Tagok >> fbence >> 146 1.6 boxer >> Blog
- Típus:146 1.6 boxer
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1996
- Színe:fekete
A vadkár után a kapott cserelámpák közül a jobb indexbúra lepattant. Na, most megkapta az újat, korabban rendeltem már, akkor a balosat küldték, így van egy talonba.
Kapott novemberben négy db újszerű gumit, dot 2017. Egy hátsó izzó cserélve, az akkunál található 150A-os bizti is kicserélve ( menet közben nagyobb bukkanónál leállt egy pillanatra, itt volt valami érintkezés probléma, mert mozgatásra is csinálta). Munkásautó vásárlás végett újra visszakapta üléseit, illetve a tetőcsomagtartó is lekerült róla.
Száguldunk (:
Ahhoz képest hogy majd egy évig szinte hozzá se kellett nyúlni, mostanában elég sokat van vele foglalkozva.
Két helyzetjelző izzó csere, egy tompított cserélve.
Illetve a korábban említett relét is kicseréltem egy Hella gyártmányúra - nem mintha lett volna választásom (: .
Szerintem elkezdett búgni a jobb hátsó kerékcsapágy, így vettem egy újat, és kicseréltem. Bár valami nem az igazi...
Mi tagadás, szegény munkásautónak van használva. Az elmúlt egy-két écben elés sokat hurcolásztam cuccokat ( evező, mellények, fűkasza ), így arra jutottam lehet egyszerűbb volna kiszedni a hátsó üléseket. Most ennek álltam neki.
Sajnos az üzemanyag pumpa újra megadta magát. Viszont ha így jártam akkor kapott egy nagyobb szervízt is.
Vezérlés csere ( dayco ) vízpumpával, szíjjak cseréje, olajak cserélve ( motor, váltó ), hátsó fékbetét, gyertyák. Motorba 5w40 valvoline olaj, váltóba xado került. Asszem ennyi (:
231 700 km
Hát, nem ennyi. A szerelőtől elhozva a hiba újra előjött; csak teker, de nem indul.
Elkezdtem telefonálgatni, meg méregetni.
Van két relé és három bizti, az akkumlátor bal oldalan, egy fekete doboz alatt. Ezek a benzinpumpához tartoznak. A biutik jók, relék működnek. Az első relé a gyújtás ráadásakor meghúz, a hátsó önindítózáskor, és a motor járása közben mindkettő meghúzva marad.
Kilámpáztam a szivattyút, gyújtás ráadásakor nem megy hátra feszültség, önindítózáskor viszont megjeleneik a 12 V.
A szivattyút kiemeltem, adtam neki áramot, dolgozott is rendesen. Most arra jutottam, hogyha a hátsó relét kézzel működtetem, a szivattyú dolgozik, ezután az autó indul, és jár rendesen. A kocsi most azóta indul, de gyújtás ráadásakor még mindig nem jelentkezik hátul áram, tehát a szivattyú még mindig nem megy. Ennek javítása lesz a következő nekifutás.
Eltelt egy hét. Az öreglány most működik rendesen, úgyhogy elkezdtem összerakni.
A biztosítékokat, relêket kiszedtem, megpucoltam, wd40, és mentek vissza a helyükre. Üzemanyagszivattyú csatlakozóit is megtakarítottam ( már amennyire hozzáfértem ). Közben kaptam egy fülest, van benne egy nyomáskapcsoló, ami akkor ad hátra áramot, ha nem elég a rendszerben a nyomás. Tehát ha gyújtás ráadásakor a szivattyú nem megy, ez nem feltétlen probléma.
Egyenlőre ide jutottam, igazából nem jöttem rá a problémára, de jelenleg az autó tünetmentes. Még amire gondoltam, valamit lehet felszívott, és eltömte a szivattyút, mikor kiszedtem, az egészet kiemeltem a tankból, és meglucoltam, lehet akkor szűnt meg a gond.
06.26.
Menet közben a motor leállt, nem indult újra, mondhatni a szokásos tünet. A reléket, pontosabban a hátsót kézzel megnyomogattam, a szivattyú dolgozott, illetve a motor be is indult. Úgyhogy ezeket a reléket újra cserélem.
7.07.
A hiba újra jelentkezett. Most nem ment a benzinpumpa. Kiszereltem, rákötöttem 12 V-ra, úgy működött. Kilámpáztam, áram ment hátra, szakadást egyik vezetékben, csatiban sem érzékelt. Újra összeszereltem, a szivattyú nem ment, úgyhogy megint szétszed, és átkötöttem a szivattyú csatiját, a hátramenő csatlakozóhoz, így működött. Aztán hossza snézegetés után ( meg persze anyázás), a szivattyúházon található két kis bisz-baszt megfeszegettem, meghajlítottam, így feszesebben ért a csatlakozóhoz, úgy hogy a hiba jelenleg újra elmúlt (:
Bal hátsó csapágy búgott szegény, úgyhogy kicseréltem.
Hála az égnek nen egy bonyolult dolog, a fékhenger, és tartókonzol levétele után csak lehúzom az agyat. Szerencsémre minden csavar engedett, így egy jó óra alatt megvoltam az egésszel.
229 678 km
Ha már ősz, és eső, hát mi menne tönkre... Persze hogy az ablaktörlő, fogta magát a legnagyobb zuhé közepette, és a bal oldali ( tehát az előttem levő) megállt kb feles állásban. Mondanom sem kell mennyirw örültem neki.
Mivelhogy egy elfoglalt ember vagyok ( inkább fontosabb volt a lovaglás, meg hát az eső sem esett ), ma sikerült így este tájékán neki állnom. Eltört egy műanyag bisz-basz a rudazaton. Sejtésem szerint ilyet nem fogok kapni, úgyhogy átmeneti megoldásként - tehát jó sokáig - megoldottam. Mivel szabadnapjaimon kenukkal, meg lovakkal foglalkozom, így abból dolgoztam amim van, kapupánt csavarral (: Ennek a hátranya, hogy most nem gömbcsuklón mozog, így kisebb a mozgastartomány, de ránézésre eddig nagy gondot nem okoz, remélem a későbbiekben sem hoz ki ez új hibát.
Ami nagy szo..s volt a mutatványban, az az, hogy én majom, leszereltem a motort. Na ezt legközelebb nem fogom megtenni, illetve csak azután hogy kiszedtem rudazattal együtt, mert marha menő játék volt sötétben azzal bíbelődni, hogy megfelelő állásban visszakerüljön a kar a helyére.
Mindenesetre jó játék volt (:
Na, ha már hétvége, ha már van akna, akkor egy kis karbantartás. Mivel már egy ideje nézegettem hogy az olajteknő tömítés igencsak szar, és már a szerelőm is szólt hogy az már csereérett, és vagy 2 hónapja a szobában hever a megvásárolt tömítés, meg a paszta, úgy gondoltam nem ártana kicserélni. Első ránézésre simán egy órát momdtam neki, de egy órába tellett mire alá másztam. Szóval nem siettük el, viszont kicseréltük. Azt gondoltam, leszedjük felrakjuk, és ennyi, de nem... A kipufogó csonkokat le kellett venni, és még így is tetriszezni kellett hogy lejöjjön, és persze igyan ez vissza felé. Mivel a leeresztő csavar elvileg eresztett, ezért sajna a teknő aljában fellelhető volt egy kis tömítésmaradvány. Fémforgács, és egyébb finomság nem látszott, viszont a leeresztőcsavart most rendesen megtakarítottuk, volt rajta gány még korábbról rendesen, és lehet hogy így jó is lesz ( ez persze az én trehányságom is, hogy a korábbi cseréknél nem igen foglalkoztam ezzel ). Visszarakásnál pótoltam az előző olajcserénél elmaradt Prolongot, a régi olajat öntöttem bele vissza, természetesen pótolva frissel, azért nagy luxus volna nekem ha 3000 km után lecserélném az olajat (:
Szóval ez kipipálva.
223 356 km