Egyesül az FCA és a Peugeot-Citroen

2019-10-31  Tedi
Egyesül a Fiat Chrysler Automobiles és a Peugeot-Citroen PSA, ezzel a világ negyedik legnagyobb autógyártója jön létre - írta a Reuters.
Hírek >> 2019  

A hírügynökség a gyártók közleményére hivatkozva azt írta, a két társaság 50-50 százalékos részvénycsere útján szerez tulajdont a másik cégben, az új társaság elnökét az FCA adja John Elkann személyében, a vezérigazgató pedig a Peuget-Citroen vezetője, Carlos Tavares lesz.

A két csoport igazgatósága felhatalmazta saját csapatait, hogy kezdjék meg az egyesülés részleteinek kidolgozását és a végső, kötelező érvényű ajánlat elkészítését.

Az egyesülés után a várakozások szerint éves szinten 3,7 milliárd euró szinergiát jelent majd, gyárbezárással pedig nem számolnak. A megállapodás előtt az FCA 5,5 milliárd euró osztalékot fizet a részvényeseknek.

Bruno le Maire francia pénzügyminiszter üdvözölte az egyezség létrejöttét, állítva, hogy azzal a két csoport eléri azt a kritikus tömeget, amely a zöld járművek kifejlesztéséhez szükséges.

A csoport központja Hollandiában lesz, az igazgatóságban 11-en ülnek majd, ebből hatot a Peugeot, ötöt az FCA delegál, és köztük lesz John Elkann és Carlos Tavaers is. A részvényeket a párizsi, milánói és New York-i tőzsdén jegyzik majd.

Bár a PSA és az FCA eredményeit összeszámolva adózott eredmény szerint a negyedik legnagobb gyártó, a bevételek és értékesített autók szmában a harmadik helyre jönnek fel a Volskwagen és a Toyota után.

A témával bővebben foglalkozunk majd a Backstage következő adásában, addig nézzétek meg az erről szóló korábbi epizódokat. 

 

Kapcsolódó írásaink:

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
A jövő Alfái

Az utolsó 3 hozzászólás:

RomeoOne2020-01-10 21:08:28 // 23052
A jövő Alfái.... a Teslák???

Úgy a tuti a gyárépítés, ha más fizeti. A Tesláét az FCA. Nyilván szárnyal a részvény, ha ilyen manőverekkel (CO2 kvóta eladás) lehet gigantikus pénzeket transzferálni egyik vállalattól a másikhoz. Minden épeszű cégvezető kihasználná ezt a lehetőséget, ahogy Musk is. Meg azt is, hogy a németek vannak olyan gálánsak, hogy jóval a forgalmi ár alatt adják oda a Berlin melletti területet a gyárnak. Ezzel sincsen semmi baj, minden normális ország igyekszik minden létező módon bevonzani az ilyen befektetéseket, természetesen Magyarország is. Ezzel párhuzamosan a saját cégeiket meg továbbra is nyírják, amit azért minimum fejvakarással figyel a fél világ.
link
Kazes☻2020-01-10 13:42:10 // 23051
Ilyen kellene a jövő Alfáiba... is! :)
RomeoOne2020-01-06 13:42:46 // 23050
*Stelvio, de amúgy nekem is kb. ez jutott eszembe :DDD