Tagok >> KZM_Rosso147 >> 147 2.0 T.Spark Distinctive >> Blog
- Típus:147 2.0 T.Spark Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:Piros
Ma kapot az Alfa 4db új Continental EcoContact 6 nyári gumit, mert a régiek profil mélysége már nem volt az igazi és elég régiek is voltak.
Ezzel egy időben megnézettem a bal hátsó téli gumimat is, mert abból jobban szökött a nyomás, mint a többiből. A gumis talált is benne egy vékony 1cm-es fejnélküli szeget, amit kívülről egyáltalán nem lehetett látni. Így a nyári gumi csere mellett a defekt is be lett foltozva.
Szegény Alfa a karantén miatt nem nagyon van mostanában használva, és álltó helyében a hátsó ablaktörlő motor tengelye úgy döntött, hogy berozsdásodik. Ezt úgy vettem észre, hogy a lapát az első törlésnél megállt az ablak közepén. Kiszedtem a motort, de a belső mechanikának nincs baja, és egy kis kézi segítséggel a motor vissza tudta vinni a lapátot a vég állapotba. Kapott a tengely egy kis kúszóolajat és járattam lapát nélkül a motort.
@Update: Megint nem volt használva a hátsó ablaktörlő egy ideig, és megint megállt az ablak közepén a lapát az első törlésnél... Megint szét szedtem, de most a lapát mozgató tengelyt szétbontottam amennyire tudtam, és befújtam rendesen WD40-nel. Járattam megint lapát nélkül jó sokáig miközben fújkáltam rá a WD40-et és a tengely túl végén folyt ki a rozsdás WD40. Sajnos nem tudtam teljesen szét szedni a tengelyt, így nem lett rendesen kitakarítva... A végén lehet be kell szerezzek egy új hátsó ablaktörlő mechanikát.
Még December elején az Alfa úgy döntött, hogy nem nyitja ki sem a központi zárat sem a csomagtartót a távirányítójával, amit nem igazán tudtam megmagyarázni, mert reggel még be tudtam zárni vele, délután már nem reagált rá. Gondoltam biztos az elem merült le benne, de hiába cseréltem ki, semmi sem változott (rámértem a régi elemre és műszer szerint nem volt lemerülve).
Keresgéltem egy kicsit a neten, hogy mi lehet a gond, és többen írták, hogy velük is előfordult és újra meg kell tanítani neki a távirányítót. Amihez csak egy kábel, a MultiEcuScan és a biztonsági kód kell. Nem tűnt túl bonyolultnak a dolog, így kölcsön kértem egy obd kábelt, beszereztem a MES-t és megkerestem a biztonsági kódos kártyát, amit szerencsére megkaptam az autóval, amikor megvettem :).
1. probléma: a kábel, amit kaptam VagCom KKL kábel volt, amivel nagyon jól tudtam a motor, az ABS és a légzsák vezérlőire kapcsolódni, de a Body Computernél közölte velem a MES, hogy ehhez bizony ELM327-es kábel kell.
2. probléma: beszereztem netről egy ELM327-es USB-s kábelt, amiben valójában nem eredeti ELM327-es chip van, hanem annak egy klónja, ami elvileg ugyan azt tudja, de az Alfában főleg semmire sem volt jó. Olvasgattam megint a neten, MES fórumon írták, hogy egy 120Ohm-os ellenállást ki kell forrasztani, és úgy működni fog. Ez sem segített rajta...
3. probléma: beszereztem netről egy másik ELM327-es USB-s kábelt, amiben már eredeti ELM327-es chip van. Ezzel első próbálkozra már tudtam a motor vezérlőhöz kapcsolódni, de semmi máshoz nem. Több órányi COM port állítgatás és próbálkozás után sem sikerült ezen változtatni. Ezt a kábelt is szétszedtem, hátha ebből is ki lehet forrasztani a nem megfelelő ellenállást, de ebben minden tökéletésen volt beforrasztva és méretezve, így a kábelt megfelelőnek ítéltem.
A megoldás végül nagyon egyszerű volt. Egészen tegnapig mindig egy 2.2-es verziójú MES-sel próbálkoztam, ami még nem igazán támogatja az USB-s ELM327-es kábelt, de amint beszereztem egy 4.2-es verziójú MES-t, egyből tudott csatlakozni mindenhez és újra meg tudtam tanítani a távirányítómat az Alfának pár másodperc alatt :). Szerencsére sem a jel vevőnek sem a jel adónak nincs gondja, és még a biztonsági kód is az autójé.
Valószínűleg, ha már Decemberben elviszem valakihez, aki csinált már ilyet, akkor pár nap alatt megoldótott volna ez a probléma, nem kellett volna kulccsal nyitni az ajtó és belülről a csomagtartót 3 hónapig, de így legalább tanultam valamit, ami később is hasznos lehet, és van egy működő diagnosztikai kábelem progival együtt :).
Ma hoztam el az Alfát a szerelőmtől, aki az esedékes olaj- és szűrőcseréken kívül, kicserélte a vezérlést és levizsgáztatta az autót. Még előtte kapott tőlem új ablaktörlő lapátokat is.
Egy héttel a szervÍz előtt az akkumulátorom úgy döntött, hogy nem szeretné többet beindítani a 2.0TS-t, de azért még annyira meg tudtam győzni, hogy el tudjak vele menni egy akkumlátor boltba, és vegyek helyette egy másikat. Viszont a visszaútra már nem iskerült beindítani, így a parkolóban kellett kicserélni az akkumulátort. Szerencsére sógorom ráért utánam hozni szerszámokat hozzá, mert engem úgy meglepett, hogy elromlott az akkumulátor, hogy nem gondoltam végig a dolgokat és szerszám nélkül indultam el otthonról :).
Pár hete azt vettem észre, hogy a jobb oldali index visszajelzőm nem működik, miközben az összes jobb oldali index villogott. Gondoltam szétszedem az óracsoportot és megnézem, hogy milyen izzó kell bele, és kicserélem, de egy darab izzó sincs az óracsoportban, csak LED-ek. Ez egy kicsit visszavette a lelkesedésemet, hogy kijavítom ezt a hibát, de egy kis utána olvasás után megtudtam, hogy 3528-as smd LED-ek vannak a nyákra forrasztva, be is szereztem 5 db zöld LED-et, hogy legyen tartalék is.
Ma haverom segítségével ki lett cserélve a LED (neki biztosabb a keze ilyen kis alkatrész forrasztáshoz :D ), és újra villog a visszajelző, ahogy kell :). Minimálisan eltér a színe a másiktól, de a bal oldali visszajelzőhöz végül nem nyúltunk.
A javítás megúsztam 95Ft-ból, ha nem számolom a tartalék LED-eket, és a fröccsöt, amit utána ittunk :D.
Ma hoztam el az Alfát a szerelőmtől, az esedékes olajcserén kívül meg lett heggesztve a kipufogó leömlő, mert el volt törve. A törésnél eddig kifújt és elég rossz hangja volt az autónak, főleg hideg motornál.
Olaj: 10190Ft
Olajszűrő: 1978Ft
Pollenszűrő: 4560Ft
Levegőszűrő: 2824Ft
Klímatisztító: 3210Ft
Sortömítés: 3850Ft
Ma hoztam el az Alfát a szerelőmtől, megkapta a már megérdemelt fék felújítását. Le lettek cserélve a tárcsák, a fékbetétek és a fékolaj is. Emelett át lett vizsgálva az autó, hogy ne legyen vele semmi gond a hosszú montenegroi út alatt :).
Első féktárcsák: 27040Ft
Első fékbetétek: 13520Ft
Hátsó féktárcsák: 13702Ft
Hátsó fékbetétek: 10225Ft
Fékolaj: 3210Ft
Ma felkerült a már korábban beszerzett Paragi kipufogódob az Alfára, mert régiben elengedte magát a heggesztés, és melegedéskor/hűléskor pattogot, ami roppant módon idegesített. A dobbal együtt a rögzítő gumik is ki lettek cserélve, mert a régiek ki voltak repedvezve. A rögzítő bilincs csavarja szokás szerint be volt rohadva, így csak a flexnek engedett, de így legalább a régi csavar is megújult :).
A hangja sokkal szebb lett, és a króm vég is jobban mutat rajta, mint a kissé rozsda foltos vég.
Ma végre eljutottam odáig, hogy az egy hónapja beszerzett új emblémákat lelakkozzam és lecseréljem az Alfán.
Egyszer már voltak cserélve az autón, de a polírozást nem díjazták az utángyártott emblémák, így most felragasztás előtt lefújtam őket keréktárcsa lakkal.
Első alkalommal még nem mertem leszedni a régit, így csak rá lett ragasztva az új a régire... (nem volt túl esztétikus) Ebből kifolyólag a mostani alkalommal 4 emblémát kellett leszedjek. Az utángyártottakkal nem is volt gond, könnyen alá tudtam nyúlni csavarhúzóval, és lefeszíteni. Az eredetikkel már többet kellett küzdeni. A széléről nem sikerült alányúlni, így végül középen megvágtam és belülről kifelé haladva feszítettem le az emblémákat.
Egy kis tisztítás után már mentek is fel az új lakkozott emblémák, remélem tovább fogják bírni mint az előzőek :)
Ma hoztam el az Alfát a tervezett szervízéről, az olaj és szűrő cseréken túl ki lett cserélve a főtengelyszimering, mert szivárgott az olaj, és elől a gumi fékcsövek, mert be voltak repedezve. Valamint a hátsó stabilizátor guminál újra előjött a nyikorgás, így megint ki lettek cserélve, most egy másik fajtára:
Hátsó stabilizátor gumi: 0Ft (garanciába ki lett cserélve :) )
Selania StAR 7l: 19170Ft
Olajszűrő: 1409Ft
Pollenszűrő: 3556Ft
Levegőszűrő: 3285Ft
Gumi fékcső 2db: 4332Ft
Fékolaj: 1300Ft
Főtengelyszimering: 3022Ft
Ma hoztam el az autót a fényezőtől, mert a motorikus és felfüggesztési hibák kijavítása utána végre esztétikai javításokat is meg tudtam csináltatni az Alfán. Nem lett teljesen lefújva, csak kisebb-nagyob bele fújások lettek elvégezve, és összepolírozás a régi fényezéssel. A képeken látszik, hogy nagyon jól sikerült :).
Egy kis hiba az első lökhárítónál még mindig maradt, ezt majd tavasszal tervezem kijavítattni. Most még egy embléma csere van betervezve, mert a régiek már elég kopottak.