Tagok >> Pat >> Spider / GTV GTV V6 2.0 tb >> Blog
- Típus:Spider / GTV GTV V6 2.0 tb
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1996
- Színe:sötétszürke
Ismét nem került el a balszerencse és egy öngyilkos őz sem.
to be continued...
Erőteljesebb gyorsításánál és kanyarban enyhe gyorsításkor a jobb elejéről csattogó hangot lehet hallani. Első nekifutásra a féltengejre gyanakodtam. Szervízbe be, a váltótartó bak csavarja fellazult, el is volt nyíródva. Új csavar, egy kis menetfésülés máris ok
A dunaújvárosi alfatalálkozó után az autó elkezdett ledadogni magasabb fordulatszámtartományban. Gyújtógyertya és -kábelek, elosztófedél, forgórész csapágy, simering cseréje orvosolta a hibát. Itt jegyzem meg, hogy gyújtókábelt nem könnyű szerezni a vashoz, de Erhard kartárs kimagasló munkája ismét segített a feladat hatákony végrehajtásában. Köszönet érte.
A Nyári Igénybevételre történő Felkészítés azaz NyIF alkalmával az alábbiak kerültek végrehajtásra:
- Termosztát csere,
- Összes gumicső cseréje a vízrendszeren,
- Szelephézag ellenőrzése és beállítása
Köszönet az anyagokért Erhardnak, valamint a munka dandárjáért Csabi barátomnak.
Bicske környékén belement egy k...ög fekete félcsillagos romcshalmaz drágaságomba... család bennt ült, szerencsére nem lett nagy baj..., de baromarcú elment...
Hála baráti körben lévő karosszériás team-nek, újra szép az autó:
Lökhárító, motorháztető javítás, festés, lökhárító- és lámpa tartó javítás, lámpák, műanyag javítása, egyben egyéb festékhiány- és vezető ülés javítás.
Köszönet érte...
A mergás bunkó meg dög@&°%+ és roh~ˇ˘˛°#}+!!!!
Nah, szóval a nagy kérdés: mennyi motorolaj megy bele az autóba olajcserekor... Hát volt egy kis matek ésmindenkinek köszönet a hozzászólásáért. Szóval az alábbiakra jutottam:
1. A szervízkönyvben írtak szent és sérthetetlen.
2. Tapasztalati adatok mindenki aki hozzászólt, naggyából megegyeztek, tehát ez is rendben van.
Akkor hova lett az a kérdéses kb.1L olaj, illetve hova NEM lett...
Arra az elhatározásra jutottam, hogy nem jön le a leeresztőcsavarnál..., mert
a.) a leeresztő csavar az olajdekni (azaz a motor) hátsó részénél van, a blokk viszont előre dől.
b.) nem folyik le hengerfejből, szeleptől azaz pangó olaj marad a motorban.
Szóval, figyelembe véve a szarvízkönyv által írt 7.3L-t, első nekifutásra beleöntöttem 7L-t. Ekkor, mint írtam minden fórumon, a felső nívó fölött volt az olajszint 1-1.5cm-vel. Ezután leengedtem belőle 7-8 dl, és pont a felső nívónál van az olajszint. Következő 10.000.Km után az olajcseréhez kell csináltatnom egy-egy mobil rámpát, amire ráálva az autó eleje kb. 15 cm-re megemelkedik. Első feltöltésre pedig csak 6l-t kell beleönteni.
Költségeim:
3 X 4L Castrol motorolaj: 20.000 Ft
olajszűrő (Bosch) 1500 Ft
Lgszűrő: 4000 Ft
A kérdéses oldal a szervízkönyvből a témához:
Amikor elsőnek el kezdtem keresni a hűtővíz szivárgásának helyét, a motor tetején lévő kb, 10 cm-es összekötő benzincső spriccel...
Vettem új benzincsövet (0,5 m) a Guszti autósboltban (Szfvár, Cserepes köz).
Bilincsek le ~10 cm levágás az újból, maradt ~40 cm új benzincső ;)
Tehát a kálváriája:
A hétvégi kirándulás után a vízhőfok kicsit magasabbat mutatott, mint általában. (mindíg 90-ra visszahűtve szoktam leállítani az autót, most nem tudtam, maradt 90 fok fölött a mutató)
Szóval gyanús lett a dolog, másnap reggel indultunk volna megint az autóval előtte hűtőfolyadékszint ellenőrzés: Üres a kiegyenlítő tartály!!!!
Tegnap, 3 Liter utántöltés, autó helyben járatása ellenőrzés, felmelegítés visszatöltés, a víz nem fogy. Délután menet közbeni hibadiagnosztika, 10 km hajrázás. A műszer normális 90 fok körüli értéket mutat, de megálláskor a motorháztetőt felnyitva a motor jobb oldala csupa víz, izé hűtőfolyadék.
A motor meleg, nem nyulkálni, mert éget..., de legalább tudom nem hengerfejes, hál' isten..
Garázsba be, kis pihi, majd vissza részben kicsit megbontva fölülről, hogy a vizcsöveket jobban szemügyre lehessen venni, mert minden más a vízcső fölött megy... ;)
Ezután kis alfaamore.hu, tapasztalatok, vélemények begyűjtése. Totti barátom mondta, guruljak hozzá, nála van csápos is, alulról is meg lehet majd nézni.
Mai nap: Részben lebontott dolgok visszahelyezése, irány Totti. Arany kezének első érintésével egyből a lyukas csövet megtalálta, ami a fűtőradiátorhoz menő cső volt a termosztát után, mindjárt a nyaknál megrepedve. Repedt részt levágva darab vízcső ráhúzva a csonkra és rézcsővel összekapcsolva, hiba elhárítva.
Köszönet Tottinak
Jobb oldali tompított égett csatlakozója cserélve.
Van komplett vezetékkötegem, a fenti csatlakozó kivételével ;)
Vezetékköteg 6000+ 2000 postaköltség.
Utángyártott "kék" izzók voltak az autóban, nagyon melegedtek, megolvadt a csati.
Ezért:
Két tompított fényszóró csere + 1 contack spray beruházás
Égett csati tisztítása, spray, bontóból csati keresése indul...