Szeptember elején kiszivárgott néhány fotó a Tonale kistestvéréről, a B-SUV méretű autóról, amelyet várhatóan 2024-ben mutat be az Alfa Romeo. A fotókat a Quattroruote közölte. Az autónak még mindig nincs neve, a Kid mellett a Brennero, a Milano, de még az Arna elnevezést is olvastuk már...
Már a fotók eredete is érdekes: az autó felhasználói felületének elkészítésében közreműködő tervezők egyike meggondolatlanul közzétette ezeket a képeket portfóliójában, majd törölte őket.
Mindenesetre a képeken lévő felhasználói felület nagyon alapos, így nehéz lenne azzal elütni az egészet, hogy csak egy lelkes rajongó készítette azokat.
A fejlesztés alatt lévő legkisebb Alfáról egy ideje tudni már, hogy a Jeep Avenger/Fiat 600e platformján készül, amelyből következtehetünk majd a hajtásra is. Ezek alapján az teljesen egyértelmű, hogy ez lesz az Alfa Romeo első teljesen elektromos autója.
Az Avenger első kerekeit hajtó elektromos motor 156 lóerős, az akkumulátor kapacitása pedig 54 kWh. Az autót akár 100 kW-os teljesítménnyel is tölthetjük, így 20-ról 80 százalékra feltölteni 24 perc alatt lehet. Nulláról százra 9 másodperc alatt gyorsul, végsebességét pedig 150 km/h-ban maximálták. WLTP szerinti hatótávolsága 400 km körül van. Ez várható tehát az Alfánál is.
Jó hír, hogy az Avengerből is lesz összkerékhajtású változat, így az Alfánál is számíthatunk egy ilyen csúcsmodellre. Ez duplamotoros lesz majd, komoly teljesítménnyel (és remélhetőleg nem leszabályozott végsebességgel...)
Az autót a teljesen elektromos változat mellett várhatóan belsőégésű motorral is szerelik majd. Ez utóbbi a képek szerint egy hibrid hajtású lesz, automata váltóval. Ugyanakkor az Avanger benzines változata egy 100 lóerős, turbós 1,2 literes háromhengeres erőforrás, amelyet 6 sebességes manuális váltóval kínálnak - így várhatóen ez a motor is megjelenhet az Alfában.
Formabontó külső!
A Motor1.com grafikusai a kiszivárgott fotók alapján elképzelték, milyen lehet majd ez a B-SUV. Természetesen kezeljétek ezeket a képeket fenntartásokkal, mert ezek csak renderek, az Alfa Romeo nem erősített meg semmit az autó kinézetével kapcsolatban.
Egy apróság, ami az autó elején rögtön feltűnik: hosszú idő után ez lesz az első olyan Alfa Romeo, amelyen középen lesz a rendszám… Utoljára a 155/145/146/164 típusoknál volt ilyen.
Az autó elején a legnagyobb izgalmat a háromdimenziós pajzs jelenti, valamint az, hogy az embléma külön kerül a motorháztetőre. Komoly méretűek a hűtőrácsok is, illetve érdekes megoldásúak a szűkre szabott LED-es fényszórók is, ahol a menetfény - utalva a Tonale/Giulia/Stelvio hármas osztatú fényszóróira - három vékony vízszintes csíkból áll.
Az autó oldala a Tonalét idézi, bár ez a B-SUV kisebb lesz, várhatóan 4,1 méter hosszú. Érdekes megoldás, hogy z autó hátsó oldalablakainak alsó része dinamikusan ível fölfelé, és mögöttük már fekete a C-oszlop, ezzel is optikailag elcsalják a formát, hogy ne tűnjön annyira SUV-osnak. Elrejtették a hátsó kilincset, de ennek vissaztérésében annyira nem bízunk, mert a Tonale tanulmányon is így volt, de végül a szériamodell hátsó ajtókilincsei már a hagyományos helyre kerültek.
Az oldalarányok a Tonaléét idézik, bár ez a SUV/crossover kisebb lesz, becsült hossza 4,1 méter. Hátul egy az autó oldalára kifutó és "lehajló" fekete betétbe kerülnek a hármas tagolású lámpák. Itt sajnos nem ér össze a LED-es fénysor, pedig az a Tonalén nagyon ütősre sikerült.
Még több képet találtok a Motor1.com cikkében!
Az új Alfáról akár még idén kiderülhetnek újdonságok, de inkább a jövő év elején számíthatunk a hivatalos bemutatóra.