A 2007-es év különösen fontos volt a szervezőknek, hiszen idén ünnepelték az Ezer Mérföld 80. születésnapját.
Napjainkban az olasz sajtóban minden évben óriási publicitást kap. Természetesen ez nemcsak egy veterántúra, hanem fontos társasági esemény, ami néha már sznobizmusba és rongyrázásba hajlik, de ez kit érdekel, ha olyan autókat láthatunk testközelből, menet közben, amiket egyébként múzeumban, körbekerítve őriznek?! Akik nem tudnak ellátogatni tavasszal a versenyre, azokat egész évben várja Brescia határában a Mille Miglia Múzeum.
Ahogyan régen, úgy napjainkban is a híresek és gazdagok kiváltsága a versenyen való indulás, Európa milliárdosai és arisztokrata családjai között sikknek számít olyan autó gazdájának lenni, ami indulhat a Millén. Természetesen nem elég csak egy korabeli autót birtokolni, egy-egy jelentkezőnek évekig kell várnia, mire rajthoz állhat, az első néhány alkalommal ugyanis biztosan el fogják utasítani a nevezését, nem lehet olyan könnyen bekerülni ebbe az illusztris társaságba.
Az eredeti, klasszikus Mille Miglián messze kedvenc autómárkánk büszkélkedhet a legtöbb sikerrel, az akkori 24 versenyből 11-et nyertek meg és ezzel nagymértékben hozzájárultak az Alfa Romeo név ismertségéhez és elismertségéhez. A Ferrari 8 győzelmet szerzett, a Mercedes kettőt, a BMW, a Lancia és az azóta „kihalt” OM pedig egyet-egyet. Volt olyan év, amikor az első 20 között 17 (!) kígyós-keresztes autó végzett. Érdekes módon az Alfa nem igyekezett-igyekszik, hogy ezt a dicső múltat a köztudatban tartsa. A Mercedes, vagy a BMW sokkal jobban kihasználja ezt a marketingfogást. Talán a 8C Competizionéval végre ezek előtt a legendás sikerek előtt is tisztelegtek a milánóiak…