A régi kicsit le volt roggyanva. Cseréztük egy ua.olyan 652 éves kínai manufaktúrából származó handmade példányra ezeöccáé... :)
A kormánykerék 5-10 fokban jobbra állt egyenesben, így ezt az AKH-nál helyre rakták. És ha már ott voltunk, a nyári gumis telefon tárcsák is centírozva felugrottak. Nagy örömömre az egyik nyári gumi oldalából hiányzott egy 0,5cm3 darabka. Beleharapott egy patka az előző tulajnál. Szerencsére volt ua. mintázatú gumi a műhelynél, és így 1 gumival megúsztam a cserét....persze ez sem volt tervezve. :(
Eső után állt a víz a csomagtartó jobb hátsó fertályán a szőnyeg alatt. A szőnyegeket felszedve tisztán látszott, hogy akut problémáról van szó. A víz miután kellő mennyiségben összegyűlt, lejutott a pótkerékhez is. Ott már valaki szemfülesen kiszedett egy gumidugót, hogy jól kifolyhasson. Ez nekem nem volt megnyugtató megoldás, így elkezdtem keresni az okot. Kaptam cartárstól tippeket, de egyik sem az volt amit kerestem. Végül a szőnyegeket jobban megbontva oldalt is, rátaláltam a patakmedrekre.... a hátsó lámpánál jött be a víz a kasztniba, ami két lyukon kijutott a csomagtérbe. A lámpát kiszedve a szigetelésen lehetett látni, hogy belső oldalon piszkos, az érintkező lemezzel együtt, azaz ott ereszt, illetve az egyik csavarnál is. Szilikonnal kihúztam amit kellett. Az ázás megszűnt!! Ha a lámpatestet ismét ki kéne szedni (szerintem ez csak cserénél lehet esedékes), fog kelleni snitzer is a 10-es dugókulcs mellé.
Update: 2019.05.23.: a jobb hátsó lámpa beázik. A műanyag forrasztás engedett el 1-2 helyen. Kiszed, szilikonozás, vissza, szilikonozás. Sem lámpa, sem kasztni nem ázik.
*Óra, rádió, középkonzol már rendben. De a műszeregység totál sötét, így 6 izzó beleugrott.
*A műszerfal kékes-szürke textillel borított középső panelei lehet, hogy valaha designos-nak számítottak... de mára a jobb oldali ragasztása elengedett és lógott, "mint tehénen a gatya". Arra gondoltam, ha már Alfa, ha már rosso.... legyen egy diszkrét pirosra kicserélve.:)
Vettem rá UV álló műbőrt (2000HUF), és egy ismerősöm kárpitos édesapja felgyógyította a panelekre. Hiányzó patenteket szereztem, rögzítettem stb.... és ma betettem. Elégedett vagyok az eredménnyel. :)
Az autó vásárlásakor szemet szúrt hogy a műszerfalba épített óra nullázódik, illetve a folyadékkristály mondhatni nem teljesen ép. Szereztem egy cseredarabot komplett középkonzollal. Miután kiszerelésre kerül a középkonzolból a kapcsolóegység, mely az órát is magába foglalja, torx 5el szétkapva a nyákok kiemelhetők, és az LCD házat úgy ahogy van ki lehet cserélni. A nullázódás oka a nyákról letört kábel volt, ami hol érintkezett hol nem. Újra lett forrasztva. Összerakásnál vigyázni kell hogy az Lcd ne hulljon szét! Az órát a nyákról nyugodtan le lehet választani, mert visszaépítésnél minden érintkező a helyére fog kerülni, csapok pozícionálják helyre. A középkonzol izzóit is cseréltem összerakásnál, mert 2 kiégett ki tudja mikor.... és ha már arra jártam, kicseréltem a rádiót is egy bluetoothosra.:)
És meg lett a bajság....jobb lábtérben szőnyeg alatt egy eltépett kábel. Viszont tanulságos volt végig menni a fűtés/hűtés vezérlésen. A fokozatkapcsolók mögött mikrochip vezérelt rendszer van. Nem 12V-kat kell keresni, hanem digitális jelátmeneteket.... A hiba kereséséhez egy 2000es 1.6 ts-ből kibontottam a MagnetiM. vezérlőelektronikát, előtét ellenállást , ventillátort, szabályzó kapcsolókat....és végül egyik sem kellett, marad tarcsiban, vagy irány az ebay?
Klíma 30g gázt tartalmazott. 500g-t kapott a Tímár Autónál.
És elkészült a mű. Kijavítva, alvázvédve, fényezve. Sajna a fűtés ventilátora nem megy... félek valami nem lett összecsatlakoztatva.... szóval jöhetnek a kisebb javítgatások.
Hátsó fékbetét csere. Steinhof. 131e km
Küzdenek vele rendesen a mesterek. Megjegyzem, nagyon nem ártott volna törődni rendesen ezzel az alvázzal korábban.
Van még bőven vele munka. Íme néhány kép a teljesség igénye nélkül.
Ma leadtam az autót lakatolásra. Sajnos a vártnál jóval több problémával szembesültünk az emelő alatt. Nagyjából a típusra jellemző neuralgikus pontok mindegyike mutatta magát. Nem sorolom... Igazi lakatoláson még nem esett át, csak szépségtapaszos kitt "trükközések" láthatóak pl. hátsó padlólemeznél. Első saccra az autó vételárával egyező összeg rákölthető a kasztnira fényezéssel. Ez nem kevés. Választható opciók: 1. hagyom az egészet, és használom amíg így használható, utána meg szétbontatom. 2. rendbe hozom az autót amennyire csak lehet (átlag ember számára ésszerűtlen költségek mentén), és utána van egy pofás retro alfám egy jobb Stilo árában, mely műszakilag rendben van.... ami nem jön szemben óránként sem. Mivel motorikusan és futóművileg is rendben van az autó, a 2.verziót választom, és bizakodom.