Már jó másfél hónapja, hogy megvettem az autót, de még mindig áll szegény. Annyival előrébb vagyok, hogy elvontattunk a munkahelyem parkolójába, igy legalább rálátok, és bármikor tudom intézni az autóval kapcsolatos dolgokat. Mint azt már emlitettem, itt a német szervizek nem állnak éppen a helyzet magaslatán ha Selespeed váltóról van szó... azt mondjuk én sem értem, hogy miért van az, hogy ha nem jár a Motor, akkor kiemel a kupplung, de ha beinditom, egyáltalán nem reagál. Ez egy fogós ravasz kérdés, de mivel az is biztos, hogy a kupplung rossz, igy megérett a döntés, teljesen mindegy mi rossz, és mi nem az, eljött az ideje, hogy az otthoni "donor" odaadja hat a szerveit. A komplett váltó a Selespeed, illetve a kupplungszett. (azelőtt lett cserélve benne, hogy hazament volna az autó, nincs benne 1500 km)...
Még annyit a vásárláshoz hozzáfűznék, a szívem hasadt, amikor belenéztem az autóba, mert olyan szintű koszt, ami benne Volt, hát...régen láttam. Az első dolgom Volt, hogy nekiálltam kitakarítani ott helyben, amit tudtam, de még így is...mind kívül, mind belül bizony egy komolyabb takarítás, mosás, és társai az első dolgom lesz, abban a pillanatban, ahogy elindul a lábán az autó. Szerencsére a kárpit egész jó állapotban van, nincs lelakva, csak éppen a kosz centi vastagon áll benne... :(
Alig két hete hogy megvettem ezt a csodát...igen, csoda, mert tulzás nélkül állithatom, hogy aki egyszer Alfás lesz, az az is marad. És hát ugye ez már a harmadik Alfám, és a második Selespeed.
Az autót eleve úgy hirdették, hogy váltóhibás. Igy gyakorlatilag majdnem hogy ingyen adták oda, én meg örültem, hiszen van otthon egy másik -motorhibás- példány. (Nem általam lett az). Azonban hiába vettem meg az autót, 100 km re van tőlem, gondoltam utánanézek, vajon mi lehet a problémája a váltónak, mielőtt az egész komplett váltót kicseréltetem, esetleg feleslegesen.
Nos, az itteni szerelők hogy úgy mondjam ,magas ívben tesznek az olasz Selespeed technikára, mivel hát ezzel ők nem foglalkoznak. (ezt még a szakszervíznél is tapasztaltam korábban)... az előző tulajdonos azt mondta, hogy kiolvasták a hibát, és kupplungot írt ki, de semmi konkrét információt ezen kívül nem kaptam. Ja, igen, az autó ugye hátramenetben van, igy a Motor sem indul, nem lehet kivenni sebességből... Na, ezen gondoltam, lehet segiteni, egy vasrúd segitségével kikupplungoltuk az autót, de ekkor jött a meglepi, a német tulaj még gyorsan magával vitte az aksit az autóból... bikakábellel egy másik autó aksijáról járó motorral, de a bikakábel nem adott elég kontaktot, igy éppen csak annyi áramot kapott, hogy ...picit - egyet forditott az önindítón... Na, hát akkor nézzük mit csinál a kupplung... Azt láttuk, hogy ha a váltok, akkor a kupplung karja mozdul...tehát ez működik, de mivel semmi Sem megy rendesen, a gyenge áram miatt, lehet ez sem, mindenesetre mivel vasárnap lévén, és a németeknél ilyenkor a fű sem nő, és engem szívességből vittek el oda vissza 220 km t, sajnos be kellett érni annyival, hogy egyenlőre marad ott az autó...viszont mivel nekem van egy másik Selespeed váltós 156 os otthon, és karácsonykor megyek haza, első dolgom lesz megnézni, hogy hogyan is viselkedik a kupplung karja ha váltok, mert nekem felettébb gyanús Volt, hogy itt inkább valami elektromos hiba lesz...Reméljük a legjobbakat. De az biztos, hogy amint lábra tudom állítani az autót, az első utam egy magyarországi Alfaszervízbe vezet majd, mert hát kapja meg azt ami jár neki...