A vezetési élmény
Ok, hozzuk, de saját használatúként soha nem fog forgalmi engedélyt kapni itthon. Mivel harmadik országról van szó, a magyar jogszabályok értelmében csak Euro4-es, vagy e fölötti besorolású autókat lehet forgalomba helyezni. Kivétel persze itt is akad. Behozhatom az országba például akkor, ha személyes vagyontárgy, ehhez viszont szükséges az, hogy Svájcból be- vagy visszatelepülő állampolgár legyek. De akkor is behozhatom, ha vámmentesen vámkezelhető. Ez a GTV viszont nem az a kategória.
Lépjünk tehát egy országot odébb és nézzük meg, hogy a németeknél mi, mennyi, miért.
9500 Euróért sikerült akasztani egy kellemes darabot, 2.5-es motorral, fekete színben. Látszólag egyben van, tehát lecsaptam rá. Ez sem egy olcsó darab, de még így is a legoclsóbb 2.5-esek egyike volt.
Hazaérkezésünk után belevetődünk a fentebb leírt magyar bürokráciába, de nagyon durván. És bele is nyúlunk a zsebünkbe, jó mélyen.
A GTV6-os költségei tételesen a következők:
Regadó: 483.641 Ft
A környezetvédelmi igazolólap vagy plakett kiadásának díja: 1.180 Ft
Mérés: 6.100 Ft
Integrált műszaki vizsga: 7.200 Ft
Műszaki adatlap kiadása: 1.190 Ft
Érvényesítő címke kiadási díja: 420 Ft
Átírás eljárási díja: 12.000 Ft
Vagyonosodási illeték: 61.475 Ft
Ideiglenes rendszám kiadása: 10.000 Ft
Állandó, normál rendszám kiadása: 6.500 Ft
Ideiglenes forgalmi engedély kiadása: 2.360 Ft
Állandó forgalmi engedély kiadása: 6.000 Ft
Jármű törzskönyv kiadása: 6.000 Ft
Összesen: 604.066 Ft
Az autó vételárával együtt: 2.979.066 Ft
„Laza” három millióból tehát megúsztuk a GTV-t. Kicsit soknak tűnik, főleg az itthoni árakhoz képest. De, mint mondani szokás, olcsó húsnak híg a leve, ez viszont túl drága ahhoz, hogy híg legyen. De ez még nem a jéghegy csúcsa, nézzük meg mi a helyzet a 147-essel.