A hírügynökség a gyártók közleményére hivatkozva azt írta, a két társaság 50-50 százalékos részvénycsere útján szerez tulajdont a másik cégben, az új társaság elnökét az FCA adja John Elkann személyében, a vezérigazgató pedig a Peuget-Citroen vezetője, Carlos Tavares lesz.
A két csoport igazgatósága felhatalmazta saját csapatait, hogy kezdjék meg az egyesülés részleteinek kidolgozását és a végső, kötelező érvényű ajánlat elkészítését.
Az egyesülés után a várakozások szerint éves szinten 3,7 milliárd euró szinergiát jelent majd, gyárbezárással pedig nem számolnak. A megállapodás előtt az FCA 5,5 milliárd euró osztalékot fizet a részvényeseknek.
Bruno le Maire francia pénzügyminiszter üdvözölte az egyezség létrejöttét, állítva, hogy azzal a két csoport eléri azt a kritikus tömeget, amely a zöld járművek kifejlesztéséhez szükséges.
A csoport központja Hollandiában lesz, az igazgatóságban 11-en ülnek majd, ebből hatot a Peugeot, ötöt az FCA delegál, és köztük lesz John Elkann és Carlos Tavaers is. A részvényeket a párizsi, milánói és New York-i tőzsdén jegyzik majd.
Bár a PSA és az FCA eredményeit összeszámolva adózott eredmény szerint a negyedik legnagobb gyártó, a bevételek és értékesített autók szmában a harmadik helyre jönnek fel a Volskwagen és a Toyota után.
A témával bővebben foglalkozunk majd a Backstage következő adásában, addig nézzétek meg az erről szóló korábbi epizódokat.