A Hungaroringen is láthatjuk majd az elektromos Giuliát!

2021-06-17  Alfa Amore
A Romeo Ferraris a magyar M1RA csapattal közösen készíti fel versenyre az eletromos Giulia túraautót.
Hírek >> 2021  

Váratlan fordulatot vett az elektromos Giulia túraautó története! A Romeo Ferraris versenycsapat az év elején jelentette be, hogy a Giuliából készített egy teljesen elektromos túraautót, amelyet indít a Pure ETCR versenysorozatban. Az elektromos túraautók bajnokságán a Cupra, a Hyundai és az MG modelljei versenyeznek majd az Alfa Romeóval.

 
 
A Furia Rossa fantázianevű versenyautó megjelenésében megidézi az Alfa Romeo túraautós múltját, de modern megjelenésével, például a kiszélesítéseivel, vagy a rettentően látványos pajzsával egyértelmű utalást tesz arra, hogy itt bizony a jövő versenyautóját látjuk, amely elektromos és brutális ereje van.
 
A versenyautó hátsókerekes és 670 lóerős. Sajnos a súlyát egyelőre nem közölték, sem a gyorsulási adatait. A Pure ETCR-bajnokságban induló autók technikája egyébként egységes, az akkumulátorokat a Williams Advanced Engineering fejlesztette és építi, a hátsó tengelyt pedig két villanymotor hajtja.
 
 
 
A Michelisz Norbert többszörös túraautó-világbajnoki futamgyőztes magyar autóversenyző által alapított M1RA csapat csütörtökön váratlanul bejelentette, hogy a csapat két Giulia versenyautót készít fel közösen a Romeo Ferrarissal a most hétvégén rajtoló Pure ETCR-sorozatra.
 
"A M1RA megalakulása óta azt valljuk, hogy nem szabad félni a járatlan utaktól. A fejlődés egyik alapvető mozgatórugója az új utak, új területek felfedezése – fogalmazott Bári Dávid csapatvezető. – Ezt a kihívást kerestük: részt vehetünk az autó tesztelésében, fejlesztésében és jobbá tételében.”
 
“Abban hiszünk, hogy az így megszerzett tudással közelebb kerülünk ahhoz, hogy egyszer magyarok által fejlesztett versenyautó volánja mögött ünnepelhessünk magyar világbajnokot.”
 
 
 
A Romeo Ferraris-M1RA névre keresztelt csapat két elektromos autóját a monacói Stefano Coletti, az olasz Luca Filippi, a brazil Rodrigo Baptista és a brit Oli Webb vezetik majd.
 
A M1RA közleménye szerint a Pure ETCR-t 2022-ben a Nemzetközi Automobil Szövetség világkupa rangra emeli majd, tehát a jövő fényesnek tűnik.
 
Az első idény öt fordulóból áll, és augusztusban a Hungaroringre is ellátogat a mezőny a WTCR-rel együtt!
 
VERSENYNAPTÁR:
Június 18-20. – Autodromo Vallelunga, Olaszország
Július 9-11. – Motorland Aragón, Spanyolország
Augusztus 6-8. – Copenhagen Historic Grand Prix, Dánia
Augusztus 21-22. – Hungaroring, Magyarország
Október 15-17. – Inje Speedium, Dél-Korea
 
A Romeo Ferraris Giuliájról ebben a videóban is beszámoltunk:
 

Írta:
Alfa Amore
Kapcsolódó topic:
Giulia

Az utolsó 3 hozzászólás:

B3WiN2025-03-12 19:35:07 // 38631
Szerencsére a februári eladásokat +1-gyel növeltem a Giulia számára. :D Azért pár hónapja lehetett ezt már sejteni, így decemberben megmakacsoltam magam, mondom itt az utolsó esély és bementem a Pappas-hoz és lefoglalóztam egy Tributo-t. Majd most februárban át is vettem. Érdekes, hogy Bársony Úr pár héttel ezelőtt még úgy nyilatkozott, hogy az Intensa miatt év végéig rendelhető lesz a Giulia, szóval nem gondoltam volna, hogy a benzineseket ilyen gyorsan lelövik.

Próbálgattam a Juniort, de engem valahogy nem fogott meg, az biztos, hogy az elkövetkező modellekkel részemről elvesztettek egy vásárlót. Ezzel ellentétben a Giuliáról szerintem mindent elmond az első kép.

Meg amúgy mit várunk akkor, ha most kaptak észbe és a Junior-t kezdik el orrba-szájba reklámozni... Miután hazahoztam és meglátta a szomszédom, akié a helyi Renault szalon, meglepődve mondja, hogy nem is tudta, hogy van ilyen Alfa. Így nem csodálkozok, ha senkinek se kell, ha nem is tudnak róla.

Oké végre elkezdték reklámozni a Juniort, szerintem ez az eladásokon is meglátszik, de ez a marketing, amit a Juniorba ölnek közvetetten a többi modelt is reklámozná. Pl. aki a Junior hatására bemegy a szalonba és látja, hogy a Junior mellett még ott van 2-3 vagy akár több másik modell is (amiről lehet addig nem is hallott), lehet hogy a Junior helyett azt választja, vagy vesz egy másikat a Junior mellé stb. De ha megint az lesz, hogy lesz összvissz 1-2 modell akkor ez megint nem fog működni.

Elméletileg nincs akkora időbeli különbség mint a 159-nél de azt azért tegyük, hozzá, hogy ezek a határidők ritkán szoktak igazak lenni, illetve nem igazán lesz a Giuliának utódja, legalábbis, ha tényleg egy CrossOver lesz a jövőben.

Morfiusz Cédula2025-03-12 18:04:07 // 38630
"Biztos vagyok benne, hogy ki van ez számolva rendesen, "
Jó neked, mert én nem. :-/

Egyébként igen, ez nem akkora űr, mint a 159 után, de azért ne felejtsük, hogy idén még csak a Stelvio utódját mutatják be, a Giu-t csak jövőre, szóval az leghamarabb szerintem 2027-ben jön az utakra.
Halesz2025-03-12 17:48:52 // 38629
Igen, más márkáknál ez úgy néz ki, hogy kijön a facelift és egy ideig még gyártsában van a régi is... Ott erre van pénz... itt úgy tűnik nincs, vagy kiszámolták, hogy annyit már nem hoz ez az egész, hogy megérje :(

Biztos vagyok benne, hogy ki van ez számolva rendesen, hogy meddig éri még meg fenntartani a gyártósort egy kifutó modellre...

Szerintem még ezen tuti tolni fognak pár hónapot... de valahol érthető, nem tudom hogy állnak most a gyártások, de vannak csúszások is... szóval simán lehet, hogy a március végén megrendelt Q-t majd ősszel gyártják csak (kis túlzással...), ott meg már indul az új Stelvio gyártása is... amihez lassan már rendelik a beszállítóktól a különböző részegységeket.

Azért ez sokkal összetettebb folyamat, mint mi gondoljuk.

A 159-esnél sokkal nagyobbat hibáztak, ott évekig volt egy űr, mikor megszűnt.