Új zászlóshajón dolgoznak Milánóban

2005-11-01  Teddy
A 166-ost leváltó 169-es a tervek szerint 2008-ban láthat napvilágot. A fejlesztést az Alfa a Maseratival együtt végzi, melynek nem csak a motortérben lesznek látható jelei.
Hírek >> 2005  

Mivel a 159-es majdnem akkora, mint a 166-os, és a Maseratival való együttműködésnek része egy nagyobb limuzin kifejlesztése, evidens, hogy a 166 nem marad utód nélkül. Az eddigi pletykák ugyanis erről szóltak.

Legújabban azonban a madarak arról csiripelnek, hogy egy technikájában sok ponton a Maseratival megegyező felsőkategóriás autót dobhatnak piacra. Az Alfa Romeo ezzel kíván ellenfelet állítani a Mercedes CLS-nek és a 2009-ben megjelenő négyajtós Porsche Panamericana-nak.

A képen jól látható és az ellenfelek is arra engednek következtetni, hogy négyajtós létére coupé formájú karosszériát álmodtak hozzá a Centro Stile Alfa Romeonál. Amennyiben nem állítják le a kifejlesztést és 2008-ban a piacra kerülhet, akkor már nem csak Európában, hanem az Államokban is kapható lesz.

Padlólemezéről pár hete született döntés, mely szerint a következő generációs Quattroporte alapját fogják felhasználni. De hogy mégse csináljanak a Maseratinak házon belül ellenfelet, a 169-es pár mm-rel rövidebb lesz. A Quattroporte 5.052 mm, a 169-es 4.950 mm hosszú lehet. Magasságát tekintve megegyezik a Mercedes CLS-sel, azaz 1.400 mm.

Technikájában a régmúlt Alfáit idézi majd a 169-es. A 145/146 boxer motoros verziói óta (lásd kép) ez lesz az első Alfa, melyek motorjait nem keresztben, hanem hosszában építenék be. Hogy a motorokról is essen pár szó: csak V6-os és V8-as egységek kapnának helyet a motortérben, az erőt egy Transaxle rendszeren keresztül továbbítanák a hátsó tengelyhez. 

Az Alfa és a Maserati között született megállapodás szerint együtt terveznek egy újabb Transaxle hajtásláncot is, de az is elképzelhető, hogy egy Getrag Transaxle rendszert használnak majd. Bármelyik megoldást is választják, mindegyik magába foglal egy DCT (Dual Clutch Transmition) nevű dupla kuplungos rendszert. Ennek előnye, hogy jóval nagyobb nyomatékkal is képes megbirkózni, valamint egy 7 sebességhez váltóhoz párosítanák.

Az összes motor, benzin és dízel egyaránt a Fiat-féle Uniair/Muliair befecskendezést használja. A GTA változatba egy 5 literes V8-as kerülhet, ennek teljesítménye 530 lóerő és 600 Nm. Kevésbé derűs hír, hogy nagy valószínűséggel pár évet várni kell rá az első modellek megjelenése után.

Most tehát ezeket csiripelik a milánói/modenai madarak, aztán, hogy mellébeszélésük a madárinfluenzának köszönhető-e, vagy tényleg jól informáltak az ottani szárnyasok, az hónapokon belül ki fog derülni.

Néhány technikai adat: 
Tengelytáv: 2.950 mm
Hossz/szélesség/magasság: 4.950 / 1.900 / 1.400
Motorok: (az árak természetesen csak becsült árak!)
2008-tól: 2.8 V6 (250 lóerő) € 47.500, vagy 3.2 V6 (285 lóerő) € 50.000
3.6 V6 (320 lóerő) € 55.000 (fejlesztését felfüggeszthetik)
4.3 V8 (400 lóerő) €75.000
3.0 V6 Diesel (275 lóerő, 620Nm) € 50.000
További lehetőségek:
4.0 V8 Diesel (380 lóerő, 800 Nm) € 75.000 (fejlesztését felfüggeszthetik)
GTA 5.0 V8 (515-530 lóerő, 600 Nm) € 100.000

Kapcsolódó fórum:
A jövő Alfái

Kapcsolódó híreink:
Alfa-Maserati együttműködés, avagy eljön a Kánaán?

Írta:
Tedi