A gizdaság
Hát, ha valami, akkor ez nem lesz olcsó mulatság. Svájcban 3.2-es GT-t találni nem nagy kunszt, majdnem több van belőle, mint a 2.0-es JTS-ből. 28.900 Frankért, ami nem egy nagy összeg egy 3.2-es GT-ért (4.172.000 Ft) egy kereskedésből le is akasztottunk egyet, 55.000 km-rel, ezüst színben.
A GT költségei tételesen a következők:
Regadó: 2.936.792 Ft
Áfa: 834.400 Ft
Vámteher: 417.200 Ft
A környezetvédelmi igazolólap vagy plakett kiadásának díja: 1.180 Ft
Mérés: 6.100 Ft
Integrált műszaki vizsga: 7.200 Ft
Műszaki adatlap kiadása: 1.190 Ft
Érvényesítő címke kiadási díja: 420 Ft
Átírás eljárási díja: 12.000 Ft
Vagyonosodási illeték: 79.475 Ft
Ideiglenes rendszám kiadása: 10.000 Ft
Állandó, normál rendszám kiadása: 6.500 Ft
Ideiglenes forgalmi engedély kiadása: 2.360 Ft
Állandó forgalmi engedély kiadása: 6.000 Ft
Jármű törzskönyv kiadása: 6.000 Ft
Összesen: 4.326.817 Ft
Az autó vételárával együtt: 8.498.817 Ft
Hát igen. Ez a jéghegy csúcsa. Ha valahol, akkor itt kiütközik Svájc hátránya. A forgalomba helyeztetés többe került, mint maga az autó. A németeknél azért egy fokkal jobb lesz a helyzet. Remélhetőleg.
Germán fivéreinknél sincs hiány a 3.2-es GT-ből. Egy árban és futásteljesítményben hasonlót kerestem, mint a svájci kollegája, sikerült is találni egyet. 2004 októberi, 56.000 km van benne és 18000 Euróért (4.500.000 Ft) az enyém.
A költségek tételesen a következők:
Regadó: 1.934.890 Ft
A környezetvédelmi igazolólap vagy plakett kiadásának díja: 1.180 Ft
Mérés: 6.100 Ft
Integrált műszaki vizsga: 7.200 Ft
Műszaki adatlap kiadása: 1.190 Ft
Érvényesítő címke kiadási díja: 420 Ft
Átírás eljárási díja: 12.000 Ft
Vagyonosodási illeték: 79.475 Ft
Ideiglenes rendszám kiadása: 10.000 Ft
Állandó, normál rendszám kiadása: 6.500 Ft
Ideiglenes forgalmi engedély kiadása: 2.360 Ft
Állandó forgalmi engedély kiadása: 6.000 Ft
Jármű törzskönyv kiadása: 6.000 Ft
Összesen: 2.073.315 Ft
Az autó vételárával együtt: 6.573.315 Ft
Verdikt
A kis hegyi ország ugyan bővelkedik mindenféle autócsodákban, de mindennek megkérik az árát. És nagy hátránya, hogy nem Uniós tag, legalábbis a mi szemszögünkből.
Németország éppen ezért nyerő pozícióban van vele szemben. A piac is nagyobb, talán csak a legkényesebbek nem találnak maguknak megfelelő négykerekűt, ugyanúgy igényesek az autóikra és esetenként valamivel olcsóbban adják portékáikat.
Ezek alapján mi Németországot ajánljuk.