Bár Sergio Marchionne legutóbbi akciótervét csak áprilisban, az első negyedéves üzleti jelentés után hozza csak nyilvánosságra, az Automotive News jól értesült forrásokra hivatkozva megírta, hogy milyen modellekre lehet számítani az elkövetkezendő években az Alfától.
A felsorolás összesen tizenkét pontot tartalmaz, ezek közül egy, a 4C már megvalósult, a többi modellre viszont legalább egy-másfél évet várni kell. A módosítás több okból is indokolt: egyrészt a 2010-es tervekhez képest jelentős csúszás keletkezett, így az eladási darabszámok (500 ezer 2015-re) irreálissá váltak, másrészt a Maseratival összefogták az Alfát (és mindkettő élére kinevezték Harald Westert), és mindkét gyártót a prémium szegmenesben szeretné látni a pulóveres vezér.
A listán első helyen szerepel a középkategóriás Giulia, amelyról az ANE azt írta, hogy a Chrsyler 200-as padlólemeze helyett ez a modell is egy új, saját műszaki alapot kap hátsókerék-meghajtással, emiatt 2014 helyett legkorábban 2015 év vége felé mutatkozhat be, mivel szinte az egész autót újra kell tervezni. A gyártást Cassinóban végezné a Fiat, ahol jelenleg a Giuliettákat szerelik össze.
A következő tétel az új zászlóshajó, amely a Maserati Ghibli testvére lenne, de a Maseratié helyett ez is az új padlólemezt használhatja, mivel előbbi túl drága lett volna. Bemutatása a Giuliával egyidőben várható.
Először látható a tervek között kupé, és egyből kettővel is számolnak Torinóban: egy középkategóriással és egy Ghibli-méretűvel, ezekkel 4-es és 6-os BMW-nek állítanának ellenfelet, a nagyobb kupé várhatóan a következő generációs Maserati GranTurismo alapjaira épülhet, bemutatása 2016-ban várható.
Nem ismeretlen elem a roadster a listában, a Mazda már egy ideje dolgozik a közös, hátsókerekes, kétüléses élményautón, amelyet Duetto néven lehet majd megvásárolni. A gyártást a Mazda vállalta magára hirosimai üzemében, de mindkét modell önálló arculatot és motorokat kap, a bemutatóra 2015-ig kell várni.
A 4C-ből készülhet egy kabrió változat is Spider néven, amely egy könnyen levehető szénszálas tetővel rendelkező variánst takar, bemutatása a 2014-es genfi autószalonon várható március első hetében.
Szintén újdonság a tervek listáján a kompakt méretű crossover, amely a Jeep Compass és a Patriot műszaki alapjait használhatja, bár ennek időzítéséről még az ANE informátora sem tudott semmit.
Az eddigi egy SUV helyett most kettőről hallani, egy közép-és egy felső-középkategóriásról. Előbbi a Jeep Cherokee testvérmodellje lehet, de az új hátsókerekes platformra építve, és nem az USA-ban, hanem Cassinóban szerelik össze, bemutatásának idejéről egyelőre nem tudni sokat.
A felső-közepes SUV gyártását még fontolgatják, most éppen a Maserati Levante testvéreként. A szigonyos SUV 2015 elején mutatkozik be, az Alfa modellje 18 hónappal később mutatkozhat be, gyártsa Mirafioriban zajlik majd.
A MiTóról az ANE annyit írt, hogy az európai eladások csökkenése miatt a Fiat elvetette az ötajtós verzió gyártását, utódját már nem Mirafioriban gyártják majd, de az új helyszínről nincsenek információk, ahogy a további részletekről sem.
Utolsó tételként szerepel a Giulietta, amely 2016-ban kaphat nagyobb modellfrissítést.