Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
pb_2005-04-06 08:23:14 // 4092
"ha odafigyelsz az összerakásnál semmi gondod nem lesz vele."
Ezt a gondolat menetet kicsit bővebben kifejtenéd?
A számot köszi, fék- és kuplung főhengert én se újítottam fel.
Paco2005-04-06 08:17:35 // 4091
Ja, egyébként az én autóm is gázadás nélkül megy a málygarázsból kifelé akár kettesben is, mivel az ECU nem engedi a fordulatszámot alapjárat alá csökkenni, és inkább nyitja az alapjárati motort meg benzint ad még hozzá.
Szal ez "Not bug! Feature!" :-P
Paco2005-04-06 08:15:17 // 4090
Erre pl jó bizonyíték a szövegben található ellentmondás is....
Ő azt mondta, hogy megoldható, 15k. lesz a módosító (mint később kiderült, a szalonból származó, egy cserésből jött ki, és az lett meghúzva) + 5k.ért beszerelik. Művelet megtörtént, azóta sincs semmi baja, ez volt kb. majd egy éve. A vezérműszij cseréje elő van irva, de ha nincs elkopva nem szükséges cserélni, mivel ez egy "forgó" alkatrész, hozzá van kopva a többihez, és ha azokat nem cseréljük (feszitők, "fogaskerekek"), ezt sem kell. Pl. az enyémen sem lett lecserélve kb. 40e. km.-rel ezelőtt, de semmi gáz nincs vele...
Tehát igy lehet egy vez. modositó cserét megoldani kb. 10e. Ft-ból. Lehet hogy kicsit "iparian" hangzik, de ha utánakérdeztek igy van...
Ha jól tudom igy vannak a dolgok... "
15+5=20 10 :)
Paco2005-04-06 08:13:18 // 4089
Vagy csak mostanra kopott annyit a fék, hogy a munkahenger kitolódása miatti térfogatnövekedésre a féknyeregben bejelezzen, és amikor felmelegedett a folyadék akkor a hőtágulás kicsit visszatolta a szintet ezért aludt el.
granturismo2005-04-06 07:28:49 // 4088
T. Majom!
Ha a "hernyákolók" enciklopédiáját megírnák ezen a hozzászólásodat nyugodtan, változtatás nélkül bekopizhatnák az egyik fejezetbe.:-)
granturismo2005-04-06 07:20:38 // 4087
Gabesz
A fékfolyadék szinted valamiért lecsökkent. Szerintem szétment valamelyik munkahenger.
Lacika2005-04-05 23:35:32 // 4085
Nekem 33asom van.Van egy olyan bajom hogy 15 litert is bevág,néha még többet is.Az előző motorja meg 20at evett kereken.Mi lehet a baj.Ez testvérek között is túl sok.Szerintem a karbi.Valaki azt mondta,hogy az úszószint nagyon befolyásolja a fogyasztást.Lehet azt állítani?Én úgy tudom igen.Ha túl magas olyankor zabál.Tud erről valaki valamit?
Ha valaki nagyon ért hozzá részletesen leírhatná hogy kell beállítani mire vigyázzak,meg a beállítási adatokat.Állítólag az úszó felső síkjától mérik és milliméterben mérik.Kössz!
Lacika2005-04-05 23:29:12 // 4084
Helló!Nem vagyok nagyon otthon még az autószerelésben,de tanulgatok.Szóval mi az a vezérlésmódosító?33asoknál nics ilyen ugye?
Majom2005-04-05 22:45:35 // 4083
Ezt a neten találtam:
"VEZÉRLÉSMÓDOSITÓ!!!
Mivel látom sokan küzdetek a verérlésmódosító problémával gondoltam leirom a tapasztalataim. Tehát: a vezérlésmódosító lelke gyakorlatilag egy spirálrugó. A vezérlésmódosító "meghibásodása" abból adódik, hogy egy bizonyos idő után (néhány 7000 RPM :))) a rugó elgyengül, mert elég gyenge minőségű anyagból csinálták. Igy azért lesz "dizelhangú" a szeretett járművünk, mert a ugó elgyengüléséből adódóan alapjárati fordulaton (ekkor van legjobban kitágulva a rugó) nem tudja kifejteni azt az erőt, ami a vezérlés megfelelő állapotához szükséges lenne. Igy lesz "dizel". Mivel magasabb fordulatokon már összébb van nyomva a rugó, ott már minden rendben. Tehát a vezérlésmódosítót lehet "javitani" is, ami abból áll, hogy az ember egyszerűen "meghúzatja" a rugót. (esetleg az elszántabbak meg is edzhettetik, és akkor tuti lesz kb. 20 évig...). Ez egy bevált recept, teljesen jól működik. Apum miután sokallta a beavatkozás költségét megkérdezte egy alfa szervizes szerelőtől, hogy ugyan nem jönne-e ki olcsóbban a dolog... Ő azt mondta, hogy megoldható, 15k. lesz a módosító (mint később kiderült, a szalonból származó, egy cserésből jött ki, és az lett meghúzva) + 5k.ért beszerelik. Művelet megtörtént, azóta sincs semmi baja, ez volt kb. majd egy éve. A vezérműszij cseréje elő van irva, de ha nincs elkopva nem szükséges cserélni, mivel ez egy "forgó" alkatrész, hozzá van kopva a többihez, és ha azokat nem cseréljük (feszitők, "fogaskerekek"), ezt sem kell. Pl. az enyémen sem lett lecserélve kb. 40e. km.-rel ezelőtt, de semmi gáz nincs vele...
Tehát igy lehet egy vez. modositó cserét megoldani kb. 10e. Ft-ból. Lehet hogy kicsit "iparian" hangzik, de ha utánakérdeztek igy van...
Ha jól tudom igy vannak a dolgok... "
Mit szóltok hozzá?
Gabesz2005-04-05 22:21:38 // 4082
Helló mindenkinek! Tegnap volt egy olyan problémám a 146-al,hogy mikor beindítottam gázadás nélkül ment(a ház alatti garázsból felfelé) és a kuplungja nagyon furcsa volt (be buborékosodhatott?) miután mentem így vele pár (1-2) km-t ismét normálisan működött. Mi lehet a baj? Mellette a kézifék visszajelzője is elkezdett világítani folyamatosan. Hozzáteszem hogy egy hétig nem volt beindítva az autó. (biztosan megsértődött:-)
Majom2005-04-05 18:34:03 // 4081
Ket gyertya kell:
NGK PFR6B vastag, helyette jo: Brisk DR15YS, DR15YPP, DOR14LGS
NGK PMR7A vekony: ez milyennel helyettesitheto?
bb182005-04-05 16:26:30 // 4080
ha jól nézte ez első-hátsó garnitura. biztos hogy van hozzá.
bb182005-04-05 16:24:51 // 4079
létezik felujitókészlet utángyártottban, ha odafigyelsz az összerakásnál semmi gondod nem lesz vele. filtercentrum autosbolt 256-5621 biztos tud segiteni, ha jol tudom az UNIX forgalmazza. munkahengerekben ( fék és kuplung ) sokat használtam, de spec én főfékhengert nem vagyok hajlando felujitani.
pb_2005-04-05 12:18:27 // 4078
Nem tudom, jobb ötletem nincs =re. Újat nagyon nem szeretnék venni.
granturismo2005-04-05 12:12:40 // 4077
Hát ezt nem tudom én még ilyen készletet nem vettem úgyhogy nem tudom mi van benne.
mit kéne szerezni egy csúszka készletet. Pár nap.
pb_2005-04-05 12:02:00 // 4076
Aha, akkor tulképp 1 gumigyűrűről lenne szó? Mert a másik a porvédő. Mennyi idő +szerezni 1 ilyet?
granturismo2005-04-05 11:53:19 // 4075
Hát a karmantyúk azok a gumitömítések amelyek a dugattyún vannak.
pb_2005-04-05 11:46:02 // 4074
Majom2005-04-05 11:13:39 // 4073
Hi!
Igen, volt vérműszíj csere 60.000km-nél, 48.000km-el vettem, most 78.000 van bent, a probléma a megvételtől megvan. Volta a kanizsai szervízben, azt mondtak 60ezer pénz, a vezérlésmódosító csere, a lambda szondát kicserelétettem de a megtorpanás nem szünt meg! Lehet még légmennyiségmérő, habár a számítógép szerint jó. Koszi a címet (www.elaforg.hu) az alkatrész keresőjük sajnos nem müködik, felhivom őket!
SN kolegát megérdeklődöm!
Köszke válaszokat!
granturismo2005-04-05 11:02:57 // 4072
pb
A csúszka felújító készlet a nyeregöntvényen, a dugattyún és a dugattyú karmantyúkészleten kívül minden fém és gumialkatrészt tartalmaz ami a féknyeregben van. Ez a hivatalos szöveg.
Skodra2005-04-05 11:00:51 // 4071
Helló!Ajánlom figyelmedbe a www.italauto.hu weboldalt! Itt tájékozodhatsz alkatrész árakrol,+ szerviz! En múlt héten cseréltettem a vezérlést náluk+vezmód.-ot.Telefonon egyeztess velük!Üdv!
pb_2005-04-05 10:55:53 // 4070
Sikerült utána nézni a fék alkatrésznek?
Alfabu-1452005-04-05 10:55:09 // 4069
Ok!
Reméljük szerdán az is kiderül!
Azmo2005-04-05 10:54:10 // 4068
na máskor azé tessék gondolni segítő kezekre....mind1 hány az óra!
granturismo2005-04-05 10:53:07 // 4067
Alfabu
Én is örülök:-)
Mostmárcsak azt a hajtókarcsapágy kérdést kell letisztáznunk.
pb
állandóan ott kőrözök:-))) Mint a sas:-)
pb_2005-04-05 10:44:23 // 4066
Többször is láttam a gépedet az elmúlt napokban, a környéken.
Alfabu-1452005-04-05 10:41:23 // 4065
Öreg rozmár nem szarozmár!!!
:)
Nekem mindegy csak jó legyen!
Alfabu-1452005-04-05 10:40:16 // 4064
Köszönöm!
Akkor szerdán polóval ünnepelünk!
:)))
Alfabu-1452005-04-05 10:39:03 // 4063
Igen-Igen-Igen!!!
:)))))
Szupeeeeer!!!!
granturismo2005-04-05 10:35:52 // 4062
Alfabu.
Van Glaser tömítésgarnitúra!
Robi2005-04-05 10:35:46 // 4061
Hát nem kapkodják el. :(
Alfabu-1452005-04-05 10:33:51 // 4060
Részvétem a váltó miatt!
Nekem 2 hét múlva bontják a motort!
:(
Robi2005-04-05 10:06:08 // 4059
Este 8 óra volt, és nem voltam annyira higgadt, hogy gondolkozzak. :D
Azmo2005-04-05 09:08:54 // 4058
egyébként meg jahh, mi a viharért nem szóltál, hogy segítsek,tsünk????
részvétem:( Nemtom mi az ami állandóan szétcseszi a váltód:(
Paco2005-04-05 08:36:21 // 4057
Banyek, mire való a telefon?
TtK2005-04-05 08:26:35 // 4056
Az úttörő ahol tud segít. :))
Balage2005-04-05 08:04:22 // 4055
Köszi a választ!
Közben elolvastam a korábbi értekezésed a vez.mód cseréjéről.
Azért az egy picit bosszantó, hogy egy 60e km-t futott autóban cserélni kell ezeket az alkatrészeket!!!
És pláne, hogy nem túl olcsó mulatság!
Még 1× köszi
Stee1462005-04-05 07:45:29 // 4054
Majom! Balage!
A vezérlésmódosító kb. 50e huf + munkadíj(15-20e). A felújítókészletről George kolegánk írt pár hete őt kérdezzétek a részletekről!
A gyertyákkal kapcsolatban: a gyári kb. 50e huf.(8db)
Néha itt ott (pl.apronet.hu) fel bukkan 35-40e ért is kimaradt készlet.
Az olcsóbbik változatot (Brisk 20e huf/8db), nekem SN kolega szerezte, utánvéttel jött a cucc. Ha beszéltek vele biztosan segít!
Tökéletesen megy ezzel is a kocsi.
Remélem tudtam segíteni!
TtK2005-04-05 07:44:55 // 4053
Oops, most látom, hogy elég messze vagy Gazdagréttől.. De nem olyan nagy csomag az a javítókészlet, szerintem postán is elküldik neked.
TtK2005-04-05 07:42:52 // 4052
Vezérlésmódosító készlet: www.elaforg.hu
Vezérműszíjad mikor volt cserélve? Volt-e egyáltalán? A hivatalos csereperiódus 120 ezer km, de 60 ezrenként cserélni kell. A közepes fordulaton megtorpanás egyáltalán nem biztos, hogy vez.mod. Légtömegmérő, gyertyák, stb. Alaposan át kellene nézni a vasat.
Balage2005-04-05 07:35:52 // 4051
Hello!
Hasonló cipőben járok, de igazán senki nem adott konkrét választ.
Ha beszéltem a szerelővel, jelentkezem.
Esetleg kérdezd meg a kanizsai Alfa szervízt. Sajnos ők az egyedüli hivatalos itt a dél-dunántúlon.
Balage
Stee1462005-04-05 07:24:30 // 4050
Ha a címet kérdezed akkor igen. :))
Könnyű odatalálni, mész kifelé a hűvösvölgyi úton. Balra lesz a villamos végállomás és a buszállomás, mész tovább egyenesen, innen kb. 1 Km. Kanyargós dimbes-dombos út következik, egyszercsak egy buszmegálló után közvetlen jobb oldalon az út szélén Alfa Romeo szervíz tábla. Befordulsz jobbra a kis utcába, aztán egyből balra és máris a Szamosi szentély előtt állsz!
szabi1592005-04-05 07:22:05 // 4049
Hali!
Az én 147-sem is ebben a hibában szenvedett,fogyasztásban nem,csak menetteljesítményében változott(nem húzott annyira). Feljavításról szó sem esett,70 ezerért kaptam újat.:(
lausz2005-04-05 06:59:03 // 4048
sziasztok,
egy kérdés,
Szamosi II.ker. hűvösvölgy Kölcsey u.2/a???
Robi2005-04-05 02:44:23 // 4047
Na erre varrjatok gombot:
Ma hazafele menet dugtam egy egyest, indultam volna, erre kivágja. Visszatettem, újra kivágta. Harmadszorra már be se lehetett tenni. Se egyes, se kettes, csak 3-4-5-rüki. Ha nagyon erőlködök, akkor 2-be is bemegy, de piszok nehéz kiszedni. Annyira bepipultam, hogy hazamentem a géppel, és egyedül nekiestem. Mintegy 4 óra alatt lent is volt a váltó. :)
Már csak arra lennék kíváncsi, hogy miért hullanak alattam a váltók. Az előzőt tényleg ütöttem-vágtam, de erre vigyáztam, mint a szemem fényére. Akkor meg mijaszarér purcant ki? :-O
Ma hazafele menet dugtam egy egyest, indultam volna, erre kivágja. Visszatettem, újra kivágta. Harmadszorra már be se lehetett tenni. Se egyes, se kettes, csak 3-4-5-rüki. Ha nagyon erőlködök, akkor 2-be is bemegy, de piszok nehéz kiszedni. Annyira bepipultam, hogy hazamentem a géppel, és egyedül nekiestem. Mintegy 4 óra alatt lent is volt a váltó. :)
Már csak arra lennék kíváncsi, hogy miért hullanak alattam a váltók. Az előzőt tényleg ütöttem-vágtam, de erre vigyáztam, mint a szemem fényére. Akkor meg mijaszarér purcant ki? :-O
Robi2005-04-05 02:37:07 // 4046
Ha olcsó gyertyát szeretnél, akkor Brisk. Az importőr: Forstrade Kft
Majom2005-04-05 01:21:28 // 4045
Sziasztok!
Mint láthatjátok új vagyok, nézzetek el nekem az elején ha hülyeségeket beszélek! Mindjárt így az elején szeretnék is kérdezni pár dolgot! Lenne nekem egy 1.4-es 2000-es évjáratú 146-osom. Szegénynek beteg a vezérlésmódosítója, valahol azt olvastam hogy lehet kapni valami feljavító csomagot, pár ezer forintért, nem kell a komplett csere! Tudtok erről valamit? Fogyasztásban, menetteljesítményben jelentkezik ennek a hibája? Már úgy vásároltam az autót hogy hibás volt, így nincs összehasonlítási alapom, csak azt hallom hogy dízeles hangja van, főleg amikor beröffen, 3800 és 4200-as fordulat között pedig nem igen akar gyorsulni!
A másik kérdésem pedig a marha drága gyertya lenne, helyettesíthető más fajtával (tudom hogy az nem bír 100,000km-t) ha igen akkor melyikkel?
Előre is köszi a válaszokat!
Üdv: Majom.
Totti (NagyVad)2005-04-04 20:35:12 // 4044
Még mindig keresek vezérmü szij feszitő csapágyat segitsetek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Cgo2005-04-04 20:34:41 // 4043
tovabbra is magas jutalom annak, aki megoldja az ekszijas gondjaim... reszletek a http://www.cuoresportivo.sk/remen.htm oldalon....