ETCC - Kiestek az Alfák

2004-05-17  Teddy
Az időmérő futamok alapján arra számíthattunk, hogy az AutoDelta 156-osai ismét magukhoz tértek és egy nagyon kiélezett versenyt láthatunk Hockenheimben.
Hírek >> 2004  

Azonban már az első körökben kiestek az Alfák, de nem technikai okok miatt.

Első futam

Az élről a Seattal versenyző Jordi Gené rajtolt, méghozzá nem is rosszul, a két BMW-s pilóta Garcia és Prialux azonban még az első kanyar előtt leelőzte a Seatos pilótát.

A parabolika kanyarban a három Alfás és a BMW-s Molleken egyszerre érkezett meg, aminek egy kisebb fajta tragédia lett a vége. Giovanardi és Tarquini ugyanis sikeresen összeütközött, minek következtében Farfus a füvön végezte. Kicsit később a két kakaskodó Alfás is feladta a további küzdelmet. Ezzel véget is ért az első verseny a címvédő csapat számára.

Eközben a Honda Civicet terelgető Harrison is kiesett, miután Rickard Rydellel ütközött. Garcia vezette ekkor a mezőnyt, őt követte Prialux, Gené, D. Müller, Diefenbacher és J. Müller.

A vezető pozícióért folyó küzdelem felerősödött, amikor Prialux és Garcia szinte minden kanyarban helyet cserélt. Aztán a harmadik körben a brit már nem engedte ki a kezéből az első helyet.

A hatodik körben Gené megpróbálta megelőzni Garciát, melynek utóbbi lett a szenvedő alanya. Garcia visszaesett és Rangonival, Tavanoval Coronellel és Rydellel kellet csatáznia a pontokért.

A hetedik körben Dirk Müller elvette Genétől a második helyet, miután kicsit erőszakosan ugyan, de sikeres előzési akciót hajtott végre a spanyol ellen.

Prialux tehát ismét a Müller tesvérek előtt végzett, Gené pedig megszerezte a Seatnak idei első pódiumos helyezését. Őket J. Müller, Diefenbacher, Garcia, Rangoni, és Rydell követte.

Második futam

Az Alfákat a második futamra nem sikerült összerakni, így Tarquini volt az egyetlen, aki rajthoz állhatott az AutoDelta csapatból. A fordított rajtfelállásnak köszönhetően Rydell indult az első helyről, a BMW-s garcia hamar átvette tőle a vezetést.

A harmadik körben J. Müller megelőzte az addig második Rydellt. Egy körrel később a másik Müller, Dirk is megelőzte a svédet.

Diefenbachernek a következő körben némi gondja akadt az autóval, ugyanis megpördült, a pilóta pedig a pálya széli füvön végezte.

Egy körrel később Rydell újabb pozíciót vesztett, ezúttal Prialux-vel szemben. Eközben Tarquini mentette a menthetőt és sikerült átpasszíroznia magát Coronelen és Rangonin, így már pontszerző helyen volt az olasz pilóta.

A nyolcadik körben Garcia elvesztette vezető pozícióját, visszacsúszott a harmadik helyre. Ezek után Jörg megvédte 10 pontot érő pozícióját.

A dobogó második fokára tehár Garcia, a harmadikra pedig Dirk Müller állhatott fel. A negyedik Jordi Gené, az ötödik Rickard Rydell, a hatodik Gabriele Tarquini, a hetedik Luca Rangoni, a nyolcadik pedig Tom Coronel lett.

Csak reménykedhetünk, hogy a következő, május 30-i, brnoi versenyhétvégén hasonló események nem fognak történni...

A pontverseny jelenleg Jörg Müller vezeti 50 ponttal, Tarquini a haradik 43-mal, tehát még behozható a hátrány. A gyártóknál a BMW 116, az Alfa Romeo 85 ponttal rendelkezik.

Írta:
Tedi