Mutasd

>> Szerviz2016-02-22

Ciao!

Történt egy kis karbantartás a váltó környékén, mert melegen szorult a képeken látható tengely/csap és nem állt vissza a váltóbot a középső állásba, úgy kellett vissza húzni erővel.
Akksi ki, akksi tálca ki. Ehhez a bizti tábla dobozát és a légszűrő ház felső részén lévő csavart is le kellett bontani. Ekkor már láthatóvá vált a bűnös alkatrész. Egy 17es kulcsnyílású anya rögzítette az acél tengelyt az alu házba, anya le, műanyag faudi fejhez hasonló, csuklók le, majd kitoltam a házból a tengelyt. Ezután csiszoló vászon és fúrógép segítségével megcsiszoltam, nem kell félni tőle, lehet adni az előtolást neki... :)
Ezután bő zsír az alu házba, meg a tengelyre, majd a segédirányító fül, ami a váltó léptető tengelyét mozgatja, vissza, utána alátét és anya meghúz. Műanyag csuklók vissza és ha már itt voltam a másik csuklót is kitakarítottam, megzsíroztam, hál' Istennek az alu pogácsa, amit két torx fejű csavar fog össze, simán szétjött.
Majd az összeszerelés fordított sorrendben történt.
Kb. ~3-4 óra volt az összidő, szuper lágy lett a váltás. Már csak a műanyag kulissza felújítása van hátra, ami a váltó botnál van és akkor mintha új váltó lenne rajta. Semmi lógása nem lesz.