Blog >> teleszkóp
Érkezett egy kissebb csomag, Úgy emlékeztem, hogy csak 4L olajam van itthon (közeb kiderült, hogy 8L), így rendeltem még 8L-t, a 147-be, is lassan cserélem. Ugyan légszűrőház még nincs, de érkezett még Champion légszűrő, Ufi olajszűrő, egy pár Tedgum G-szem, Ina vezérlés készlet, Dayco balanszszíj készlet. Vízpumpa az egyik barátom polcán van, így ezt nem rendeltem. Meg érkezett egy pár motorháztető teleszkóp, mert elég gyengusznak éreztem őket.
A teleszkópokat, ki is cseréltem, a többi arra vár, hogy a nevemre írhassam az autót...
Az egyik csomagtér teleszkóp megadta magát, a másik is már elég gatyán nézett ki, így párban cseréltem.
Stabilus Csomagtér teleszkóp cikkszám: 022929
Sajnos a csomatérajtó egyik teleszkópja megadta magát, így az cserés lett.
Kapott egy új Monroe ajtóemelő teleszkópot.
Hibátlanul nyílik, csukódik. Csak megpöccintem és már nyitva is van.
Kicsit már fáradtak voltak az eredeti teleszkópok a csomagtartó tetőn, kétszer-háromszor fejbe is vert mikor behajoltam a csomagtartóba.
Kapott új marelli teleszkópokat, gond letudva.
A csomagtartó teleszkópok műanyag végei elfáradtak, letöredeztek. német minőség :(
gyári Stabilus volt benne, Marelli-re cseréltem.
Nem kell nagy tapasztalat hozzá. Rögzítő bilincseket kipattintani és lehúzni a fejről. Adja magát.
Képen a régi még beszelve és az új doboza
Eltelt újból 15 ezer km, így elautóztam Várpalotára, a Csörgő szervizbe, hogy megejtsük az olajcserét a szűrőkkel együtt. Ilyenkor mindig összeszedem az egyéb apróságokat is, amiket meg kéne nézni, javítani kéne az autón.
Idén így nézett ki a lista:
-Motorolaj
-Olajszűrő
-Légszűrő
-Pollenszűrő
Ezen felül:
-Hátsó ajtóhatárolók: Mióta megvettem a kocsit, éktelenül kattogott mindkét hátsó ajtó nyitásnál. Nem akartam többet emiatt szégyenkezni, így hozzádobtam ezt is a listához.
-Bal hátsó lámpa a csomagtartó ajtón (1. kép): Szintén, mióta megvettem az autót, ez a lámpa beázott. Folyton párás volt. Ettől függetlenül hibátlanul működött, de azért elég zavaró volt a dolog. Rászántam magam erre a cserére is.
-Bal oldali sárvédő index (2. kép): Ha már lámpát cseréltettem, akkor körbenéztem az összeset és lám, ez is be volt ázva. Csere akkor ezt is.
-Csomagtartó ajtó teleszkópok: El voltak már fáradva, így ezek cseréjét is bevállaltam.
Ezen felül a vezető oldali ajtó kárpitom le volt szedve februárban, és szarul rakhatták össze, mert a kilincs nem úgy járt, ahogy kellett neki és valami zörgött az ajtóban. Megnézettem Csörivel, és kiderült, hogy elég szar munkát végeztek. Egy fém alkatrészt beejtettek az ajtóba, az volt, ami zörgött. Helyretette ezeket a dolgokat is, így ezeket is kihúzhatom a "to do" listáról.
Tegnap hazafele a melóból beakartam rakni pár dolgot a csomiba. Felnyitottam majd elengedve szépen fejbe kólintott. Egy kis káromkodás közepett próbáltam feleszmélni vajon mi is történhetett hiszen reggel még semmi gond nem volt. Gyorsan körbe vizslattam majd konstatáltam hogy a baloldali teló vsak ugy fossa az olajat 🙁 Na fasza..... Ma aztán gyorsan rendeltem két darabot me biztos ami tuti. Aztán délután meg is jött így gyorsan ki is cseréltem őket 😁 Most aztán ugy nyilik mint ha autómata lenne. Nem kis erő kell a lecsukásához se pedig a gyengébbet vettem ami 400N 😁
A két teleszkóp 4000 Huf volt.
A kulcsház cseréje meghiúsult, mert az olcsóbb kulcsházak, nem igazán passzolnak ezzel a kulccsal. Annyira meg még ez sincsen rossz állapotban, hogy hatezret kiadjak egy újért, így a korábban rendelt logo-t erre raktam rá...Rendeltem hozzá szilikontokot, de az meg finoman szólva mint tehénen a gatya, ezért ezt is elvetettem.
Berendeltem fekete-fehér logokból, a 40mm-es a kormányra, az 50mm-ek a téli felniközepekre mennek majd, ezek már csak ősszel. A 74mm-ek az autó orrára, és a hátuljára. Sajnos nem egyforma logokat kaptam, így a hátulján még nem cseréltem le, az majd ha megérkezik az új rendelés...
A nyári MAK felnik kupakjait nem akartam buherálni, de mivel mind a két fajta garnitúra felnikupak amit rendeltem (60mm) nem lehetett bepattintani a felni közepébe, így az lett a végeredmény, hogy az egyik garnitúráról lefejtettem a logot és felragasztottam a MAK felniközepekre. Na így már ez is jó...
A nagy hidegekben előfordult, hogy a teleszkópok nem tartották meg a csomagtérajtót, ezért kicseréltem ezeket is... Ezekre is felkerültek a segédrugók, így pattintásra fel is nyílik teljesen az ajó...
A csomagtér ajtóba még korábban fúrtam be két ledet, amit még régebben nappali menetfénynek rendeltem, de arra a célra túl gyengének, meg a pici felülete miatt is alkalmatlan. Még gondoltam arra is, hogy kilépőfénynek szerelem be, de ez lett a tökéletes helye, nagyon szuperül bevilágítja a csomagteret, és így hogy kettő van belőle még árnyékot sem tudok neki vetni...
A hideg beálltával sajnos már esett vissza a csomagtérajtó, ezért cserélni kellett a telókat. Két bontott érkezett Mifitől... most jó. :)