Blog >> kézifék
A bal oldali rögzítőfék bowdene befagyott még februárban. Korábbi szemrevételezéskor láttam, hogy reped a bowdenház a hátsó kerékhez közel, hát most be is állt a minuszokban. Szerencsére - mivel külön fékhuzalja van a bal és külön a jobb keréknek - átmeneti megoldásként egy fogóval kiakasztottam a befagyott oldalon a bowden végét a nyeregből.
Most rendeltem autodoc-éktól mindkét oldalra COFLE (olasz) márkájú komplett bowdenezést, a kettő együtt tíz ezer körül megállt szállítással. A csere alapvetően nem lenne vészes - itteni tagok kiváló leírásai megtalálhatók a blogokban - ámde a hátsó üléssor felszedése (patentek cseréje !) és az átkozott bowden padlón átfűzése után a gumi tömítés helyrenyomása .... jóvolt na.
Kapott az autó egy teljes alvázmosást, melyet azonnal követett egy teljes alváz és üregvédelem is, hogy minél tovább sikerüljön megóvni a jelenlegi szép állapotot. Ezeken felül bekerült a gyári jobb és bal oldali kézifékkötél is. (A régiek már el voltak öregedve, a bowden borítása elkezdett már foszlani.)
Előműszakin 2 dolgot jegyeztek fel. 2 hátsó gumi fékcső repedezett és kéziféknél 50% eltérést mérnek a két oldal között.
Elaforgtól rendeltem 2 db gyári új fékcsövet és 2 db gyári új kézifékkötelet. Ha már meg van bontva, cseréljük ki a fékfolyadékot is (Tutela).
A klíma nem igazán hűtött, így az is fel lett töltve. 220g gáz jött le belőle és 650g lett visszatöltve Kozinál.
Jobb hátsó fék 0 hatásfokú volt.
Autót megemelve kiderlt, hogy a kézifék bowden meg volt törve, és húzta a féket folyamatosan. Rákészültem a cserére, gondoltam 2 perc max mint a 156nál. Hát nem...
Fél utastér szétbont. Első körben a középboxot szedtem ki, visszaengedtem az állító csavart. Kocsi alatt burkolatok, rögzítők levétele, kötél kiakasztása, és azt hittem ennyi. Nem jött ki. Itt már gyanús volt a dolog... Hátsó ülőlapot alig tudtam kitépni a bolhákból. Itt jegyzem meg, agyonverném azt, aki így tervezte meg, hogy egyszer használatos bolhákkal kell rögzíteni azt a sz@rt... Utána kárpit felfeszeget. Hát persze, hogy még 2 helyen rögzítve van... Nagy nehezen kifűztem, be az újat, közben a jobb hátsó lés előtti 2 centi víz kimerése, kárpit szárítása... Kocsi alatt mindent vissza a helyére, drótkeze, zsírspray, stb... Bowden beakaszt, de csak nem lett jó... Hátsó kerék le, nyereg le. Fékbetétek megállva.. Alig lehetett kiszedni... Úgy kellett egy dornival meg csavarhúzóval kikocogtatni... Új fékbetét megrendel még gyorsan délelőtt, hogy a délutáni körben ideérjen a bárdi vele...
Túloldal bontása következett... 5-ből 4 kerékcsavar kijött, az 5. már kifogott az 1500Nm-es levegős kulcson is... Krovafej, fix hajtóvas, 1,5m cső, és az én 80kg-m nagy szenvedések árán lazította meg... Itt a fékbetétek mozogtak... Dugattyúk visszatekerése relatív simán ment... Jobb oldal összerak, bal kicsit szorosabb volt, ezért megpumpáltam a féket... Sajnos sokat pumpáltam, kijött a dugattyú. Szerencsére vissza tudtam tekerni aránylag könnyen, mostmár legalább szépen jár... Összeraktam, és légtelenítő csavar kiteker... Na ez kihozta a menet egy részét. Menet feljavít, összerak minden. Beltér szintén összerámol, miután be lett állítva a kézifék. Most végre ez is tökéletes. Ülés patent majd következő körben lesz rendelve, így sem mozog, nem zörög, nyöszörög, úgyhogy minden szuper. Minden kerknél csavarok kiszedve, zsírozva, felfekvő felületek szintén. Így lett összerakva... Fék pipa... Meg ha jobban bele gondolok, akkor az egész az volt... Kb 5 órám ment rá a 2 hátsó fékre...
Kézifék kötélből Cofle márkájút kapott, betétből Textart..
Alkatrészek beszerzésében szokásos módon apósom segített a bárdinál ;) Nagy segítség azért a fél ár, valamint a műhelye, ahol minden szerszám és csápos emelő a rendelkezésemre áll. Jah, és nem utolsó sorban a szakmai tudása, és rutinja, így ha elakadok, mindig van segítségem. Meg neki munkája és idegbaja Giovannitól :D
Újabb szervízen vagyunk túl. Vezérlés, termosztát, ablakmosó motor és kézifékkar cserélve. Szépen alakulunk.
Végre asszony meglepett egy régóta vágyott váltó és kézifék szoknya szettel, azért mi sem jobb elfoglaltság mint szépíteni a járgány apró részleteit. A kezifék szoknyától feltem a legjobban, mert sehol se talaltam infót a cseréjéről. Ennek ellenére mégis meglett 2 perc alatt csak felülről meg kell nyomni lefelé a felso végét higy ki tudd akasztani. Nagyobb szívás volt már maga váltó, mert ott is csak a panel kiszedesere talaltam instrukciót. A szoknya alulrol visszahajlik egy műanyag peremre, amiből kampós pöckök álnak ki. Ezekre csuszik rá az alsó műanyag szorító keret. Valamint felülről meg egy ezüst vékony diszkeret. Valószínű valaki cserélte már előtte mert az is már 3 darabra volt repedve. Ovatosan feszítve apránként a pöcköket apró mozdulatokkal is sikerült a 8-ból a felét letörni. Ezért volt szívás betenni az újat, mert ezek valamennyire pozícionálják is a szoknya szélét. Plusz ugye alulrol még közben a nem tartani a disz keret darabjait, mert az is plusz feszitest ad a keretnek. Kb 45 perc szenvedésembe és hajszál ám a került, de szerintem megérte.
Tegnap levizsgázott szépen. Csont nélkül 17 évesen. Kézifékkötelet kellett előtte cserélni mert lógott. Soha semmi gondja nem volt a vizsgák során(12 éve van a családban). Ez volt az első, hogy előtte valamihez hozzá kellett nyúlni. Ennél nagyobb baja soha ne legyen. :) És jövőre már nagykorú lesz a drága. :)
Eljött az ideje az első nagyobb szervíznek! Eddig semmi problémám nem volt az autóval, de így szervíz után már egyenesen szerelem. :)
A következők voltak cseréljve/javítva rajta:
-Olaj, szűrők
-Váltóolaj csere
-Kézifék kötél
-Parkolószenzor meg lett rajta javítva.
Az eddigi szervizeken kívül csak egy izzó ment ki. Szerencsére a shell kúton a munkásnak kicsi keze volt :D
Jelenlegi km állás kb 264.000
Szervízbe ugyanoda vittem ahova az előző tulaj, D.Z tuning pesterzsébet. Teljesen meg vagyok velük eddig elégedve :) Sose legyen rosszabb az autó!
147.100 km
Egy újabb hálám kezdi üldözni Shadin Zolit. Olyan sok kergeti már, hogy ha egyszer utolérik, beborul :)))
Szóval vett nekem is warbi porvédőket és a cserében is segített. Zsírral kitömve, kábelkötővel szorítva. Amúgy a bowdenek is szépen járnak kézzel és a fék mechanika is, csak sajnos a bal kézifékkötél rövidebbre van húzva így a beállítással még vacakolok majd picit.
Újabb 2 év :)
Kéziféket kellett kicsit reszelni, mert túl nagy volt az eltérés -> hátsó tárcsa + betét csere lesz, kézifékkötelekkel együtt.
Az első xenon szint jeladó eltört, AlfaDepo-ból vettem bontottat 16.500-ért