Tagok >> KZM_Rosso147 >> 147 2.0 T.Spark Distinctive >> Blog
- Típus:147 2.0 T.Spark Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:Piros
Ma sikeresen beszereztem egy méretpontos gyári pattentekkel ellátott szövetszőnyeg szettet az Alfához :).
A https://autoszonyeg.com/ oldalon rendeltem meg, kb 2 hét volt amíg legyártották, de megérte kivárni, mert pontosan illeszkedik a padlóra, és a pattentek is jó helyen vannak.
Kapott piros szegést és egy gumi koptatót a vezető oldalra.
A hétvégén az utolsó idegesítő nyikorgás is meg lett szüntetve az Alfába, amely már azóta hallható volt hátulról, amióta az autó nálam van, de csak körülbelül 3 hete sikerült lokalizálni ablak mosás közben. Véletlenül meglöktem az ablaktörlőt a hátsó ablaknál és sikerült reprodukálnom a hangot, amit addig burkolatok ütögetésével nem sikerült elérni. (Ha tippelnem kellene az autó előző tulaja, szerette ennél fogva kinyitni a csomagtartót :D )
Sajnos a javítási műveletből kimaradtam, mert éppen túrázni voltam Romániában, és otthon hagytam az Alfát szüleimnél. De apám unalomból vagy szeretetből vagy kíváncsiságból szétszedte a csomagtartóajtót és megtalálta a hibát. A hátsó ablaktörlő motor gumi tartó bakjai ki voltak lazulva és ezért tudott mozogni az egész szerkezet. A pontos részleteket nem tudom a javításról, de a varázslat működött. Tegnap nyikorgás mentesen jöttem végig a 44-es főúton, pedig ez az út próbára teszi az autót :).
Ma végre ki lett cserélve az a vezető oldali ablak, és újra működő képpes az ablakemelő :). Még tavaly szereztem az Alfához egy csere üveget ablakvezetővel együtt a tatai bontóból, mert ablakvezetőt külön akkor nem sikerült venni, és se kedvem se időm nem volt rohangálni egy kis műanyag darab után :).
Remélem többet nem kell kicserélni az üveget, mert nem éppen könnyű feladat. Az ajtókárpit leszedesé már csukott szemmel ment, a régi üveg kiszedése elég könnyű volt, mert az ablakvezető már le volt róla törve.
Viszont a csere darab beszerelése a munkaidő háromnegyede volt... Az üveg minkét szélét bejátszani a vezetőjébe úgy hogy csak felülről lehet kukucskálni egy 1 centis résen, közben az ajtón levő lyukakon igazgatni és valamiféle erőt kifejteni, hogy fel vagy le mozduljon az ablak, nem éppen gyerek játék.
De a művelet sikerült, újra fel-le lehet húzni az ablakot anélkül, hogy előre bukna az üveg. :)
Ma hoztam el az Alfát a tervezett szervízéről (109500km). Sok minden ki lett cserélve és fel lett újítva, amelynek köszönhetően az első felfüggesztés kopogása, nyikorgása megszűnt:
Csere:
Első-Alsó lengőkar (2db): 79856Ft
Szélső gömbfej (2db): 8792Ft
Első stabilizátor gumi: 2026Ft
Selania StAR 6l: 16080Ft
Olajszűrő: 1409Ft
Pollenszűrő: 3556Ft
Fékolaj: 1300Ft
Szervóolaj: 2260Ft
Felújítás, tisztítás:
Kormánymű: 65000Ft
Hátsó féknyereg: 3704Ft
Klímatisztítás: 3100Ft
Ezeken felül be lettek állítva az első fényszórók, és a futómű. Ezzel a szervízzel minden olyan hibája ki lett javítva az Alfának, amivel megvettem :). Remélem az új, meglepetés hibák száma továbbra is ilyen alacsony marad :).
Ma hoztam el az Alfát egy meglepetés szervízről, mert hétfőn úgy döntött az autó, hogy kispolski/traktor hibrid hangot ad ki, így egy hetes kényszer pihenőre kényszerült. A fura a dologban, hogy mikor vittem a szerelőmhöz fél úton meggyógyult és újra normális hangja lett, de azért nem fordultam vissza :).
Végül kiderült, hogy a kipufogó löömlőktől a katalizátorokhoz tartó csövek eltörtek, így mind kettő meg lett hegesztve és kaptak új tömítéseket is.
Újra szép hangja van az Alfának, és készülhet a márciusi olaj/szűrő cserére, amivel egyidőben egyéb dolgok is ki lesznek cserélve.
Ma hoztam el az Alfát a szerelőmtől. Sikeresen megtalálta és megszűntette a nyikorgást ami a hátsó felfüggesztésből jött. Kicserélte a hátsó stabilizátor karokat és gumikat, valamint a kézifék sem fogott igazán rendesen így azt is kicseréltettem vele.
Stabilizátor kar (2db): 12540Ft
Stabilizátor gumi (2db): 908Ft
Kézifék bowden (2db): 6936Ft
Következő szervíznél az olajcserével egybekötve kicseréltetem az első stabilizátor karokat és gumikat, mert amióta megvettem az Alfát azóta kopognak :).
Mikor a nyári gumik le lettek szerelve egy kicsit meggyűlt a bajunk a kerékőrrel, ugyanis a kulcsa alig akart rámenni a kerékőr fejére annyira eldeformálódott. (Elég puha anyagból csinálták...) Így vissza sem lett rakva a téli szettel.
Ma sikeresen beszereztem egy másik fajta kerékőrt, ami első ránézésre is keményebb anyagból készült, remélem nem lesz vele semmi gond :).
Ma elvittem egy szélvédő javítóba az Alfát, hogy megkérdezzem a véleményét a srácnak a kőfelverődésemről. Ugyanis egy kis olvasgatás után kiderül, hogy a legrosszabb alakút sikerült összeszedni, mert csillag alakban repedt az üveg, plusz meg is pattant a kő, így két helyen sérült.
A srác azt mondta, hogy meg tudja javítani, így ott helyben meg is csináltattam.
Próbáltam róla előtte-utána képeket csinálni, de elég nehéz szélvédőt fényképezni :D
Ma sikeresen ki lett cserélve az ablakemelő mechanika, persze ez sem ment teljesen simán.
A rossz ablakemelő egész könnyen kijött a helyéről, mert már ki volt akasztva a bowden, így nem egyben kellett kifűzni a kis lyukon az ajtóból.
A cseredarab beszerelésénél feltűnt, hogy a műnyag csúszka egyik füle, ami a sínen tartja le van törve (valószínűleg ez volt a régi veszte is), így jöhetett megint a gondolkodás, hogy mivel lehetne pótolni a hiányzó kis fület. Végül egy acél lap és egy átmenő csavar lett a megoldás, ami már biztos hogy a helyén fogja tartani.
Kipróbáláskor kiderült, hogy nem teljesen működőképes, mert az üveg kiszabadításánál eltörtük a üvegvezető műanyagot, így lehúzáskor előre bukik az üveg. Valahonnan szerezni kell cseredarabot, remélem találok egy bontóban. :)
Az ablakemelő után gyors le lettek cserélve a nyárigumik a télire és bekerültek a gumiszőnyegek is.
u.i.: Általában egyedül használom és kevés csomaggal az Alfát, így nem tűnt fel egy érdekes hang, ami akkor jelentkezett, amikor csomag + 3 ember beleült. Régen hallottam ilyen zavaró hangot vezetés közben :). Jobb hátsó felfüggesztés felől hallatszódik a fura nyesztetés, így lesz egy köröm a szerelőmhöz.
Tegnap okozott PZ147-nek és nekem egy kellemes estét az Alfa... Haza érve húztam volna fel a bal első ablakot, 10 centi után reccsenés és onnan se le se fel. A motor adott ki valami hangot, de semmi sem mozdult. Így nem hagyhattam a társasház teremgarázsában, így elgurultam PZ147-hez egy kis segítségért.
Leszedtük az ajtókárpitot, de sokkal közelebb nem kerültünk a megoldáshoz, kb fél óra után láttuk meg, felülről belenézve az üveg mellett, hogy a kis műanyag, ami csúszkál a sínen kijött az üvegből, és az üveg nélkül felcsúszott a sín tetejére beszorítva ezzel az üveget. Nagy nehezen sikerült visszanyomni és kiszabadítani az üveget, de a sínről letört a műanyag darab, amit a bowden-ek mozgatnak.
Jöhetett a gondolkodás, hogy hogyan fog fenn maradni az ablak a helyén, próbáltuk odakötni az ajtón belül valahova, de nem igazán tartotta fixen fent. Végül elszaladtunk az Auchan-ba, és vettünk Tesa szalagot, és körbe ragasztottuk kívül-belül :).
Ma sikerült a bontóból egy cseredarabot szerezni, viszont ez motorral, sínnel együtt van, így az egész mechanikát kell majd cserélni. De ez majd csak hétvégén lesz megejtve. :)
u.i.: A bontóba menet kaptam egy kavicsot a szélvédőre az M0-n, roppant mód örülök neki...