Sajnos a hibajelzés visszajött. Néha eltűnik, de csak rövid időre....inkább van mint nincs. Ugye a -már megállapított- fázisérzékelő adta meg magát. Alfa Szatmárinál (https://alfaszatmari.hu/) a javítás ma elvégezték.
Azt hiszem most hibamentes a gép. Kb. félév és szemmel jól látható invesztícióval, talpra állt!
Ma elkapott minket (ismét...) egy monszun (https://index.hu/belfold/2019/05/29/nagy_vihar_kozeleg_del_felol/) amikor jöttünk el a szerelőtől.... már lassan U-boat lesz az autóból. Viszont jól vizsgázott az iszonyat időben. Minden kifogástalanul üzemelt: ablaktörlők, klíma, világítások, hátsó ablakfűtés. Szóval rendben vunk! ;)
Állítólag gyárilag van egy élvédő profil a kerékjárati íveken..... na az nekünk nem nagyon volt. Megnéztem a Szatmáriét hogy néz ki.... és találtam a neten http://www.rugalmasgumiaruhaz.hu/pvc-elvedo-profil-5904-1-4-mm_p4602
:)
Vettem 7m-t. Leszabtam (...még az ujjamat is jól elvágtam a lemezzel....
) feltettem, maradék is van bőven. Sztem ez hasznos dolog, ajánlom mindenkinek, nem nagy összeg.
A hátsó dob igen rendesen kifújt már, amitől ugyan fickós hangja volt a gépnek, de már érezhető volt a vég közelsége. Kisebb piackutatás után a Karkusékra (http://www.karkuskipufogo.hu) esett a választás. Mint kiderült a 3 dobból, egyet az előző tulaj kihagyott vmiért, és csővel rövidre zárták. A motor alatti felfüggesztés törött volt, a szilent szakadt... Szóval ezt rendbe kellett tenni, és ha már hozzányúltunk, akkor a hang és az esztétika is előkerült. Amit kapott:
*felfüggesztés javítások
*középső dobok (2x)
*sport hátsó dob
*krómozott oválvég, ami passzol a lököshöz
Eredmény: egy egészséges hangzás, ami 2500-3200 között szolidan sportos. Kifejezetten élvezhető autózás élményt ad az új rendszer!!
A lökös alja kapott már az elmúlt 19 évben.... ráfért egy kis "facelift". Alibabás öntapis lágygumi-szoknya 4es kárpitcsavarokkal is megerősítve. Sztem jó lett. :)
Lett egy diszkrét lóherénk, hátha szerencsénk lesz....
A fehér kigyó is rendben volt, de ez nagyon adta magát...:)
Az utóbbi hetekben többször felvillant a befecskendező hiba lámpa, és az alapjáratnál is tapasztalható ingadozás, melyet ki szerettem volna vizsgálni. Jorjie cartárs Kazeséknél belenézett Multiecuscannel az agyába, és olyan hibakódot kaptunk, aminek jó néhány oka lehet. Törölve lett, de pár nap múlva ismét előjött. Saját erőből egy pillangószelep tisztítás, légtömegmérő ellenőrzés, csatlakozó tisztítás megtörtént, aminek az eredménye, hogy az alapjárat stabilabb lett, de a hibajelzés nem szűnt meg. Szatmárinál ma a gyári Examinerrel kiolvasásra került ismét a vezérlő, és itt egzaktabb eredményt kaptunk. Fázis jeladóval van gond. Indításnál játszik szerepet, így ott tapasztalható lesz ha az állapota romlik. A cseréhez sajnos meg kell bontani ismét a vezérlést majdan...
Az alapjárati motort is egyúttal beállította az Examinerrel. Ott helyben stabilnak mutatkozott, meglátjuk a gyakorlat mit hoz.
Update 2019.05.29. Az alapjárat nem ingadozik azóta sem. Ez is pipa.
Tároló lomtalanítva, garázzsá visszaalakítva (3 napi meló)....vintage hobbi gép betéve.
120knál kimaradt a vezérlésmódosító csere, és emiatt vittem el az autót az Alfa-Szatmárihoz. Végül azért akadt más is. 132 188 km-nél kapott:
-vezérlésmódosító (gyári)
-gyári előírt gyertyaszett (NGK)
-szelepfedél tömítés
-Selenia 20k+Liqui Moly Ceratec adalék
-olajleeresztő csavar,
-olaj-,levegő-,pollenszűrő
-1,5l sebváltóolaj + Liqui Moly adalék
Elértünk ide is, már alig vártam, hogy az antikolt embléma leugorjon. A hátsónál a seeger-gyűrű eltávolításakor az embléma tengelyét óvatosan érdemes kiemelni a tokból, úgy hogy a rugó meg a távtartó alátét ne ugorjon szét és ne essen le. A csere folyamán szilikon-zsírral érdemes átkenni a tengelyt, illetve a tömítő o-gyűrűt .