Genf 09 - Cravero: ezt is tudja az Alfa

2009-03-03  Teddy
A MiTo GTA tökéletes példája annak, hogy mire képes az Alfa Romeo, ha felhasználja minden technikai tudását - mondta Sergio Cravero, az Alfa Romeo elnöke genfi sajtótájékoztatóján.
Hírek >> 2009  

Teddy jelenti a Genfi Autószalonról:

Cravero szerint a MiTo GTA prototípusának megalkotásánál nem csak a csúcstechnika használata, hanem a fogyasztás és a CO2 kibocsátás is fontos szerepet játszott. A technikai fejlesztésekről szólva az elnök hangsúlyozta, hogy az új, 1.75 literes, 240 lóerős turbómotor a legjobb lóerő/liter teljesítményű erőforrás, amit valaha alkottak, hiszen egy literre 137 lóerő jut. Ezzel a MiTo GTA 250 km/h-s végsebességre és 5 másodperces gyorsulásra képes 0-rol 100-ra. Cravero a sajtótájékoztatón azt mondta: az 1.75-ös egy 3 literes motor teljesítményét képes leadni, de egy kompakt motor fogyasztását es CO2 kibocsátását produkálja. A motorban abszolút csúcstechnológia dolgozik; közvetlen benzinbefecskendezés, kétoldali változtatható vezérlés és a DNA rendszer.

"Az Alfa MiTo új piacokat nyit meg előttünk, a fiatal generació piacát. A MiToval lefordítottuk az ő nyelvükre a márka majd' százéves történelmét" - mondta Cravero. Hozzátette, hogy az első pár hónapban 35 ezer megrendelést kaptak a MiTora, a megrendelők fele pedig 30 éven aluli volt.

Kitért arra is, hogy a Fiat szerdán fogja bejelenteni a Multiair rendszerű motorok csatasorba állítását, amely Cravero szerint legalább annyira fontos es innovatív, mint a maga korában a common-rail dízeltechnológia bemutatása volt az Alfa Romeo által. Hangsúlyozta, hogy a konszernen belül az Alfa lesz az első márka, amelyik használni fogja a Multiair technológiát, arra azonban nem tért ki, hogy mely erőforrások lehetnek ezek.

Az Alfa rövidtávú terveivel kapcsolatban szűkszavúan nyilatkozott Sergio Cravero; annyit közölt, hogy áprilistól lehet elérni a 159-hez és a Brerához az 1.8 literes turbómotort, valamint egy 2 literes, 170 lóeros JTDm dízel aggregát is rendelhetővé válik. Utóbbi a 159-ben 7.6 literes közúti fogyasztást és 7.6 másodperces gyorsulást garantál az Alfa középkategóriás limuzinjának.

Kapcsolódó írásaink:

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
MiTo

Az utolsó 3 hozzászólás:

Attis2025-10-16 14:45:02 // 6857
Szia! Nekem 1.4 multiair van 105LE (tahát sima szívó).
Július közepén vettem Németországban szintén a feleségemnek. :) (2011-es 115ezer km-rel).
-A hátsó kerékcsapágyak biztos, hogy gyenge pontot jelentenek ezt több helyen is olvastam. Mire hazaértem vele és itthon intéztem a rendszámot, addigra nekem is megadta magát a bal hátsó. Öröm az ürömben, hogy viszonylag egyszerűen cserélhető akár otthoni körülmények között is.
-Több helyen olvastam, hogy az első lengéscsillapító toronycsapágyai is időnként cserérre szorulnak, erről még nem tudok nyilatkozni.
- A csomagtérátvezetőben a kábel(ek) szakadása is típushibának mondható, akár csak a 159-esben.
- első lámpabúrák mattulása.
- külföldi fórumokon olvastam, hogy a kormány perselye kiszárad(hat) egy idő után és akkor alacsony sebességnél, ha tekered a kormányt akkor "nyikorgó" hangot ad. Ezt azóta én is felfedeztem, egyenlőre még nem találtam megoldást rá. (Azon kívül, hogy szereljem/szereltessem ki és vigyem el kormánymű felújításra).

Nekem hirtelen ennyi jutott eszembe.

Ezek elég bagatel dolgok, ezektől függetlenül sem bántam meg, hogy megvettük az autót. Szerintem jól lehet vele közlekedni, el is lehet férni benne és még a csomagtartója is egész használható, ha pedig ledöntöd a hátsó üléssort akkor tényleg rengeteg minden belefér.
Kazes☻2025-10-15 16:43:55 // 6856
Én a motorhoz tudok annyit hozzászólni, hogy remek... nálunk 95 lóval egy Stiloban munkálkodik, remekül... igaz nem egy telivér ménes, de nem is arra való. :)
szana82025-10-14 14:00:24 // 6855
Sziasztok,

Gondolkodunk a feleségemnek egy Mito vásárlásán. Mivel leginkább városban lenne használva, így a legkisebb 1.4 szívó amit nézegetünk. A keret kb 1.5 millió. Találtam a hahun párat ami ebbe az összegbe belefér és talán nem a lelakott kategória. A kérdésem az lenne, hogy mire érdemes ezeknél figyelni vásárláskor? Van e valami típus hibája? Vezérlés csere periódus? Annak a költsége stb. Minden tanács érdekelne.
Előre is köszönöm.