Elkészült a százezredik Giulia

2018-12-06  Halesz
December első hetében legyártották a százeredik Giuliát.
Hírek >> 2018  

2016 tavaszi bevezetése óta összesen 100 ezer darabot gyártottak eddig az Alfa Romeo Giuliából. A cassinói gyárban 2018 decemberének első hetében gördült le a jublieumi példány a gyártósorról. Az első Giuliát 2016. április 19-én gyártották.

 A képeken az első, illetve a százezredik példány látható.

Az - egyébként ötcsillagos töréstesztű (szevasz, Winkler!) - Giulia jelenleg egyféle karosszériaváltozatban kapható, dízel és benzines erőforrásokkal rendelhető, hátsókerekes vagy összkerekes változatokban. Érdekesség, hogy kéziváltóval már csak az alap dízelmodellek rendelhetők, a benzines Giulia csak 8 sebességes automata váltóval elérhető. 

Külön modellként számolják a V6-os motorral szerelt Giulia Quadrifogliót, amelyet szintén csak automata váltóval lehet rendelni. 

Íme egy aktuális magyarországi árlista.

Nézd meg az Alfa Amore aktuális tesztjét a dízel (180 LE) és a benzines (200 LE) Giuliáról!



Via Alfattitude.

 

Kapcsolódó írásaink:

Írta:
Halesz
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

WarbiRunner (Gyuri)2025-06-02 14:21:59 // 39246
A különbség itt annyi, hogy először az e-difi lép be, vagyis a nyomatékot előbb áttolja, beriszál, és aztán veszi el a motorerőt, ha kipörögne a kerék. Úgy vettem észre, hogy sorrendje van a beavatkozásoknak, és D-ben mindig előbb egy keréken fékez (e-diff). Ha ezáltal betapad és megy, akkor örülünk. Ha kipörög, akkor motorerő elvétel (ASR). Nekem úgy tűnik, hogy bizonyos fordulatszám fölött veszi el, vagyis nyomatékból hagyja egy darabig slippelni a kerekeket. Ha időben veszem el, és visszapumpálok a gázra, lehet kicsit fokozni a helyzetet vele, bár ez olyan kényszermegoldás.
Ha ASR limiten belül sikerül maradni, akkor jön a kormányszög. Figyeli, ez tuti. Slippelő kerékkel elindul a fara, és ha megfelelően gyors ellenkormányzást kap, akkor megint örülünk. Ha nem, akkor jön a VDC pofon, ami kellemetlenül kocka érzés, szóval jobb elkerülni.
Szóval E-Diff (fékkel) - ASR (motor nyomaték) - VDC (fékkel) a beavatkozás sorrendje kb.
Ez D-ben igaz MY21-nél.
RomeoOne2025-06-02 12:22:42 // 39245
Mert a kipörgésgátló (sztem ez a VDC egy modulja már) is azt csinálja, hogy ha érzi, hogy elforog a kerék, akkor elveszi a motorerőt. Ugye hiába nyomod a gázt, az csak egy potméter, már jó ideje nem bovdenesek. Az ECU betilt és kész. A végeredmény hasonló lesz, nem lesz nyomaték.
Ha a motor dolgozna a nyitott diffivel, az elvileg egyel jobb. Lehet nem fog megtapadni az ívbelső, addig, amíg újra egyenesbe nem teszed, ha nem szállsz le a gázról. Akkor simán csak nem tol ki túl erősen a kanyarból és csak egyenesben indul meg újra.
WarbiRunner (Gyuri)2025-06-02 11:54:33 // 39244
Ez azért érdekes, mert nekem pont ezt nehéz előidézni. Mondjuk N-ben fogalmam sincs, továbbra sem használom, mert szar ahogy van. A kipörgésgátló nekem egyedül elindulásnál fogja az autót, a gázt veszi el, nem fékez. Azt nem csipázom, kicsit engedhetne többet. Az e-diff viszont ilyenkor is aktív, mert egész közepesen normális elindulásokba is belecsóvál.
Amit én tapasztalok nedves úton, hogy hiperérzékeny a gázkezelésre. Egy picit nagyobb gáz mint a fele annak amit gondolsz hogy pont jó, és már nem az eleje áll előre. :-)
Érdemes lenne elvinned egy pályanapra, vagy egy tréningre elvinni az autót, hogy kipróbáld ezeket. Egész más dimenzió mint egy GT amit kanyarban képes művelni.
De előbb tedd át D-be, és rugdosd meg ott. Ha úgy is szerencsétlenkedik, akkor szoftver gond van, vagy a vdc off deaktiválja az e-difit is. D-ben, kanyar közepém megrúgva azonnal el kéne hogy dobja magát. Esőben egész biztosan, akár 100-as tempóról is...