Fórum >> Egyebek >> Üzemanyagtöltő-állomások

3 db csevegős hozzászólás elrejtve
Kazes☻2019-01-15 15:09:48 // 2699
Na, de hol a szelfi?!?!?! :P
RomeoOne2019-01-15 15:03:56 // 2698
Tankolás tegnap, 50,3 liter traktorbenzin 18739 JMF-ért :DD
Kazes☻2019-01-15 15:00:42 // 2697
Mi volt meg...?! :-o
RomeoOne2019-01-15 13:33:07 // 2696
Megvolt, marad kenyérre még a héten :DDD
zgi5212019-01-11 11:22:23 // 2694
per liter persze :)
zgi5212019-01-11 11:21:55 // 2693
tegnap pont 50 ft-al kevesebbért tankoltam, mint egy hónapja. :) pedig maxxmotion! :)
RomeoOne2019-01-07 21:59:38 // 2692
Legközelebbi áremelésnél jön a szelfi xD
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-07 21:39:20 // 2691
miért Te zokogsz a kúton ha drága az üzemanyag? képet rakj már fel :DDD
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-02 15:18:56 // 2688
uhh várok akkor az 550ft spúr... tudok venni kenyeret... meg majd ájfont :DDD
RomeoOne2019-01-02 15:11:49 // 2687
Üzemanyagár-változás 2019.01.04-től: benzin -10 Ft/liter, gázolaj -10 Ft/liter
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
RomeoOne2018-12-24 11:11:53 // 2683
Jaa, az nem azért van. A kőolaj ára a végfelhasznàlói üzemanyagárban csak kb. 20-25%. Nyilván, ha a kőolaj ár vàltozik csökken 30%-ot, az az üzemanyag àrban jó ha lesz 10%. Nem a MOL politikàja ez, hanem így tevődik össze az üzemanyag àr.
ár összetétel
A nyersolajárat ezeken az ábràkon valahol a termelői ár tartalmazza.
Zsolt1552018-12-23 18:30:55 // 2682
A kőolaj ára elég hektikusan reagál arra, ha valami történik a világban. Ezt a nagy ingadozást nem érvényesíti a Mol az áraiban, hanem egy közép (kalkulált) áron próbálja tartani. 3 hete 1.6, tegnap 1.2Euro volt a gázolaj. Ezért változik kisebb mértékben otthon. Meg ugye attól is függ mennyit kell a költségvetésbe tolni.
RomeoOne2018-12-23 12:10:20 // 2681
Nem teljesen értem, hogy mire gondolsz. Szerintem a MOL olyan üzletpolitikát folytat, hogy próbálja maximalizálni a profitot. Mint minden profitorientált cég.
Nekem dolgozói kártyám van hozzájuk (nem vagyok MOL-os, de szintén állami cég), amivel nettó 8 forintot kapok a sima és 16-ot a prémium üzemanyag árából. Ez a bruttó, tehát az oszlopon kiírt árból több mint 10 és 20 forintot jelent az egyik illetve a másik üzemanyagra.
Pl. most 386 forint a sima gázolaj átlagár. Az előbbi hozzászólásomban leírtam, hogy próbálok tudatosan az olcsóbb kutakhoz járni. Most pl. az érdi Budai úti kúton voltam, ahol 375.9 volt a gázolaj. A prémium meg 412.9 Ft/l. A kedvezménnyel lejön ebből bő 20 Ft, amihez még a MOL-os pontgyűjtő kártyát is hozzá lehet venni, amin prémium üzemanyag litereként 5 pontot írnak jóvá. Ezt egy az egyben lehet forintra váltani üzemanyag vásárlásnál, tehát gyakorlatilag 5 Ft kedvezmény. Így a 412.9 Ft/l-ből lejön bő 25 ft, ami így kevesebb, mint 387.9 nekem végül. Tehát gyakorlatilag átlagáron tudok prémium üzemanyagot tankolni, ha kicsit figyelek. Nekem megéri :)
Zsolt1552018-12-23 11:30:06 // 2680
A Mol - valószínűleg - egy olyan üzletpolitikát folytat, hogy próbálja közel azonos szinten tartani az üza árát. Így elkerülve a nagy kilengéseket. Mivel a gázolaj fogy jobban, így azt tartják magasabban.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-21 23:45:16 // 2679
Különbözőek vagyunk, 5ft meredek esésnél 250-300ft óriás nyelet képződik.. fél kg kenyér... drága kenyér... minden héten esne ennyit az lenne 15e Ft de nem tankolok minden héten és nem esik mert akkor 100ft lenne literje 1 év múlva... szóval fillérekről beszélünk :)))
RomeoOne2018-12-21 22:55:37 // 2678
Én sem rakom le hetekre az autót, ha drága az üzemanyag :)
Mindig MOL-nál tankolok, mert oda van kedvezménykártyám, szóval a MOL kutakat meg árakat ismerem igazán. Pl. itt Pakson a MOL kút olyan 7-8 forinttal drágább az üzemanyag, mint az átlagár. Érden viszont van 2 kút is, ami 12-14 forinttal olcsóbban adja az átlagnál. Mivel mindig járok arrafelé, mindig úgy kalkulálom az útjaim, hogy ott tudjak tankolni. Ha még van egy negyed tankom vagy akár több is, de tudom, hogy nem fogok arra járni, addig, amíg az kifogyna, akkor rátankolok simán arra is, ha ott vagyok. Vagy a szekszárdi kút sem drága. Meg pl. a nagykőrösi és a ceglédi is olcsóbbak közé tartozik, ha épp a szülőket megyek látogatni. De pl. Dunaföldvár meg Dunaújváros, meg BP-en a nagy többség az átlagár felett adja. Az meg alap, hogy autópályás kútnál nem állok meg tankolni.
Ha meg tudom, hogy üzemanyagár mozgás lesz, azt úgy tudom figyelembe venni, hogy akár a 3/4-ed tankra is rátankolok az emelés előtt vagy ha nem sürgős a tankolás, még kihúzom kicsit, ha tudom, hogy árcsökkentés jön.
Nem nagy dolgok ezek, de pár tízezret lehet velük fogni éves szinten. Nem ebből veszek majd új Giuliát, de inkább az én zsebemben maradjon, mint a máséban.
4 db csevegős hozzászólás elrejtve
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-20 22:15:14 // 2673
Faxa én akkor tankolok mikor kifogy az üzemanyag... ez elég meredek nem?
RomeoOne2018-12-20 21:45:49 // 2672
Nyilván mindent a maga kontextusában kell vizsgálni. Volt kb. 50 forint különbség a gázolaj és a benzin között. Azt jósoltam, hogy ha a a gázolajárat befolyásoló átmeneti tényezők elmúlnak, akkor újra a benzinár közelében lesz. Kb. 30 forintos csökkenés egy hónap alatt szerintem ebben a kontextusban meredeknek mondható. Eltelt 20 nap és a 30-ból meg is van 20 Ft :)

Amúgy meg tovább csökken a nyersolaj ár ráadásul a forint is elkezdett erősödni a dollárral szemben, tehát két nagy tényező, ami befolyásolja az üzemanyag árat, egy irányba indult, ráadásul a fogyasztónak kedvező irányba. Így aki tud várni, annak ajánlom, hogy inkább Karácsony után tankoljon, fog még esni az üzemanyag ár.

1 db csevegős hozzászólás elrejtve
RomeoOne2018-12-20 21:14:45 // 2670
Üzemanyagár-változás 2018.11.30-tól: benzin -3 Ft/liter, gázolaj -6 Ft/liter
Üzemanyagár-változás 2018.12.05-től: benzin -2 Ft/iter, gázolaj -6 Ft/liter
Üzemanyagár-változás 2018.12.14-től: benzin 0 Ft/liter, gázolaj -2 Ft/liter
Üzemanyagár-változás 2018.12.19-től: benzin 0 Ft/liter, gázolaj -3 Ft/iter
Üzemanyagár-változás 2018.12.21-től: benzin 0 Ft/liter, gázolaj -3 Ft/liter

Ezen időszak alatt benzin -5 Ft/l, gázolaj: -20 Ft/l
;)
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-20 19:40:56 // 2666
meredeken csökken :DDD 3ft uhh nagyon meredek...
Dízel téma... mögöttünk a GLS autóit javítják tegnap 5db állt bent DPF eltömődés miatt nincs bennük 100e km sem ... cefet... én biztos CNG-st vennék városba ...
RomeoOne2018-12-20 19:00:07 // 2665
A Totalcar is ráharapott a témára:
Miért drágább a gázolaj 35-40 forinttal, mint a benzin?!

Ami új infó az eddigiekhez képest, hogy:
"...egy délnémet finomító hosszabb időre kiesett, és ez jelentős mértékben csökkentette a termelést, főleg a gázolajét. Ez egyensúlytalanságot okozott a régióban..."

Egyébként visszanyúlva a 2650-es hozzászólásomhoz:
Nagyon sokat csökkent most a nyersolaj ár. A dízel viszont alig követte. Nekem az a tippem, hogy ha marad a mostani nyersolaj ár szint, nemsokára akkor is elkezd meredeken zuhanni a gázolajár szint, kb. arra a szintre, ahol most a benzin van.

Bejött a jóslatom. Az utóbbi 3 alkalommal csak a gázolaj ára csökkent, miközben a nyersolaj ár csak oldalazott. A Duna vízszintje viszont emelkedett annyit, hogy lehessen rajta hajózni :)
RomeoOne2018-12-09 21:23:08 // 2663
Érdekességképp: cikk
szelod92018-11-26 23:21:49 // 2662
Kicsit továbbvíve a múltkori "melyik a jó gázolaj" témát...

Heti szinten ~400-500 km kerül bele az autóba. Ebből 300 km pálya. Azonos körülmények között járok az autóval (tempomat, vezetési stílus stb.) Legutóbb kipróbáltam a Lukoil Top Extra dízelt. Semmi különbséget nem vettem észre fogyasztásban, viszont az OMV-hez képest jóval kerregősebben járt a motor és kicsit gyengébbnek is éreztem (placebo??) Szóval egyelőre marad az OMV. Majd ha jönnek a nagyobb hidegek kipróbálom a MaxxMotiont is
zgi5212018-11-26 11:12:52 // 2660
ez most ilyen, de tudjuk, hogy ez nem a dízelhisztéria, hanem főleg amerika és a hajózás változásának az oka. lényeg a végén:
"Amennyiben a lassulás folytatódik, esetleg recesszió alakulna ki, akkor a gázolajhiány a felárral együtt nagyrészt eltűnne, ha viszont a növekedés gyorsulna, a hajózási üzemanyagszabványokkal együtt még magasabbra tolhatja a dízelárakat."
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
Zsolt1552018-11-24 21:07:08 // 2656
A kőolaj finomítása (desztillálása) során - ha jól emlékszem - 100liter nyersolajból kb.15 liter gázolaj és kb.30 liter benzin nyerhető. (Plusz még petróleum, pakura, stb.)Ezzel nem lehet mit kezdeni, mert ennyi állítható elő. Ha senki vagy kevesen használnak benzines autót, akkor arra túlkinálat, míg a gázolajra túlkereslet lesz.
Az árúszállítás igencsak felpörgött az internet világában. Valahogy vissza kell fogni ezt az ütemet. Mit lehet korlátozni? A szállítójárműveket? A hadsereget? Vagy a lakossági használatot? Csak az utóbbit. Kell egy botrány(?), amivel befolyásolni lehet az emberek döntését. Plusz jön még egy finoman beépített adóemelés, hogy ne is érje meg használni.
RomeoOne2018-11-22 14:32:10 // 2655
Én abban azért nem vagyok biztos, mert elvileg csak 2020-tól lép életbe az a szabvány. Szóval elvileg nem kéne még gázolajat használniuk. De lehet más a megközelítés.
tirex2018-11-22 14:17:22 // 2654
Benzinből a töredéke fogy csak az nem fogy le
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak