Már nincs sok hátra, az Alfa Romeo hamarosan leleplezi vadonatúj modelljét, a Milanót. Bejelentették, hogy április 10-én lesz Milánóban lesz az autó világpremierje, amelyet élőben követhet majd mindenki a világhálón.
A Milano feljesztése az utolsó szakaszba lépett, az Alfa Romeo gyári tesztpályáján Baloccóban futja a köröket annak a mérnökcsapatnak a szakértői irányítása alatt, akiknek a kezei közül került ki egyebek között a 8C, a 4C, a Giulia és Stelvio Quadrifoglio, valamint a Giulia GTA. Erről néhány képet meg is mutatott az Alfa Romeo, megnevezve a mérnökcsapat néhány tagját: Stefano Cereda, Luigi Domenichelli és Domenico Bagnasco jónéhány izgalmas Alfa Romeo fejlesztésében vettek már részt.
A gyári sajtóközlemény szerint a Milano fejlesztése során fontos szempont volt az összetéveszthetetlen menetdinamika, amely a közvetlen és rendkívül precíz kormánygeometrián alapul, hogy garantálja a gyors kanyarodást magas tapadási szint mellett. A sportosság mellett a kategóriaelső ergonómiára is törekednek.
Az alfás mintájú álcán az autó formája már egészen jól "átüt", arányait valahol a Jeep Avenger és a Fiat 600 alapján képzelhetjük legjobban el.
Szembetűnő, hogy visszatér a hátsó kilincs (hatalmas piros pont jár érte tőlünk!).
Az viszont nem derül ki egyértelműen, amit az eddigi fantáziarajzok sejtetni engedtek, hogy "kettéválik" a pajzs és az embléma és az utóbbi önállóan a motorháztetőre kerül. Az sem derül ki a képek alapján, hogy az első fényszóró hármas osztatú lesz-e, de gyanítjuk, hogy igen.
Ami biztos, hogy hatalmasak a kerekek, a 20 collos felniken elöl és hátul is 225/40 méretű Michelin gumik vannak.
A Milanón lévő "Készen állsz?" feliratból a RED, azaz a piros szín olvasható ki, amiből még nem tudjuk, hogy mire következtethetünk, de vélhetően ez már az új model marketingjével kapcsolatos.
Mivel a bemutató már csak 2,5 hónap, így várható, hogy hamarosan egyre több lesifotó tűnik majd fel az autóról, ezeket mi is igyekszünk majd megmutatni Nektek.
A Milano lesz az Alfa Romeo első olyan modellje, amely teljesen elektromos változatban is kapható lesz. A Milano az első mérföldkő a márka teljes elektromos átállásában és a Tonaléhoz hasonlóan fontos feladata, hogy tovább erősítse az Alfa Romeo globális jelenlétét. A modell neve egyben tisztelgés Milánó városa előtt, ahol a márka történelme kezdődött 1910. június 24-én.
Amit eddig tudunk, hogy a Milano ugyanarra a platformra épül majd, mint a már korábban bemutatott Jeep Avenger és Fiat 600, így várhatóan a hajtás is hasonló lesz. Azaz elektromos változata miniumum olyan tudású lesz, mint ezekben a modellekben, csakúgy, mint a benzinmotorral szereltek.
Az Avenger első kerekeit hajtó elektromos motor 156 lóerős, az akkumulátor kapacitása pedig 54 kWh. Az autót akár 100 kW-os teljesítménnyel is tölthetjük, így 20-ról 80 százalékra feltölteni 24 perc alatt lehet. Nulláról százra 9 másodperc alatt gyorsul, végsebességét pedig 150 km/h-ban maximálták. WLTP szerinti hatótávolsága 400 km körül van. Ez várható tehát az Alfánál is. Jó hír, hogy az Avengerből lesz összkerekes, erősebb változat is, ez várható az Alfánál, illetve nem lepődnénk meg, ha első körben az összkerekes Milánót mutatnák be.
Az Avanger benzines változata egy 100 lóerős, turbós 1,2 literes háromhengeres erőforrás, amelyet 6 sebességes manuális váltóval kínálnak - így feltételezésünk szerint ez a motor is megjelenhet az új Alfa Romeóban.
Írjátok meg kommentben, hogy Ti mit vártok ettől az autótól!