A források szerint az új egység egy 2.7 és 3.5 liter hengerűrtartalom közötti motor lehet, amelyből változattól függően 300 és 500 lóerő közötti teljesítményt facsarnának ki, természetesen turbo segítségével, de egyesek a biturbo alkalmazását is tudni vélik.
A motort viszont nem csak az Alfákban, de a Maseratikban, sőt akár a Ferrarikban is bevethetik, másként nem valószínű, hogy megérné az Alfának a kifejlesztése és a gyártása. Anno az AreseV6-ot is azért szüntették meg, mert a Lancián kívül csak Alfákba szerelték be, ezért viszonylag kevés darabot gyártottak belőle; veszteséges volt az előállítása, a Fiat pedig a nagy pénzügyi válság kellős közepedte minden veszteséges termelést igyekezett leállítani.
Most, hogy van pénz, reménykedni lehet abban, hogy újra saját V6-osa lesz az Alfának, amire egyébként égető szüksége van, mert a felsőkategóriás autókba nincxsen nagyköbcentis motorja, a GM-től származó Holden blokkokat pedig a parter időközbeni távozása okán nem valószínű, hogy tovább tudják/akarják fejleszteni.