Kilenc Alfa modell 2016-ig?

2012-11-02  Tedi
Két ráncfelvarrás és hét új modell - ezek a tervei Sergio Marchionnénak az Alfával 2016-ig. MIndennek a Lancia issza meg a levét.
Hírek >> 2012  

A Fiat vezérigazgatója a napokban állt elő legújabb terveivel, amely nem kis meglepetésekkel szolgált. Az Alfa Romeóval ugyanis modelloffenzívába kezdenek, amelynek a tervek szerint már jövőre lennének látható eredményei. 2013-ban hajtaná végre a torinóivá vált márka a MiTo és a Giulietta faceliftjét, ezek közül az egyiket Amerikába is exportálnák. Furcsa módon Marchionne a részvényeseknek tartott prezentációjában csak 2014-re számol a 4C-vel, amelynek jövő év elején lesz a premierje. Szintén 2014-ben érkezik majd a 159-es utódja, a Giulia, 2015-re pedig négy modellel számolnak: ezek egyike a Mazdával közösen tervezett Duetto, de ekkora érhet be a Giulia Sportwagon és az SUV is, 2016-ra pedig a zászlóshajó is elkészülhet. Ezek azonban egyelőre csak találgatások, következtetések, mert Marchionne a típusokat nem sorolta fel a prezentációja során.

Mindennek hátterében az áll, hogy a Fiat-konszern folyamatos tárgyalásban van az olasz kormánnyal és a szakszervezetekkel arról, hogy mely gyárakat mentsék meg a bezárástól. Jelenleg ugyanis Melfit leszámítva sem Pomigliano, sem Cassino, sem Mirafiori gyárai nincsenek biztonságban. A helyzetet a Fiat részben úgy oldaná meg, hogy modelloffenzívába kezd a Maseratival és az Alfával, és az új modelleket olasz gyárakban állítanák elő, és innen exportálnák őket. Az AutoEdizione úgy tudja: Melfi után Cassino és Mirafiori lehetnek a szerencsések, itt 2016-ig futna fel a termelés. Egyelőre azonban pontos tervek nincsenek arra, hogy mely típust hol gyártanák. Pletykaszinten annyit hallani még, hogy a 166-os utódját a Bertonétól felvásárolt egykori grugliascói karosszériagyárban szerelnék össze.

Furcsa módon az olaszok most nem a kisautós vonalon erősítenek, ahol tradícionálisan erősek, hanem a felsőbb szegmensekben. Sergio Marchionne 2004-ben azt mondta: ezen a színtéren nem vehetik fel a versenyt a németekkel. A válság azonban ezt a szegmenst a jelek szerint kevésbé érinti, így logikus, hogy a Fiat is erre indul tovább.

A mindig garasos Sergio Marchionne az olasz La Corriere della Sera című napilapnak adott interjújában a tervek nagyvonalúságát feszegető kérdésre úgy válaszolt: sem az európai, sem az olasz válság nem tántoríthatja el őket a terveik megvalósításától, és ebben a Monti-kormányra is számíthatnak. Hozzátette: amerikai sikereik is lehetővé teszik a magasabb minőség előállítását, terveik megvalósítását.
Marchionne közölte továbbá, azért az Alfára esett a választás, mert az amerikai műszaki háttérrel megfelelő technológiához jutottak, van 2.300 partnerük a dealer-hálózatban és van befektetni való pénzük is, mivel a legutóbbi jelentés szerint 200 millió dolláros pluszt ért el a harmadik negyedévben a cégcsoport. Több részletet azonban nem árult el.

Mindezek persze egyelőre hangzatos szavak, és ezt a befektetők is a Fiat tudtára hozták: hiába voltak részletes tervek, a Fiat részvényei jelentős áresést voltak kénytelenek elszenvedni a milánói tőzsdén a bejelentés után.

A terveknek egyetlen, de annál fájdalmasabb vesztese van: a Lancia. Az 1906-ban alapított autógyár egyáltalán nem készít majd új modellt, 2015-ben is csak egy ráncfelvarrást terveznek. Fájdalmas lépés ez egy olyan gyárral szemben, amelyik mindig is a leginnovatívabbak között volt.

Kapcsolódó írásaink:

Írta:
Tedi