Elérkezett az ideje, hogy kicseréltessem a kettőstömegű + kuplung szettet az autóban. Nem is volt kérdés, hogy megint a D.Z-hez viszem a kocsit. Leadtam csütörtök délután, azt mondták, hogy szombat délután már kész is lesz. E helyett már péntek este csörögtek, hogy mehetek a kocsiért! A kuplung sokkal puhább, finomabb volt, nagy királyság! A boldogságom egészen szombat estig tartott, amikor is a pedál beesett éjjel 11 körül az Üllői Aldinál a körforgalomnál. Szerencsére van Europe Assistance a kocsin, jobb félni mint megijedni alapon. A tréler másfél óra után oda is ért, hogy a 8km-re levő házunkhoz elvigyék az autót. Vasárnap délelőtt fel is hívtam a szervízt, hogy valami nem jó, a kocsit trélerrel kellett hazaszállítattni. Gyorsan minden probléma nélkül ki is jöttek házhoz és megcsinálták Zoliék az autót. Kiderült, hogy csak egy drótból készült pöcök engedett el ami kinyomta az olajat. kb 30 perc volt a szerelés. Azóta mentem vele egy keveset és semmi érdemleges nem történt :)
Szervó
Észrevettem már egy ideje, hogy nagyon remeg a kormány alapjáraton. Hosszas utánajárás után arra jutottam, hogy lecserélem a szervóolajat, hátha megoldja a hibát. Szét szedtem a visszajövő ágat a gyorscsatlakozónál a hűtő mellett, majd egy műanyag csövet rádugtam, azt beletettem egy üvegbe. Párom elindította az autót 1-2mp-ig, amíg a tartályból az olaj le nem fogyott. Akkor megállította, utántöltöttem majd újra elindította. Így ment egészen addig amíg már nem jött az a barnás szmötyi a csőből. Utána légtelenítés, majd szintre töltés és kész is :) Határozottan jobb most a kormányzás, sokkal kevésbé remeg az egész kormány.
A beletöltött olaj Febi 6161 hidraulika folyadék volt, 2l kb 8 ezer forint.
Nemrég elkezdett elég csúnyán kerregni az autó motorja terhelés alatt. Megijedtem ezért rögtön kértem is időpontot a D.Z-be átvizsgálásra. Kiderült, hogy főtengely szíjtárcsa elkopott és cserélni kell. Már cserés lett volna a vezérlés is, szóval ezzel együtt le lett cserélve az is. Most kezdhetek gyűjteni a kettőstömegűre :D
km 268000
Eljött az ideje az első nagyobb szervíznek! Eddig semmi problémám nem volt az autóval, de így szervíz után már egyenesen szerelem. :)
A következők voltak cseréljve/javítva rajta:
-Olaj, szűrők
-Váltóolaj csere
-Kézifék kötél
-Parkolószenzor meg lett rajta javítva.
Az eddigi szervizeken kívül csak egy izzó ment ki. Szerencsére a shell kúton a munkásnak kicsi keze volt :D
Jelenlegi km állás kb 264.000
Szervízbe ugyanoda vittem ahova az előző tulaj, D.Z tuning pesterzsébet. Teljesen meg vagyok velük eddig elégedve :) Sose legyen rosszabb az autó!
Kb egy hétig tudtam használni a kocsit mielőtt kijöttem olaszba dolgozni. Ezalatt a hét alatt közel ezer kilométert sikerült megtennem vele és hát nem bántam meg :) Az első héten sikerült egy átvizsgálást is megejteni vele a D.Z-nél, ahol egy kerékcsapágyat kellett s.o.s cserélni. Az autó jó állapotban volt, egy parkszenzor és egy kézifék bowden eddig a hibalista, ezt majd olajcsere környékén orvosoljuk is majd. Az autó nagy sebességről való aktív fékezésnél kormányrázós, ezt is majd megnézetem szervízperiódusnál.