Az Alfa MiTo nevét például egy név-totó előzte meg, jelezve, hogy a gyár felhagy minden számszerű jelöléssel. Egészen odáig merészkedtek, hogy külön internetes oldalon versenyeztették meg az akkor még jövőbeli kisautónak szentelt lehetséges neveket, ám végül - látván a mérsékelt lelkesedést - nem a győztes nevet választották...
A progetto940.it szerint a milánói márka megszilárdítása érdekében a marketingfelelősök arra gondoltak, célszerűbb lenne egy olyan nevet használni, mely nem tér el teljes mértékben a márka hagyományaitól. A Milano elnevezésről van szó, a városnév ugyanis már az Alfa Romeo logojában is jelen volt 1910-től, a márka megalapításától számítva, hogy tanúbizonyságot tegyenek az autógyár és a város közötti erős kötelékről.
Viszont nem ez az egyetlen példa a Milano név használatára, hiszen ezzel illették a 1980-as években az Alfa Romeo 75 Amerikába exportált változatait is.
Az elnevezéssel kapcsolatban jelenleg csak feltételezések vannak, amelyeknek több rostán kell még átmenniük, viszont a híresztelést különböző jelek támasztják alá, például a Quattroruote című magazin – amely általában igen jól informált a Fiat Csoport újdonságaival kapcsolatban- decemberi számában megjelent cikk.