Sergio Marchionne, a Fiat vezérigazgatója pár nappal ezelőtt az Automotive News Europe-nak adott interjújában rámutatott, hogy a Fiat önállóan nem képes átvészelni a pénzpiaci válság miatti kereslet csökkenést, mert nem állít elő évente 5.5-6 millió autót, ezért partnerre van szüksége. Az olasz Milano Finanza című gazdasági lap meg nem nevezett, kormányközeli forrásokra hivatkozva azt állítja: a Fiat legújabban a PSA konszernnel szemezget, ami több ponton logikus, több ponton pedig nem.
Logikus, hiszen a Fiat és a PSA már most is együttműködik kishaszon gépjárművek gyártása terén; gyakorlatilag a Fiat Professionals családba tartozó összes modellnek van Citroen, vagy Peugeot megfelelője majdnem ugyanazzal a tartalommal, csak más logóval. Nem logikus viszont, hogy a két konszern modellpalettája között minimális eltérések vannak, tehát egymás ellenfelei a piacon.
Egy biztos: az értesülést egyik érintett fél sem kívánta kommentálni. Az egyesüléssel a cég évente 6.2 millió járművet állítan elő, tehát némileg többet, mint amit Marchionne az interjúban minimális eladási számént jelölt meg a válság átéléshez.
Korábban a Fiat a BMW-vel és a Mercedesszel is tárgyalt egy esetleges partnerségről, de mindkét féllel kudarcba fulladtak a tárgyalások, a csillagos márkával ráadásul az utolsó pillanatban.