- Típus:159 SW
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:fekete
Decemberben volt egy kis afférom a generátorral. A dugóban ácsingózva "fura szagra" lettem figyelmes. Mivel elmúlt nem nagyon tulajdonítottam nagy jelentőséget neki. Gondoltam valahonnan kívülről jött. Egy hét múlva megnézettem egy kedves ( és precíz ) autószerelő ismerősömmel. Azt mondta olaszt nem javít, de szokott hozzájuk járni a kútra egy srác, aki csak Alfát szerel. Majd megnézeti vele.... Az volt a szerencsém, hogy a régi jó üzleti kapcsolat miatt nem bírt a vérével és felemelte a paripát. Éppen nekiállt bontani a műanyagot mikor elkezdett ömleni a füst a motortérből. 8 szerelő futott össze a füstjelek láttán. Gyorsan lekapkodták az akksisarut. Így megúsztam egy felújított beszerelésével és nem a mélygarázsban gyulladt ki az autó. 60.000.- forint.
Januárban nem volt szükségem az autóra, ezért elvittem az előbb említett sráchoz. Mondtam Neki, ha már a generátort kicserélte, akkor azt vehetjük úgy, hogy szerel olaszt és cserélje ki az alábbiakat :
- két hátsó rugó
- két hátsó stabilizátor
- hátsó féktárcsa betétekkel
- Jobb első felső és alsó lengőkar
Meg is állt 195.000.- forintban
Két hete észrevettem, hogy a küszöb javítás nem sikerült. Visszavittem, hogy legyenek kedvesek a garanciális problémát orvosolni. Ha már ott voltam lefényeztettem a lökhárítót is. 25.400.-
43 nap alatt sikerült névre írnom az autómat.
Még múlt héten feketéztem egy kicsit , rendszám nélkül elgurultam a lakatoshoz. Közel 60eFt-ért javította, üregvédőzte és fényezi majd a küszöböt. Átnézettem az autót, jobb első felső lengőkar, jobb hátsó stabilizátor, hátsó fékbetét és a spirálrugók cserések. Azon kívül rendben van.
Tegnap reggel nyolcra mentem a Mozaikba. Nepper nélkül meg sem próbáltam. A "baráti" szívességért cserébe 12re itthon voltam ezekkel a zsebemben : Műszaki : pipa, eredetvizsga : pipa, regadó befizetés : pipa
Ekkor jutott eszembe, hogy előre matrica rendszámot szeretnék. Hívtam a neppert, hogy mi a teendő. Hát hogy a soron ha mondtam volna, akkor beleírják az adatlapba a d típusút előre, de így újra kell szemléztetni. Plusz pénz, plusz idő. Beletörődtem, hogy majd valamikor később lesz csak nem elálló rendszámtáblám....
Online megkötöttem a biztosítást, kettőre megjött az igazolás.
Uccu az Ocsmányiroda, nem volt sor. Előző autóm üzembentartó váltás ügyintézés, hazaugrás külföldi rendszámért, magyar papírok az Alfára cakli-pakli 55 perc!
Alig vártam, hogy legalább hátul fent legyen a rendszám és kerüljek egy kört. Ekkor jött az újabb meglepetés. A svájci keret hátul is kisebb, mint az EU-s szabvány.
Naf@szom.... Elmentem a márkaszervízbe, hátha van valami gyári megoldásuk az első rendszámra. kb 20 perc fejvakargatás után meglett a megoldás. Kicsi rendszám hajtogatás, két önmetsző csavar és fehér lakkfilc. Felkerült előre, pont ahogy az új Giuliettákra is felteszik.... A szaki azt mondta, ha akarom még tehetek kétoldalú ragasztót a rendszám és a lökhárító közé.
Vicces volt a vizsgasoron. Kérdezték, hogy mennyi a km óra állása. Mondom százhatvanezer. De hogy pontosat mondjak. De mondom azt mondom.
Most pedig kerülök egy nagyobbat.
Már 26 napja itthon van az autó Svájcból. Másnap az ocsmányirodában kezdtem a származás ellenőrzéssel. Azóta várok. Kétnaponta beülök a ház előtt, beindítom és nyomkodom a navit :D Jó lenne már beülni és napi rendszerességgel használni.
Minden ismerősöm próbál még mindig lebeszélni, hogy csak Alfát ne! De hát ha egyszer beleszerettem....
A szomszédnak megemlítettem, hogy hazafelé jövet az egyik benzinkúti dohányzásnál feltűnt némi hólyagosodás a bal küszöbön hátul. Valamennyit ért az autókhoz, leguggolt és azt mondta rohad a küszöb :S. És tényleg. Egy 200 forintos nagyságú lyuk tátong a szép kis autómon... Kissé elkeserített, de remélem ez lesz a legnagyobb bosszúságom a szerelem hátralévő részében.
Most lakatost keresek a környéken, hogy ne kelljen vidékre mennem a sajátomhoz kockáztatva a büntit.