Már az időmérő edzés eredménye bizakodásra adott okot, hiszen pole pozícióból Giovanardi, mellőle Tarquini, mögüle pedig Farfus indulhatott. A sikerhez hozzájárult az is, hogy a fő konkurens BMW-sek a hendikep rendszernek köszönhetően plusz súlyokat kaptak és a rajtrácson is a 7-15. sorban foglaltak helyet.
Első futam
Az első három helyről tehát az Alfák indultak, őket követte a negyedik helyen Jordi Gené Seatja és nagy meglepetésre az ötödik pozícióról az Oregon Team Alfa 156 GTA-jával versenyző Luca Rangoni, a hatodikról pedig csapattársa Salvatore Tavano indulhatott.
A keresztes-kígyós márka autói szokásukhoz híven picit beragadtak a rajtnál, de mind a hárman megőrizték helyüket. Talán Farfus volt az, akinek kicsit sűrűbben kellett a visszapillantót figyelni, Gené ugyanis folyton a brazil nyomában volt, de szemmel láthatólag nem volt annyi erő a Seatban, hogy megelőzze őt.
A negyedik körben Diefenbacher megelőzte Balzant, de a német pilóta később hibázott, így nem csak az olasz vette vissza tizedik helyét, de Jörg Müller és Antonio Garcia is lehagyta a Seatos versenyzőt. Mindeközben az élen autózó Tarquini Giovanardival karöltve kőrről-kőrre húztak el a mezőny többi tagjától
Bár úgy látszott, hogy az Alfa nem tudja elveszíteni vezető helyét, azért Farfus a verseny végéig védte mind a saját harmadik, mind a csapat 1-2-3 pozícióját. A háta mögött Gené és Prialux próbálkozott az előzéssel, de Farfus simán hárította a támadásokat.
Dirk Müller az utolsó körben még megelőzte Antonio Garciát, kiharcolva ezzel a második futamon a pole pozícióból való rajtolást.
A verseny végét jelző kockás zászlót elsőként a három Alfa Romeo látta meg, őket Jordi Gené (Seat), Andy Prialux (BMW), Salvatore Tavano (Alfa Romeo), Jörg Müller (BMW) és Dirk Müller (BMW) követte.
Második futam
A második versenyt a fordított rajtfelállás miatt Müllerék indulhattak az első sorból, akik meg is őrizték vezető helyüket a rajt után. Jörg Müller bajnok aspiránshoz méltatlanul, a Variante Alta kanyarban óriásit hibázott és a fűre került, magával rántva Andy Garciát is.
Dirk Müller továbbra is tartotta első helyét Prialux és a közben harmadik helyre beférdkőző Giovanardi előtt. Az azonban látható volt, hogy nem sokáig tartja majd meg helyét, Giovanardi ugyanis úgy ment, mintha kötélen húznák. A következő kör elején már Ő állt az élen, a két BMW-t úgy hagyta állva a kétszeres bajnok, hogy öröm volt nézni.
Tarquini ekkor a negyedik helyen járt, a Piratellában pedig megelőzte Prialux-olt. Nem kellett félteni Farfust sem, aki Genét előzte a Tosa kanyarban. Prialux ezek után további két helyet vesztett, Farfus és Gené is lehagyta, a Variante Bassában pedig Tavanoval koccolták egymást.
A negyedik körben egy látványos, de szerencsére nem súlyos balesetnek lehettünk tanúi, melyet sokan az év balesete jelzővel illettek. A variante Bassában Zanardi megcsúszott, és magával rántotta Coronelt, D’astet pedig olyan erővel találták el, hogy a célegyenes elején lévő falba csapódott. Tavano későn észlelve a történteket, az olasz pilóta BMW-jébe hajtott. Ezek után a versenyzők 3 kört a biztonsági autó mögött teljesítettek.
Tavano miután kiszabadították az autóból a hátát és a bordáit fájlalta, a többiek karcolás nélkül úszták meg a történteket. Az eset után Zanardi azt mondta, hogy „nem tudom mi történt, valószínűleg a fékrendszerem hibásodhatott meg.”
A nyolcadik körben az első három helyen ismét az Alfák autóztak, azzal a különbséggel, hogy most Giovanardi volt az első, Tarquini pedig a második. Innentől csak az volt a kérdés, hogy Giovanardi elegánsan engedi-e el csapattársát, vagy Tarquininek harcolnia kell egy kicsit az elsőségért. Szerencsére Gio az előbbi megoldást választotta, tehát elegánsan elengedte Tarquinit, de nem engedte, hogy meglépjen, végig szorosan követte.
A befutóig ez az eredmény már nem változott, a három AutoDelta 156-os után Jörg Müller (BMW), Jordi Gené (Seat), Rickard Rydell (Seat), Alessandro Balzan (Honda), Michele Bartyan (Alfa Romeo) és Frank Diefenbacher (Seat) ért célba.
Nagyszerű élmény volt a három Alfást a dobogón látni, és mondjuk ki: őszintén nagyon megérdemelték!
Sajnos később érkezett a hír, hogy Farfust 30 másodperces bűntetéssel sújtják, mert a versenybírák szerint a biztonsági autó alatt autózva túlságosan feltartotta a többieket, ezzel lehetővé téve, hogy két csapattára elhúzzon a többiektől a safety car kiállása után. Ezek után a brazil pilóta a 11. helyre csúszott vissza.
Az imolai dicsőséges győzelmeket követően Tarquini feljött a második helyre a ponttáblázaton, ezzel tartva életben bajnoki esélyeit.
A következő versenyhétvégét Tarquini plusz 40 kilóval kell hogy teljesítse. Erre szeptember 19-én kerül majd sor a németországi Oscherslebenben.