- főkép
>> EgyébAlfa 156 1.9 jtd Sportwagon // 2015-09-14

A tetősín felszerelése egy sín nélküli sw-re nem lehetetlen feladat. Ugyanis a csavarok helyének kialakítása megvan a tető tartó gerendában. A furatokat viszont a jelölt helyen kell kifúrni a tetőn. A furat alá belülről fel kell ügyeskedni a gyári anyákat a helyükre.
A felrakáshoz javasolt a tetőkárpit kiszedése a korábbi blogom alapján.

Jelen írásomat sínnel rendelkező és sín nélküli bontott állapotban lévő kocsik összehasonlításával tettem meg. Én nem teszek fel tetősín az sw-nkre, mert nekem nem hiányzik a szállító kapacitás, mivel van egy kisbuszom vonóhoroggal és tetősínnel.

Egy ilyen akciónál a tetőkorlátokkal együtt érdemes megvenni/átadni a felfogató csavarokat és a tetőben lévő anyákat is. Természetesen ezeket is adom a csomagomban.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 jtd Sportwagon // 2015-09-11

Elkészült a verda jobb oldala is. Erre azt hittük, hogy itt éppen-csak javítgatni kell a sárvédő ívet. Na mikor lecsiszoltuk, letisztítottuk akkor kaptuk az ívet, mert teljesen KO-ra volt zúzva a kerékjárati ív ajtó alsó felének találkozása. A jobb oldalról megmaradt fél kiló gittel /kittel, kinek mi tetszik/ "újra építették".... Nem számított arra, hogy ca 2 cm-rel van beljebb a lemez... kentek rá többször bőven... Akkor törtem volna el a kezeit annak a "lakatosnak".
Most már biztosan beszélek az előző tulajjal, megemlítve, hogy nagyon ügyes kezű lakatossal dolgoztatott.Aranyba kéne mártani a kezeit, jó forróba!

Ajtók beállítva, donor jobb oldal íve felhegesztve, lekezelve, alapozva, tömítve, kittelve csiszolva, előkészítve a teljes fényezéshez.

1.kép ilyen volt. Nem igazán adja vissza a változó illesztési hézagot az ajtó és a sárvédő között...
2. - 3. kép ilyen lett, fényezés előtti állapotban még.

Komplett alváz- és üregvédelem elvégezve, kúszó viaszos konzerválókkal befújva a legeldugottabb helyeken is. Alsó kis kifolyók lezárva, csomagtartóban szintén zárva minden felesleges luk, rés, régi vonóhorog rögzítési pontjai. Az egész csomagtatró belseje kezelve, alapozva rücsivel kifújva, majd viaszos gyantával átvonva minden részben.

Kezdődhet a fényezés előkészítése, majd a fényezés szeptember18-án.

 
>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 24V // 2015-09-08

Az sw-k gyári állapotban nivomattal szereltek. Az idő vasfoga, a lengéscsillapítók rövid élettartama miatt ezek cserére érettek. Szétszedtem a futóműveket, gólyalábat. a két első gyári rugó az alsó műanyag borítás alatt szokás szerint törött volt. A hátsó nivomat tányérjai olyan rozsdásak, hogy azt szitának lehetne használni. Még jó, hogy nem ezekkel akartam visszaemelni az Éjfúriát, hanem az "olcsón" vásárolt vadiúj jól bevált svéd maxtrac rugókat helyeztem előnybe.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 jtd Sportwagon // 2015-09-06

Szétszedtük az éjfúriát. A lenti képeken látszik, hogy igazi mesterművet kaptam. Sedan hátsó lemeze volt ráapplikálva az sw-re. Némi pöttyentgetés sok PUR-hab, és rengeteg gitt.
A teljes szétvágás után nagyon gyalázatos képet kaptunk. A lakatos 3 órát gondolkodott, hogyan vágjuk le és tegyük fel az új elemeket. De megoldotta tökéletesen!

A hátsó lámpaszekciót flexeléssel igazították némethonban egyedivé, így nyertek 2 cm-t, ami parkolásnál jól jöhetett. /6 kép/.
Az eredeti állapot látható a 7.képen, amit visszaépítettünk.
Minden hegesztés, csavarhely a helyén, gyári tömítőkkel lekezelve. A majdnem kész bal oldal olyan, mintha gyárban készült volna! /9. kép/

A fő munka megvan! Márcsak a jobb hátsó kerékívjárat visszaalakítása és a taposók maradtak, de ez már a következő post lesz.

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 jtd Sportwagon // 2015-08-25

A "pápairém" lassan Éjfúriává varázsolódik, ezért kellett kivenni szinte mindent belülről.
A tetőkárpitot is, mert a bal C oszloptól komplett sárvédő cserét –és sok más mindent is - kap, és ehhez útban volt. A kivétele nem nehéz. Le kell szedni minden kapaszkodót, lámpát, napellenzőt, oszloptakarókat, gumikédereket, csomagtér burkolatot, majd óvatosan lefelé húzni két kézzel, benyúlva a tető és a kárpit közé, hátulról a tetőkárpitot. Vigyázni kell, hogy ne törjön meg a hablemez, amire felragasztották a szivacsot és a vásznat. A teljes kárpit több ponton tépőzárral került rögzítésre a tető merevítőkhöz. / Mellesleg az is cserélhető, mert csavarral került rögzítésre./ Ha lejött minden tépőzárról, akkor óvatosan forgatva picit a hátsó csomagtartón keresztül ki lehet húzni hátrafelé. Ez kétemberes, mert a mérete miatt könnyen hajlik és törésvonal keletkezhet benne. Egyik tartja a szettet, másik igazítja kifelé. A lámpák foglalatait a kivétel előtt teljesen vissza kell fűzni a kárpit tetejére. A lámpa foglalatok rögzítő műanyag keretei néhány esetben a pontragasztás miatt elengednek, de ez könnyen gyorsan orvosolható a visszaragasztás előtt.
Kb ennyi. Nem ördöngösség, kb 3 óra meló a belsőtér full kipakolása ülésekkel, padlókárpittal tetőkárpittal együtt.

FONTOS, hogy a műanyag takaró elemek levételéhez KELL egy jó patent leszedő szett, mert akkor nem törik el egyetlen egy patent sem!

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 jtd Sportwagon // 2015-08-23

Donor bontása után, a kasztnissal egyeztetve megtörtént az Éjfúria szétszedése. 3 nap alatt kényelmesen darabjaira szedtem 5 éves fiammal. Rengeteg "új" meglepetéssel találkoztam a kocsinkban. A két sw között osztrák vs. német semmi különbség nincsen korrodálódás terén. Mind a kettő GTPeti által felrajzolt helyeken nem kicsit rozsdás. Ezekre a helyekre számítottam is, a kocsi vásárlása során néztem is direkt. A hátsó taposók küszöb felőli részein teljes cserére szavaztam, a csomagtartóban, a fenék lemezen az összes gyári kifolyó fülek lezárását tervezem.
Képek alapján sok dolog van a kocsival, de ha szétszedtem. akkor legyen pöpec!

 
>> SzervizAlfa 156 1.9 jtd Sportwagon // 2015-08-23

A csúnya külsőt az idén még javíttatni fogjuk. Alkatrész kell, nincs mese. Az SW-hez a hátsó sárvédők újonnan 140.000 ftért lehet rendelni darab áron.
Terveim szerint kell 2 db hátsó ajtó, 1 bal hátsó sárvédő, egy jobbos sárvédő ív, némi alvázvédő, festék blue cosmo szín kód alapján, jó lakatos és fényező... eddig 300.000-tól az 1.000.000 Ft-közötti összegről beszéltek az ajánlattevők. EMBEREK 800.000 ft-os kocsiról beszélünk, nem egy ferrari GTO-ról!
SW-hez bontott kasztni elemeket sehol nem kapni jó állapotban, jó áron. ÖTLET kell egy másik SW! A jó Isten mutatta meg a 2.5-V6 24V-t donorként. Alku és megvétel!

 
>> EseményAlfa 156 1.9 jtd Sportwagon // 2015-08-23

Sok keresgélés után 06.03-án megnéztük és megvettük a "pápairémet". A kocsi egy alfa rajongó srácé volt, műszakilag tökéletesen rendben, javíttatások olaj vezérlés fékek futómű rendben. Futott kilométer stimmelt, német eredet stimmelt.
Egy pici bibi volt a kocsival, amit az eladó közölt a telefonban is, de igazából a helyszínen látszott nagyon. A bal hátsó sárvédőt törték és "javították". Nos a javítás az gányolás kendács és teljes szakértelem nélküli gittelés hegesztés, festés. /Nem fényezés, mert ezt majdnem ecsettel kenték a jó öreg LADA2107es tinta kékre./ Így a csomagtérnél 1 cm-rel kisebb a kocsi hossza...
Plusz a jobb hátsó sárvédő ívet is "lakatolták gittel kézzel hullámosra.../
Ezeket leszámítva a gép pöpec és megbízható, de csúnya.

folyt.köv.

>> Tuning és extraAlfa 156 2.5 V6 24V // 2015-07-08

Az sw-kben - nem mindegyik felszereltségben - gyárilag elhelyezésre került egy subwofer a csomagtartó bal hátsó felében. A mélynyomót bármilyen fejegység, mely a gyári ISO csatlakozó szerint van bekötve, képes meghajtani minden gond nélkül, mivel a mélynyomó teljes vezetékkötege a kocsi fő kötegébe került integrálásra. 1. kép
Ha valaki utólag szeretne beépíteni egy mélynyomót, akkor ki kell keresni, hogy esetleg a saját kocsijában van-e előkészítve / ott van-e a fehér csatlakozó / a mélynyomó helyénél. Ha igen csak rá kell csatlakoztatnia az eszközt. Amennyiben hiányzik a csatlakozója két dolgot tehet:
1. Keres egy donor sw-t, melyben még meg vannak a sértetlen kábelkorbácsok, amelyből visszabontja a bal küszöbnél végig futó fő köteget, megnézi, hogy a csatlakozók, vezetékek száma hossza egyezik-e a sajátjával, majd vásárlás után cseréli a saját kötegével, és ha minden jó akkor élvezi a mélynyomó szép basszus hangjait. Ehhez kell egy kis affinitás az autószereléshez és az autó villamossághoz. Türelem és kapcsolási rajz visz az ügy sikeressége felé.
2. Egy beszerzett csatlakozóval, némi kapcsolási rajjzal kábelekkel felvértezve a gyári kábelköteg mellé behúzunk ca 7-10 kábelt, amit a kapcsolási rajz alapján a gyári csatlakozási pontokra kötünk.

Ha mélynyomót veszel, elsőre keresd meg a kocsidban a csatlakozási pontját baloldalon hátul, fehér csatlakozó. Nézd meg, hogy ott van-e a mélynyomót rögzítő tartóvas a padlólemezen, mert ha nincs azt is kell venned. Ne felejtsd el elkérni a rögzítő csavarokat, kárpittakaró elemet, és a fekete csavartakaró kupakokat is.

A mélynyomó egy 2.5 V6-24 V 156 sw-be költözött. Új életet kezdett! Sok kilométert és zenét kívánok nekik!

 
>> SzervizAlfa 156 2.5 V6 24V // 2015-07-08

Bontogatás bontogatás.
Megállapításaim:
1. Osztrák autó létére nem is olyan rozsdás. De nagyon igénytelen tulaja miatt koszos és ápolatlan.
2. Amíg bírta a kocsi, addig mentek vele majd eladták, hogy ne kelljen sokat költeni egy 2.5 V6-24V-re.
Ennek ellenére szépen néz ki, volt egy pillanatom, mikor erőteljesen elgondolkodtam, hogy talpra állítom...Számoltam, osztottam szoroztam és nekiláttam bontani.