Pár éve még nem gondoltuk volna, hogy az Alfa Romeo bármelyik modernkori modellje mellé odabiggyeszthetjuk majd a "szupersportautó" jelzőt. Eddig a csúcsok csúcsa a Giulia GTA/GTAm páros volt, amelyből a limitált, 100-100 darab gyorsan elkelt az autómániás gyűjtők körében, de azok "csak" egy viszonylag elérhető autó (a Giulia Quadrifoglio) exkluzív, limitált kiadásai, amelyek persze már most sokkal többet érnek, mint megjelenésükkor.
Az Alfa Romeo most egy egészen más kategóriát (és vevőkört) célzott meg, és egyben feltámasztotta a legendás 33 Stradalét, amely talán a valaha volt egyik legszebb Alfa Romeo, de csak simán a legszebb autók 10-es listáján is ott szokott szerepelni. De persze ez szubjektív.
Az 1967-es 33 Stradale
Nézd meg a Backstage legfrissebb adását, amelyben alaposan kibeszéljük a vadonatúj Alfa Romeót!
Jean Philippe-Imparato, az Alfa Romeo vezérigazgatója valamikor tavaly jelentette be, hogy már dolgoznak egy igazán izgalmas modell tervein, amely odakerülhet az Alfa Romeo legnagyobb és legféltettebb kincsei mellé az Alfa Romeo Múzeumban.
Ez meg is valósult, és nem csak azért, mert az autót az alfások kötelező aresei zarándokhelyén mutatták be, augusztus 30-án.. (Amúgy, ha megtehették volna, akkor szerintünk biztos augusztus 33-án mutatják be, annyira erre a számra hegyezték ki a bemutatót...)
Ez a modell bizony egy igazi ritkaság és egyben történelmi csúcs is, több okból is. Ilyen autót manapság már csak néhány gyártó készít, de azok a cégek szinte csak szupersportautókat építenek. Az, hogy az Alfa Romeo hosszú idő után ismét letette ebben a katagóriában a névjegyét, az autózás átalakuló világában igazán nagy szó. Amikor minden tömegmárka SUV-okat, és minél könnyebben eladható, minél nagyobb profitra képes modelleket gyárt, még inkább hatalmas dolog, ha egy ilyen kategóriában mer valaki bármit is csinálni. Tegyük hozzá, hogy ha nincs a Tonale sikere, és a Stellantis égisze alatt megvalósuló előremutató stratégia, akkor ez a modell sem készülhetett volna most el.
Így mindazok, akik most nem értik, miért volt erre a modellre szükség, gondoljanak arra, hogy ezzel mit mutat magáról az Alfa Romeo: "ilyenre is képesek vagyunk!"
Várhatóan, ha majd még több sikeres modellt is bemutatnak a a Tonale után, készíthetnek további izgalmas Alfa Romeót. Lehet, hogy azok már full elektromos autók lesznek, de talán ebben sem kell félteni már a márkát, meg fogja találni a maga helyét és szerepét ebben a "szép új világban" is.
Ráadásul tekinthetünk erre a modellre úgy is, mint egy tanulmánymodellre, a részletei, formai megoldásai visszaköszönhetnek majd a jövőbeli Alfákon is.
És bár mindössze 33 darab készül a 33 Stradaléból, azok mindegyikét már akkor eladták, amikor még 2022-ben a legkomolyabb vevőket összehívva prezentálták nekik a terveket. Ez ahhoz kellett, hogy biztosan meglegyen a pénz ezekre az autókra.
Az autó a Carrozzeria Touring Superleggera műhelyében készül majd, és mind a 33 példány teljesen egyedi lesz, a tulajdonos állíthatja össze a részleit, találhatja ki a színét, a felnit, és a Stradale belső terében is megvalósítják majd a különleges kívánságokat.
A 33 Stradale formája hűen leképezi az 1967-es elődét, már már hihetetlen, hogy egy ilyen formájú autó egyáltalán az utcára mehet. Az ajtajai ugyanúgy felfelé nyílnak, a levegőbeömlők, a lámpák, a szellőzők formája mind az elődöt idézik. A belső tér vagány, egyszerű, inkább egy pilótafülke, sok fém kezelőszervvel. A csőműszerek digitálisak, a központi kijelző pedig teljesen eltűntethető.
Az autó természetesen hátsókerék-hajtásos, középmotoros. A motoja egy 3,0 literes, duplaturbós V6-os, amelynek alapja vélhetően a Maserati MC20-as erőforrása. Ez a motor 620 lóerős, amely az 1500 kilós kasztnit 0-ról 100-ra kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsítja. A 3-as szám bűvöletében az autó végsebessége 333 km/óra lesz, és 100 km/óráról 0-ra kevesebb mint 33 méter alatt fékez le. Nyolcsebességes automataváltóval szerelik majd.
Érdekesség, hogy a vevők akár teljesen elektromos hajtást (102 kWh-s akkumulátorral) is választhatnak az autóhoz, az 750 lóerős lesz, szintén 3 másodperc alatti gyorsulással, viszont "csak" 310 km/órás végsebességgel. A 2100 kg súlyú, elektromos hajtású modell 450 km-es hatótávolságot ígér.
Különlegesség, hogy minden autó alvázszáma is személyre szabható: a ZAR előtagot a 33STR követi majd és az utána következő számjegyeket választhatják ki majd az ügyfelek.
Nem tartjuk kizártnak, hogy a jövőben még épít majd pár hasonló izgalmat az Alfa Romeo, szóval bizunk abban, hogy a következő évtizedben nem csak a különböző méretű SUV-ok fogják meghatározni a márkát.
Mondd el Te is a véleményed a Jövő Alfái topicban vagy kommentelj minket a YouTube-on!