Tagok >> Lackó156TS >> Blog
Hátsó hossz-lengőkarok, keresztrudak cseréje, első lámpák cseréje 273600Km.
muszáj volt cserélni a lengéscsillapítókat, ezért rögtön TA gewinde lett a gyáriak helyett. Pár centit le is engedtük próbából. 264000km
új csuklók, csillag, porvédők...alu villák csere GT fém villákra berohadt összeállt csavarok miatt..
vettem egy gyári új bosch-t lelkem megnyugtatása végett. hibakódnak többször beadta, főleg 5.-ben 90-100km/h-ról finoman gyorsítva....a hiba a következő indításig bent is maradt, teljesítményt pedig erősen vissza vette. Az utóbbi időben már alapjáraton is. Fura volt hogy kisebb szakaszos gázpöccintéssel elketyegett bármeddig, de ha csak alapjáraton járt 1-2 perc múlva már hibát írt, de rögtön el is tűnt.
Kipróbálom gyári új alkatrésszel.
megvettem életem első dízel autóját :) olajcserével(lég, olajszűrő,gázolajszűrő) kezdtem 238700km-nél
Vezérlés és olajcsere ideje is eljött. Vezérlésmódosító és balance tengely csapágy még hátra van ugyan de még mindkettő használható állapotban van. a hosszbordás szíj szintén.
Olajnak pedig Selenia 20k Alfa Romeo ment, szűrővel együtt persze. 254000km
Szereztem bontott csomagtér teleszkópot, és valamennyivel jobb állapotú csomagtér kéder gumit. most felpattintottam.
A kartergázcső csere részeredményt hozott, elindulás ki simult, 1500-3000rpm-ig viszont továbbra is maradt az erőtlenség, bár nem fuldoklott már annyira. Egy hosszabb út során viszont feltűnt hogy 5.fokozatban már 4500as fordulattól nincs tovább. max. sebesség kb 140km/h és a mutatót ide is ragasztották, innen már nem volt tovább élet....komolyabb pánik. füst nincs, csövek épek, légszűrő tiszta, fojtószelepház tiszta, minden mutató stabil jó értékeken DE! nem megy. Találgatások: vezérlésmódosító? szívócsőhossz vezérlés? gyújtás? légtömegmérő? a legegyszerűbben diagnosztizálható hibát (LMM) hagytam utóljára :( pedig csak le kell húzni és ki is derül. Bizarr módon eléggé tetszett lehúzott LMM-el való közlekedés :D közvetlenebb ingerlékenyebb az autó, erősebbnek érződik, olyan jó kis csattogós karburátoros versenykocsinak érződött. motorhang öblösebb erősebb, kipufogó is másként szól. kár, hogy ilyenkor csak üzem meleg motorral lehet haladni, hidegen alig van alapjárat, nehéz finoman elindulni vele, részterhelés szinte nincs is. de a padlógáz....hát az mennyei.
Lényeg az, hogy kellett venni új gyári BOSCH légtömegmérőt. nem olcsó..szép karácsonyi ajándék. Cserét magam csináltam. Lényegében s levegőcsőt kell csak széthúzni és jövöget is szépen kifelé. 251000Km
Érdekes tünetekkel kezdte. Kezdetben kb. 3000es fordulatig nem igazán ment, kimondottan olyan érzés volt, mintha valami húzná visszafelé, de utána meg hirtelen megindult. Tetszett is az érzés, amint nyomaték is erő is hirtelen jön meg a kezdeti tétlenség után, "szökkenve" ment....tudtam, hogy nem igazán normális ez, és egyre romlott az alsó fordulatszám tartomány. miután leellenőriztem a légszűrőt, levegőcsövet, gumi harmonikát szakadás repedés után kutatva megláttam a szépen szétrohadt elmálott hátsó kartergázcsövet. bilincs mentén tőben elszakadva. Reméltem, hogy ez lesz a gond.
A csövet nem tartja egyik ismert autó alkatrészes sem, vagy rendelésre jó drágán, végül egy mezőgazdasági gép-alkatrész boltban kaptam méretre vágva 215 stabil magyar forintért.Lényeg, hogy olajálló legyen a cső! Cserét házilag oldottam meg, motortér burkolatot le kell venni. új "slag" bilincsel raktam vissza.
Iszonyúan csikorgott már, szinte folyamatosan menet közben is sírt. Hátsó fékbetétek és tárcsák lecserélődtek, berohadt munkahenger feljavítva. Közben persze megnéztem mi minden vár még rá. futómű kaszni, mindbe alaposan bele kell nyúlni :(