Újabb kémfotók és részletek a 156 utódjáról!

2004-08-29  Teddy
Ahogy közeleg a bemutatás időpontja, egyre több kémfotó jelenik meg a 156-ost leváltó modellről. A közelmúltban egy sötétben készült fotósorozat jelent meg.
Hírek >> 2004  

A képeken nagyon jól kivehető az autó belterének ergonómiája, a felhasznált anyagok viszont még a prototípusoknál szokásos olcsó anyagok. Az órák ezüstszínű számozással készülnek, a két, tipikus, csőbe húzott óra között pedig egy piros háttér-világítású LCD kijelző kapott helyett, csakúgy, mint a Ferrarikban. A középső könyöktámaszt egy nagyobbra cserélték, és lejjebb tették, mivel sokan panaszkodtak, hogy nagy magassága miatt vannak olyan dolgok, amiket képtelenség elérni.

A fotók alapján a külsőt kevésbé radikális, ámde annál látványosabb elemekkel bolondította meg Giugiaro mester. Személyes sajnálatomra elhagyják az ajtókeretbe épített hátsó kilincseket, viszont a 3.2 literes motorhoz már kétoldali kipufogót terveztek, az orr és a vonalvezetés pedig a Brera tanulmány vonalait követi majd.

Mivel eddig sok kritika érte az autót a belső tér szűkössége miatt, a 2005 áprilisában megjelenő utód már jóval tágasabb lesz, 2805 mm-es tengelytávval rendelkezik majd, melyet a GM-Saab által használt padlólemez tesz lehetővé. Ez 210 mm-rel nagyobb, mint a jelenlegi 156-osé. A felfüggesztés elől kettős keresztlengőkaros lesz, hátul pedig egy többlengőkaros, multi-link felfüggesztés kap helyet. A mérnökök jelenleg dolgoznak a négykerék kormányzás megvalósításán, széria modellben való alkalmazásáról azonban eddig nem közöltek semmilyen információt.

Összesen hét felszereltségi szint lesz az új modellhez: Impression, Progression, Distinctive, Lusso, TI, Quadrifoglio Verde és GTA. Hogy ezek mennyiben különböznek egymástól és milyen felszerelés képezi majd az alapcsomagot, egyenlőre nem tudni.

A motorok egy része (csak a V6-osok) a GM-től érkezik majd. A talján mérnökök a GM és a saját motorblokkjaikhoz a JTS befecskendezési rendszert, valamint utánozhatatlan Alfás hangú kipufogórendszert párosítanak, így nem kell félni attól, hogy az élményszámba menő hangoktól megfosztják a rajongókat. A 2.2-es egység kizárólag az Alfának készül, a 3.0 V6-os dízelmotort pedig a VM fogja a gyár rendelkezésére bocsátani. Valamint hála az új padlólemeznek, az összes modellhez rendelhető lesz a Torsen C rendszerű, Q4 összkerékhajtási rendszer is. Ezen kívül tervezik egy olyan modell bemutatását, mely GTAm néven látna napvilágot és a D szegmens legerősebb autójává válhat, leszorítva a BMW-t és a Mercedest erről a dicsőséges posztról.

Íme a motorok:
2005-től
- 1.8 JTS (130 Le, 180 Nm)
- 1.9 JTS (160 Le, 200 Nm)
- 2.2 JTS (190 Le, 236 Nm)
- 2.8 V6 JTS (230 Le, 300 Nm)
- 3.2 V6 JTS (270 Le, 345 Nm)
- 1.9 MJD (120 Le, 270 Nm)
- 1.9 MJD (150 Le, 305 Nm)
- 2.4 MJD (200 Le, 440 Nm)
- 3.0 V6 MJD (250 Le, 540 Nm)

2008-tól:
- 1.9 MJD (180 Le, 380 Nm)
- 2.2 JTS Quadrifoglio Verde (310 Le, 400 Nm)
- 3.2 V6 JTS Biturbo GTA (405 Le, 600 Nm)
- 3.0 V6 MJD Quadrifoglio Verde (300 Le, 600 Nm)

Egyes információk szerint az 1.9 liter dízel motor később egy 2 literes, a 2.4 literest pedig egy 2.5 literes aggregát váltja majd fel, ezek teljesítményéről azonban nincsenek információk.

Elnézegetve a képeket úgy tűnik, hogy az Alfa Romeo ismét gyönyörű, és technikailag szinte kifogástalan modellt állít csatasorba. Az egyetlen negatívum az ár lehet, melyről szintén nincsenek még csak becslések sem...

Írta:
Tedi