Blog
2009-04-15. Ma elvitték az Alfát. Nálam volt 60 hónapot, ebből (összesen) 12 hónapig állt a kocsi szervízek miatt. Ezek nagy része megelőzhető lett volna gondoskodással, odafigyeléssel... Sok pénz, idő és energia emésztődött fel az autó üzemben tartása során. Sokadik gazdája voltam a kis dögnek, Tovább »
Ma elkezdődött a "hivatalos" bontás. Apránként kikerül minden Amore-n, vagy Vatera-n értékesíthető apróság, bizbasz a kocsiból. Az autó jó donorként várja lelkes (és kispénzű) típustársak jelentkezését. Gyakorlatilag a 33-as mától a 'Régi autóim' helyre kerülhet át. Jövő héten hívom a bontóst, a Tovább »
Vágom a centit, közeleg az Alfa vége... Megérkezett az utód a héten,és nincs hely, idő, pénz, türelem a régi vashoz:( Azért nem kesergek túlzottan, hiszen boxermotoros kocsi jött a házhoz, régi álmom vált ezzel valóra! Sokáig éljenek a boxerek!!! Tovább »
Végre összejött a pénzem és az időm is, hogy elmenjek a futóműveshez. Be lett állítva a futómű, ahogy sikeredetett... De legalább a kormány már egyenesben áll, ha egyenesen akarok menni. (eddig ferdén állt) Tovább »
Másoltattam egy új kulcsot, mert pótkulcs KELL az autóhoz. A lenti képhez komment: - új kulcs - eredeti kulcs - törött kulcs Tovább »
Autó adatlap
- Típus:33 905A1
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1985
- Színe:bordó
- Jellemzők:
Az autó 2090-04-15-én elkerült a háztól. Nem kerülte le a sorsát a bontószökevény...
-----------------------------------------------------------------
1985-ben gyártották, a legelső generáció tagja. Fapados kivitelű (se elektromos ablak, se központi zár, műbőrbevonat az ajtókárpit...), egyhármas motorral szerlet modell (központi karbis modell, 55kW teljeítménnyel) enyhe boxerhanggal (2500-as fordulattól hallható).
Használtan vettem, nem túl derűs előéletéről a nem arra a szériára jellemző berendezések, illetve a kókányolások mesélnek. (nem Alfa eredetű ablakmosó tartály, utángyártott első lámpák, hiányzó festékkód a motorháztető belsejéből...)
- Extrák:
Vonóhorog, féklámpás hátsó szárny, télen téligumi, nyáron nyárigumi:-)
Amiket már alattam kapott: egyediesített belsőtér (színre fújt műszerfal elemek és egyebek, piros műszerfal- és utastér világítás, piros Alfa-pajzs, csíklámpásból (907-es típus) az első ülések+ az osztva dönthető hátsó üléssor (Nincs még kikopva a huzat, elől van oldaltartása az üléseknek, és van térképzsebük is a háttámlán. Ráadásul soha nem használom ledöntve a hátsó ülést, ha mégis, akkor egyben borítom az egészet. De a sznobizmus az sznobizmus kérem.)
A középkonzol alá beszereztem egy másfajta (de gyári) első részt (nem a kompjutereset).
Motor teljesen felújítva és részben átalakítva: 907-es fűzött főtengely került bele és a hidrotőkés hengerfejei, +két karbis lett az aggregát (76->86lóerő)két 36-os Weber által. Apróságok cserélve: kuplungtárcsa (190->200mm), generátor felújítva, tartóbakok újak, akércsak a vezmű burkolat (Hari mesternek nagy köszönet a munkáért!), gyújtáselosztó (Bosch)csere, gyújtáskábelek cserélve. Természetesen négypólusú Golden Lodge gyertyák lettek beépítve.
Imola váltó a régi helyett (Ez is reccsen, de legalább nem huszonéves), 1.7 8V komplett első futómű (belső hűtésű tárcsafékek, nagyobb fékpofák, újszerű lengéscsillapítók, féltengelyek, lengőkarok, szilentek, és egy kanyarstabilizátor, mert korábban az sem volt a kocsiban) Ismét Hari mesternek a dicséret! - Egyéb:
A motorfelújítás során a motort teljesen szétszedtük, mindent fémtisztára pucoltunk. Hengerfejek homokszórva+ festve. Az alu elemek ezüst, a blokk fekete színt kapott. Pár elem pedig sárgára lett galvanizálva, szebbek lettek a gyárinál!
Két első lámpa cserélve. Zöldült is a foncsor bennük, meg én is lezúztam a kocsi elejét:-(
Kasztnizás: komplett küszöbcserék, hátsó sárvédőívek cseréje, betöltőnyílás körüli rozsda eltüntetve. Pár évig lehet biztosan emelni a kocsit... Korábbi baleset miatt nyekkent a zárhíd, az is cserélve lett a donor SW-ből.
A két 36-os Weber helyett két 40-es Dell'orto táplálja a motort, egyelőre kísérleti üzemben.