Mondhatni elképesztő. Farfus monzai győzelme után reméltük, hogy a gyári támogatás nélkül is sikerül elfogadható eredményeket produkálni. Bár a remény hal meg utoljára, de pontszerző helyekre csak elvétve van esély. Mindez annak a fényében, hogy az Alfa éveken át uralta a mezőnyt...
Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az előző francia hétvége után a mostani, Brands Hatch-i szereplés. A két verseny után két pontot gyűjtött a csapat, amit Gianni Morbidellinek köszönhetnek. A csapat saját bevallása szerint egész hétvégén túlkormányozottsággal küzdött.
A verseny maga egyébként ritkaságszámba ment, nem sűrűn fordul elő ugyanis, hogy a túraautó mezőnyének szakadó esőben kell teljesítenie. A Seat csapatnak talán ez volt a szerencséje, hiszen száraz versenykörülmények között jobban kijön a lóerőkülönbség.
Az első futamot a spanyol márka svéd versenyzője, Rickard Rydell kezdhette az élről, mellőle csapattársa Peter Terting, mögüle pedig a Chevy-s Robert Huff rajtolt. Rydell rosszul kapta el a rajtot és visszacsúszott a harmadik helyre, így az újonc Yvan Müller került az élre és ott is maradt a leintésig.
Seat dominancia alakult ki az élemzőnyben, a leintést követően a dobogóra csak Seatos versenyzők állhattak fel, nevezetesen Yvan Müller, Peter Terting és James Thompson. A BMW-k is eltűntek a középmezőnyben, a címvédő Andy Prialux a nyolcadik lett, miután több körön át csatázott Jörg Müllerrel. Az Alfák a középmezőny közepén kullogtak, a végére pedig Morbidelli maradt csak, a 12. helyen fejezte be a viadalt.
A második futamra aztán leszakadt az ég, ami nem kis izgalmakat sejtetett. Az élről Prialux indulhatott és a fordított rajtsorrendnek köszönhetően Alain Menu indult a második helyről, érett tehát a meglepetés. A rajt után a Chevrolet-s Robert Huff elfékezte magát és a sóderágyban kötött ki, de olyan szerencsétlen helyen, hogy beküldték a Safety cart, ami három körön át vezette fel a mezőnyt.
Miután a biztonsági autó elhagyta a pályát, Prialux tövig nyomta a gázt, talán jobban is, mint kellett volna. Az addig vezető brit a külső ívre került, elhagyta a pályát és csak a 9. helyre tudott visszajönni. Alain Menu pedig magabiztos versenyzéssel végülis megszerezte a Chevrolet első futamgyőzelmét.
Gianni Morbidelli "villantott" ismét az Alfánál és végülis a hetedik helyen fejezte be a második futamot, Farfus a 11. , Tavano a 12. lett.
A hétvége után a pontversenyt Yvan Müller vezeti 32 ponttal, második a csapattársa James Thompson 25-tel, a konstruktőröknél pedig a Seat rendelkezik a legtöbb ponttal, szám szerint 80-nal. Elgondolkodtató, hogy az Alfánál még a Chevrolet is több ponttal rendelkezik ebben a kategóriában.
Két ilyen balszerencsés hétvége után legnagyobb vágyunk, és valószínűleg a Monica Sipsz által vezett brigádnak is, hogy megérkezzen a 159-es és újra a régi fényében ragyogjon az Alfa Romeo a versenypályákon. Ezt az évet pedig, úgy, ahogy van, el kell felejteni. Egy éves konstrukcióval csak extrém körülmények között lehet pontot szerezni, egyéb esetekben szinte esélytelen. Farfus monzai győzelme pedig akár a véletlen műve is lehetett.
A következő versenyhétvégét a németországi Oscherslebenben tartják június 3-án és 4-én. Reménykedni pedig lehet.
Kapcsolódó írásaink:
WTCC - Leszerepeltek az Alfák...
WTCC – Évadnyitó Monzában
WTCC – Három Alfa a bajnokságban
Az Alfa egy évre kiszáll a WTCC-ből
WTCC - Balszerencsés búcsú
A 156-os versenyautók bemutatása
Kapcsolódó fórum:
Motorsport (WTCC, stb.)