Fórum >> Egyebek >> Üzemanyagtöltő-állomások

Piritu2018-11-09 21:53:07 // 2635
Akkor ha valaki az egyes kutakon tankolt cucc között különbséget érez, akkor az csak placebó?
tirex2018-11-09 21:45:59 // 2634
Attól lesz shell hogy azt mondják hogy ez shell. Amikor mol kútra viszem akkor az mol. Dióhéjban ennyi. Ritkán viszek az enire meg az iq kútra is prémium dízelt. Na azt a shell nél töltöm vpowerként sak a lefejtésnél az órán az eni
Premium dízelre állitom az órát és már úgy adom le. Vagy kérnek a shell kútra 91es benzint amit már sehol nem tudsz tölteni mert nem létezik. Kis shell kutakon mégis van ilyen pisztoly tehát töltök 95öst és 91esként fejtem le. Ne kérdezd mi ebben a ráció mert em tudom.
Liquid2018-11-09 15:35:07 // 2633
Attól, amitől az egyik kisautó Ibiza, a másik Fábia, a harmadik Polo :)
Piritu2018-11-09 14:53:20 // 2632
A tartály egy 10 méter magas henger. Amikor építették nem lehetett látni hogy belül bármi lenne. Annyi volt hogy dupla falú hogy a szivárgást észrevegyék.
RomeoOne2018-11-09 14:45:22 // 2631
Gondolom a tartály belül fel van osztva
Kazes☻2018-11-09 14:43:38 // 2630
Az a lényeg, hogy a tartálykocsiba az igény szerinti kevert maltert töltik, tehát a kúton már nem kell/lehet ezzel variálni. Persze lehet másmilyen kút is. :)
Piritu2018-11-09 14:41:33 // 2629
Ennek utána kérdezek, mert itt van egy nagy elosztó telep a város szélén. Mindenféle tartálykocsi jár ide, de csak egy nagy tartály van. Ergo abból töltik az összeset...
Mitől lesz az egyik shell, a másik mol, a harmadik X?
Kazes☻2018-11-09 14:31:18 // 2628
Pedig a portás sok mindent hall, amit amúgy nem kötnek az orrodra! :)))
tirex2018-11-09 14:17:59 // 2627
Már keverve van. Nem sok értelme volt adalékot lopni. Inkább üzemanyag
RomeoOne2018-11-09 13:29:17 // 2626
Ja, kb. 100 éve még így működött, de azóta már rég bekeverve viszik, pont ezért :) Na ebben például autentikus lehet tirex véleménye :))
tirex2018-11-09 13:12:46 // 2625
Ez egy parttalan vita úgyhogy kár rá többidőt pazarolni, emmi értelme. Elmondtam a véleményem oszt csá. Omv maxxmotion a király!! Jeee! :)))
Piritu2018-11-09 13:04:01 // 2624
Pedig a tartálykocsi sofőröktől sok mindent tudhatsz meg. Pl. hogy melyik kútnál nem töltik bele az adalékokat, mert pl. neki adják el :-DD
RomeoOne2018-11-09 12:47:15 // 2623
MOL amúgy hatalmas pénzeket ölt bele az utóbbi években a fejlesztésbe, a szlovák finomítót is felfejlesztették, amit megvettek, nem csak a battait. Én nagyon nem félnék tőle. Nem véletlenül lett közép európa legnagyobb ilyen vállalata :)
RomeoOne2018-11-09 12:44:05 // 2622
Ne vedd személyesnek vagy sértésnek, csak az analógia kedvéért: Arra hivatkozni okosnak lenni üzemanyag terén, hogy te szállítod a teherautóval a kutakra a naftát, olyan, mint ha az MNB portása akarna monetáris politikai tanácsokat adni, hisz ő az MNB-ben dolgozik. Azért nem ajánlanám senkinek, hogy a portástól kérjen szakmai iránymutatást :)
tirex2018-11-09 12:38:30 // 2621
Észak-dunántulon és ausztriában azért nagy eséllyel tankolsz jó minöséget. Osztrákban van az omv a bp meg a shell. Ezek valamelyikéből viszik az a avantit is. Jó van még avia töltő de ők meg az ingolstadti shellről tárolnak be úgyhogy szar nem lehet. Ha rám hallgattok mindenki ott tankol ahol akar! :)))
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-09 12:20:37 // 2620
Én sem, majdnem mindegy mit tankolok, az autó hangja, viselkedése, fogyasztása ugyanaz. Egyedül a holland utamon fogyasztott látványosan kevesebbet és szintén viccesen megugrott felfelé a szigetszentmiklósi kút után hazafelé. Tudom, sokan mondják, hogy hülyeség, akkor ott ezt tapasztaltam, több mint egy liter azért feltűnt a fogyasztás mérőn.
Még a Lukoil szerintem ami más anyag, azzal többször jött ki picit jobb fogyasztás. A régi 8v jtd-nél jobban érezhető különbség volt, Lukoil-al jobban ment.
A Maxxmotionnak semmi előnyét nem éreztem eddig, néha teszek bele, csak minek :-) Nagy mínuszok előtt viszont mindkét traktort azzal töltöm fel :-)
Piritu2018-11-09 12:11:16 // 2619
MOL és Shell kártyám van, ezeket ismerem.
Prémium vs sima - menettulajdonságokban semmi különbséget se vettem észre az elmúlt kb fél milla km alatt. Anno a 156SW-vel jártam úgy hogy nem ment a kocsi 180-nál többet. Semmi baját se találtak, aztán kapott V-púdert és mire kiértem a németekhez újra ment rendesen. Valami lerakódást lehetett, amit aztán eltüntetett. Azóta minden 4. prémium.
Kutak: neked kell találnod olyan kutat ahol bízol a személyzetben. Szinte mindenki ugyan azt kapja a MOL-tól, a kérdés az hogy mit manipulálnak vele helyben.
Eddig összesen egy olyan kutat sikerült találnom, ahol manipulálták a benzint. Talán nem véletlen hogy be is zárt már.
Kazes☻2018-11-09 12:05:44 // 2618
És én is neki válaszoltam! :)
Én meg dolgoztam a MOLnál, igaz nem a laborban, de volt velük némi kapcsolatom, hogy úgy mondjam...:)
Liquid2018-11-09 12:00:20 // 2617
Biztosan van némi különbség, de nem hiszek ebben a prémiumságban, annyi különbség biztosan nincs ami indokolná a felárat. Olyan mintha a simából pár literrel többet enne :)
Soha semmi különbséget nem éreztem se télen se nyáron. Aztán lehet hogy azért mert a győri Metro, és a bécsi Avanti nagyon jó :) 90%-ban ezeknél tankolok.
tirex2018-11-09 11:53:32 // 2616
A cartárs kérdezte hogy mi a jó minöség. Ez nem azt jelenti hogy a többitől nem ketyeg el a kocsi de a PRÉMIUMról messze van. Csak jótanács volt. Egyébként a Shellnél dolgozok Linzben. :)))) Most itt állok a töltőn. Linzben és környékén terítem a Shellkutakat. Kiviszek még két kis kutat utána ülök át az Alfába és vágtatok haza. Még annyit hogy pontosan meg tudom mondani a magyaroszági shell üzemanyagfinomítók és töltők számát, pontosan nulla. A legközelebbi Lobauban van amit készül átvenni az Omv. Ez mindent elmond.
Kazes☻2018-11-09 11:32:31 // 2615
Munkahelyileg értettem, hogy ennyire markáns véleményed van az üzemanyag minőségi különbségekről. :)
RomeoOne2018-11-09 11:10:31 // 2614
Mindenki abban hisz, amiben akar :) Ha neked az OMV jött be, akkor hajrá :)
tirex2018-11-09 10:39:51 // 2613
Shelles dízel Szőnyböl vagy csepelről van a Moltól. Dunántúlon van esély hogy esetleg Lobauból van. (Schwechat). Shell vpower az oiltankingtól valami fos dízeltadaléknak be románból vagy sehböl jónnek a vagonok. Omv maxiért kijárnak St. Valentinba. Nekem a sülysápi shell vpowertől -15ben az alfa ledadogott a kispözsó meg be se indult. Ennyi
Liquid2018-11-09 10:27:47 // 2612
Ott tankolok ami útba esik :) Eddig soha semmilyen különbséget nem vettem észre.
RomeoOne2018-11-09 09:51:43 // 2611
Oda van üzemanyagkártyám. Ha az OMV-hez lenne, ott tankolnék, ha a Shell-hez, akkor ott :)
Kazes☻2018-11-09 09:50:27 // 2610
Tán MOLos vagy?! ;)
RomeoOne2018-11-09 09:25:08 // 2609
Nem kell nagy különbségeket keresni a kutak üzemanyaga között, mert nincs. Ne hidd el, ha valaki nagyon esküszik valamelyikre, mert nincs alapja. Ha prémiumot tankolsz, az nyilván jobb lesz a motornak.
Én 4-ből 3x prémiumot tankolok és a MOL-nál szoktam.
tirex2018-11-09 09:14:47 // 2608
Üzemanyagozok tartálykocsival. Omv maxxmotion. Többit felejtsd el. Persze ha anyagilag megengedheted.
szelod92018-11-08 22:19:38 // 2607
Sziasztok! Akik régóta dízeleznek, ki melyik kútra esküszik? Kinek milyen tapasztalata van?Prémium vs sima? (Csak gázolaj terén)
RomeoOne2018-11-08 10:30:26 // 2606
Az csak átmeneti, kis kellemetlenség. Ennél sokkal nagyobb is lehet a baj :)

Sokat beszélünk az nyersolaj-kereslet és -kínálat alakulásáról, de az olajipart már egy ideje egy 2020-ban életbelépő szabályozási változás tartja lázban.

A TENGERI ÜZEMANYAGOK KÉNTARTALMÁT UGYANIS 3,5%-RÓL 0,5%-RA CSÖKKENTIK 2020. JANUÁR 1-JÉN.

A környezetbarátabb megoldás felé való elmozdulás nyilván üdvözlendő, azonban a szektor a változást 2025-re várta, amit viszonylag váratlanul hozott előre a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet.

Nincs ugyanis elegendő kínálat alacsony kéntartalmú olajtermékekből, ezért a megfeleléshez a hajók egy részének a kezdeti időszakban várhatóan gázolajat kell majd töltenie a tankjába [...].

UGYANAKKOR A 2020-AS ÉV KÖRÜLI IDŐSZAKBAN EZ VÁRHATÓAN JELENTŐSEN MEGNÖVELI A GÁZOLAJ IRÁNTI KERESLETET, SZŰKÍTVE EZZEL A DÍZELKÍNÁLATOT A SZEMÉLYAUTÓK ÉS TEHERAUTÓK SZÁMÁRA.

Az elemzők többsége ártüskét vár emiatt a dízel crack spreadekben* (és ezzel egyidőben az eddig használt, magas kéntartalmú fűtőolaj árának összeomlását), ami az autós üzemanyagok piacát [...] várhatóan megbolondítja majd. Persze csak átmeneti lesz ez a hatás, de ezt az átmenetet egyes elemzők akár 3 év hosszúnak is el tudják képzelni.


*crack spread: Egy termék és a kőolaj jegyzésára közötti különbség.

Olaj hozott, olaj visz el
Zsolt1552018-11-06 13:33:35 // 2605
A benzinből túlkinálat, míg a gázolajból túlkereslet van. Ez is oka a dízelkitiltásoknak.
A másik ok, hogy alacsony a vízállas és a tankhajók csak csökkentett terhelésel hajózhatnak a folyókon.
RomeoOne2018-11-05 14:24:27 // 2604
Szerdától csökken 5 ft-tal a benzin ára, a gázolaj marad...
Már 43 forint a különbség a benzin javára, több, mint 10%-al olcsóbb a gázolajnál.
Buksi2018-10-17 15:10:23 // 2603
Én a XI. kerületben az egyik Shell kúton van! :-)
Piritu2018-10-17 15:08:27 // 2602
A helyi mol kúton sincs.
Kazes☻2018-10-17 13:38:02 // 2601
Most voltam a Savoya madaras kúton, sehol semmi új jelölés! :-o
RomeoOne2018-10-15 16:19:28 // 2600
Szerdától:
benzin: -7 Ft
gázolaj: -2 Ft

Most legalább csökkent, bár az olló egyre nyílik. De volt már máskor is ekkora különbség, nem példa nélküli ez azért. Simán lehet, hogy fél év múlva már fordul a kocka.
RomeoOne2018-10-14 23:55:15 // 2599
Azért remélem te sem gondoltad komolyan, hogy ennyire egyszerű az összefüggés :)
farki2018-10-14 22:06:13 // 2598
Ez nagyon korrekt, mint tudjuk a számok nem hazudnak!👍🏻
Bár szokatlan, hogy ez esetben nem linkeltél képet.🤪🤪
Piritu2018-10-14 21:41:21 // 2597
Tényleg a hordó lett drágább...
Piritu2018-10-14 21:40:47 // 2596
Akkor számoljunk!
2008 - 120$*180=21.600Ft --> 310 Ft/l
2018 - 74$*280=20.720 Ft --> 410Ft/l
Kazes☻2018-10-14 20:47:39 // 2595
Igen, én is olvasgattam. Reméltem, hogy más is megteszi. :)
RomeoOne2018-10-14 20:06:04 // 2594
USDHUF 2008-ban: 180
USDHUF 2018-ban: 280

;)
Piritu2018-10-14 19:33:35 // 2593
Jók a hsz-ek is a videó alatt :-)
Kazes☻2018-10-12 19:16:23 // 2591
Kazes☻2018-10-12 14:58:33 // 2590

:)
frusciante2018-10-11 15:34:39 // 2588
Sokat csinálják azt h bejön előre fizet és utána tankol és megy...vagy vkije bent várja és fizet. Már ahol ezt megengedik...
Piritu2018-10-11 15:00:43 // 2587
Amit leírsz az az elmélet.
A gyakorlatban láttam már nem nulláról induló tankolást.
Beszéltem nagy multinál dolgozó kutasokkal is, pár pálesz után sok mindent meg lehet tudni tőlük.
Hidd el ha valamit meg akarnak csinálni az emberek megfogják.
RomeoOne2018-10-11 13:49:51 // 2586
Jaja. A múltkor jártam úgy, hogy állt előttem egy kocsi, a srác tankolt, majd visszaült lelépett. Csak néztem, hogy mi van, mondom ez lelépett fizetés nélkül?
Oda is szóltam a kutasnak, mert ott volt még a mérőn az ő fogyasztása, hogy most mi van? A kutas bement, megkérdezte, jön ki, hogy minden rendben. Meg mutatja, hogy nem világít a lámpa a tetején, tankolhatok (van az oszlopok tetején ilyen sárgás-pirosas lámpa, asszem az ég, hogy ha még nincs nullázv/használatban van). És tényleg már nullázva volt. Csak azt nem értem, hogy mikor fizetett, mert én nem láttam bemenni... Nem is értettem
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak