességet biztosít. A nagyon közvetlen és pontos kormányzásért nem véletlenül lelkesednek a vásárlók és az autós újságírók, a 156-ot nagyon jó vezetni." Ez a lényeg!!! Típushibák MINDEN típusnál előfordulnak, aki gazdaságosan akar közlekedni, az biciklizzen, aki meg élvezni akarja a vezetést, az vegyen Alfa Romeo-t. Ennyi. Szerintem.
swan2005-07-21 13:59:06 // 7301
De az is igaz, hogy bármelyik használtautót nézve ha az értékhatár alján kotorászunk tuti belefutunk egy olyan darabba aminek rengeteg nyűgje van.
a2005-07-21 13:57:37 // 7300
igaz...
swan2005-07-21 13:57:15 // 7299
Ebben iagazad van de itt is mindenki örült tőbbé kevésbé. Én csak az ellentmondásra akartam felhívni a figyelmet. Ez nem jelenti azt, hogy nem értek egyet a ezzel- vagy azzal. Csak jeleztem az észrevételemet.
Jogerős2005-07-21 13:34:13 // 7298
Szerintem ne nyűgösködj, teljesen korrekt a cikk. Nekem nem 156om van, de rendszeresen olvasom ezt a topicot, és pontosan ezekről a hibákról írogatnak ide a tulajok. Ez sok használtautó teszttel ellentétben legalább használható, ad valami útmutatást azoknak akik ilyet akarnak venni. Abban tuti igaza van, hogy egy 1,4m körüli vétellel azért elég sok járulékos költség előjöhet, nem?
Gordon2005-07-21 12:58:56 // 7297
Én mennék de nincs GTA-m, legalább is még, de nagyon várom Novembert....
a2005-07-21 12:58:32 // 7296
jajaja...
TtK2005-07-21 12:57:14 // 7295
Szerintem is korrekt. Van pár apró tévedés, de nem lényegesek.
a2005-07-21 12:55:34 // 7294
És szerinted egy GTA-ra vagy MJET-re hány 1,6 TS jut? Nem TS, elég csak az 1,6 TS... A gyártott darabszám nagyon nagy többsége a TS motorokból áll össze... GTA-ból alig pár ezret gyártottak le, ne azzal gyere...
a2005-07-21 12:53:59 // 7293
nem. Nem én vagyok újságíró :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak