Tagok >> fazek >> 159 2.0 JTDm >> Blog
- Típus:159 2.0 JTDm
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2009
- Színe:szürke
Ma kapott az autó friss olajat és levegőszűrőt.
A munkát a Csörgö szervíz végezte. Köszi :-)
km:302700
Az autó egyik napról a másikra elkezdett erősen kormolni,és az ereje is megfogyatkozott. Én a légtömegmérőre gyanakodtam,de nem az volt a rossz.(potyára cseréltem)
A turbo utáni cső repedt el, csöri pikk-pakk kicserélte és azóta semmi gond a kocsival.
Motorolaj és szűrők kicserélve.
Üzemanyagszűrő is cserélve lett mert azt jelezte hogy víz van benne.
Hátsó motortámasztó bak szintén cserélve.
Első féktárcsák és betét cserélve,valamint az olajszivárgás az olajbetöltő nyílás környékén megszüntetve.
km:293700
Már egy ideje szivatott az autóm, hogy néha teli gázzal történő gyorsításnál vészüzembe vágta magát P0091-P0092 hibakódot írva. Az injektorok rendben vannak,ezért Csöri a nagynyomású szivattyú bevizsgálását javasolta. A szivattyút kipucolták és néhány tömítést cseréltek benne, ami úgy tűnik megoldotta a problémát.Kapott az autó friss fék, és szervókormány olajat,plusz motorolaj csere is megtörtént.
km:286250
Pár napja az M7-en autózva,egyszercsak elfogyott az erő az autóból. Műszerfalon felvillan a check engine lámpa, na mondom fasza!Félreálltam az első pihenőnél P242A hibakódot dobott,törölni nem tudtam.Erőtlenül de hazahozott a drágám.:-)Rövid keresés után megtaláltam RomeoOne blogjában a hiba okát,turbó hőmérséklet érzékelő szenzor lesz a ludas.Rendeltem Erhardtól gyári minőségűt 40k forintért.A régi szezor annyira bele volt gyógyulva a leömlőbe hogy nem tudtam villás kulcsal kivenni,le kellett vennem a dpf-et hogy hozzá férjek rendesen crovával.Némi melegítés után már mondhatni könnyen kijött a régi szenzor. Az újat rézpasztával bekenve tettem vissza.
Mivel lent volt a dpf,adta magát hogy kipucoltatom mert egy ideje már elég sűrűn regenerált az autó.
Kérdezősködtem néhány embernél,és a legolcsóbb verziót választottam,30k forintba került,gépen tisztították,vágás nélkül.Majd az idő megmondja hogy megérte vagy sem.
Egyúttal kapott friss olajat, lambdaszondát és levegőszűrőt.
Kerékcsere alkalmával észrevettem hogy a bal hátsó rugóból le van törve egy darab. Ma délelőtt orvosolva lett a dolog,kapott újat. Mind a kettőt kicsréltem pedig a jobb hátsónak még nem volt baja,de ki tudja meddíg bírta volna.
Segítségemre volt WarbiRunner(Gyuri)és Haddel cartárs blogja.Köszi! ;-)
Rugócserét követően kicseréltem a 2 hátsó lengéscsillapítót és toronycsapágyakat, valamint a két hátsó stabilizátor pálcát mert a futóműves szerint az kopoghat.
A kopogás megszünt de sajnos nem a fenti alkatrészek cseréje után.
A jobb hátsó féknyeregből elhagytam egy csavart és az adta a kopogó hangot. :-/
A generátor szabadonfutójának már egy ideje furcsa hangja volt, nem túl hangosan de bizonyos fordulatszám tartományban búgó hangot adott. Csöri tanácsára beszereztem egy jó állapotú generátort a tatai bontóból,és mivel az elmúlt hetekben kétszer is dobott P0091-P0092 hibakódot az autó, megkértem csörit hogy derítse ki a hiba okát.
Ezeket a hibakódokat az üzemanyag rendszeren belül több dolog is okozhatja, első körben az injektorok bevizsgálásával kezdtük. Szerencsére a mért értékek megfelelőek voltak és "csak" újra kódolták a kopás mértékéhez. Az autónak Így kevésbé kopogós hangja lett de lehet csak placebó hatás. Csöri tesztelte a kocsit,próbálta előidézni a hibát de nála a teszt során minden érték megfelelő volt. Abban maradtunk hogyha ismét előjön a hiba,akkor a nagynyomású szivattyú bevizsgálása a következő.
Kicseréltem a lámpáimat mert a gyáriak nagyon rosszul világítottak. Első körben csak a projektorokat akartam cserélni,de amit rendeltem aliex-ről azokat sehogy sem tudtam belerakni a régiek helyére. Ezért rendeltem komplett lámpákat Erhardtól. Ma délelőtt sikerült átcserélnem.tdemeter cartárs véleménye szerint az új lámpák foltosan világítanak neki,remélem nálam jók lesznek. (A képek:1. előtte 2. utána.) Az izzók ugyanazok kerültek bele (H7-GE sportlight ultra)Leírom majd az éjszakai tapasztalatokat.
Hát, besötétedett :-( Sajnos nem vagyok elragadtatva a lámpák fényétől. Világítani kicsivel többet világít mint előtte,de a foncsorral valami nem stimmelhet mert foltokat világít. Nem egyöntetü a megvilágított felület. Képet ma nem csináltam,de bepótolom majd.
A régi lámpáimat már szétszedtem,elküldöm a foncsort felújjítani és jó eséllyel az fog visszakerülni.
3. kép:Szerintem a vetítési képnek nem így kellene kinézni egy projektoros lámpával :-/
A gyári lápáim foncsor része már a felújítást végző cégnél van (GT Reflect Bt) jövő héten visszakapom.
(Az autouveg4 nevü cégtől is kértem árajánlatot,de ők drágábban dolgoznak, viszont vállalnák a teljes lámpatest felújítását kb 25 ezer/ db árról beszélt a cégvezető.Ebben a foncsorok felújítása,a lencsék ultrahangos tisztítása, és a külső búra polírozása van.
Elkészült a foncsorozás. Visszaraktam a régi lámpáimat és a hatás jobb lett mint az utángyártott lámpákkal. A 4.-6.kép a felújított lámpáé. 5.kép a felújított foncsor.
Persze a xenontól messze van,de igy már látok vele normálisan,jobban bevilágítja az út szélét is,és a rend őrei sem köthetnek bele. A foncsorozás,szállítással együtt 14300 Ft volt. Jobban jártam volna ha ezt a megoldást választom elsőre is.
Ma este elhozhattam az autóm Csöritől.
- Vezérlés csere,
- EGR hűtő fedél,
- hosszbordásszíj,
- olajcsere
- ózonos klímatisztítás és pollenszűrő csere történt.
Valamint átbeszéltük a generátor felújítását,mert szerinte ha még nem volt hozzányúlva akkor minden nap ajándék így 275K km felett. :-(
Néhány hete hibát jelzett az egr. P0487-0490 hibakódot írt.Többször is éreztem apró rángást, másodikban kigyorsításkor amiről azt olvastam hogy az egr is okozhatja.
Nem tudtam hogy korábban cserélték az egr-t vagy sem,és mivel a kocsiban már 274K Km van úgy gondoltam kicserélem.
Shadin blogja alapján nekiálltam a cserének. Nem volt nehéz átcserélni az újra,és legalább ezt a hibaforrást egy időre kizárhatom.